• Anonym (Tacksam)

    Bild! Är min LH-stegring på väg?

    Kan jag tyda detta test som att LH-stegringen är på väg!? Det är inte positivt men nästan! Jag har ÄL-flytningar.

  • Svar på tråden Bild! Är min LH-stegring på väg?
  • Anonym (Ah)

    Ja.

    Det är bara att börja knulla om det är bebisverkstad du planerar?

  • Anonym (Tacksam)
    Anonym (Ah) skrev 2016-02-10 19:29:20 följande:

    Ja.

    Det är bara att börja knulla om det är bebisverkstad du planerar?


    Det stämmer :)

    Provade idag igen. Strecket ser ungefär likadant ut som igår. Borde inte LH-stegringen vara snart? Senare sen eller imorgon? Förra menscykeln hade jag ÄL på dag 15. Nu är jag på dag 15 utan LH-stegring. Blir sjukt stressad av dessa tester...
  • Anonym (Ah)
    Anonym (Tacksam) skrev 2016-02-11 10:01:36 följande:
    Det stämmer :)

    Provade idag igen. Strecket ser ungefär likadant ut som igår. Borde inte LH-stegringen vara snart? Senare sen eller imorgon? Förra menscykeln hade jag ÄL på dag 15. Nu är jag på dag 15 utan LH-stegring. Blir sjukt stressad av dessa tester...
    Men vad är det du stressar över? Det är bara att ha samlag varje dag nu när du är som mest fertil, så löser sig resten av sig själv. Slappna av och njut istället.
  • Anonym (Tacksam)
    Anonym (Ah) skrev 2016-02-11 11:17:50 följande:
    Men vad är det du stressar över? Det är bara att ha samlag varje dag nu när du är som mest fertil, så löser sig resten av sig själv. Slappna av och njut istället.
    Ja jag håller med. Men är stressad/orolig över att ägglossningen ska utebli... Trodde det förra månaden med men den kom på dag 14, 15 som tur var. 
  • Anonym (Tacksam)

    Ingen stegring än. Men började precis blöda. Sjukt konstigt, har aldrig varit med om det tidigare. Borde haft stegring igår och Äl idag (jämfört med förra månaden). Vet inte vad som händer :(

  • LLL84

    Det där ser ut som ett positivt ägglossningstest!
    Om du är osäker kanske du kan prova ett annat test också? Tex clearblue , där får du en smiley då är det en stegring och du kommer få din ägglossning inom 12-36 timmar.

  • Anonym (Tacksam)
    LLL84 skrev 2016-02-12 20:07:19 följande:

    Det där ser ut som ett positivt ägglossningstest!
    Om du är osäker kanske du kan prova ett annat test också? Tex clearblue , där får du en smiley då är det en stegring och du kommer få din ägglossning inom 12-36 timmar.


    Jag tror jag började testa för sent. Enligt kalendern skulle jag haft Äl i torsdags. Men tempen började stiga samma dag. Så jag borde haft ÄL i onsdags. Och jag började testa med ÄL-testen samma dag. Jag kanske hade en LH-stegring i tisdags, fick ÄL dagen efter och missade då LH-stegringen (kanske därför testet visade så starkt)? Jag fick även en liten, liten blödning i onsdags. Det sägs ju att det är vanligt att få det efter ÄL. 

    Eller vad tror du?
  • Anonym (Tacksam)
    Anonym (Tacksam) skrev 2016-02-13 09:44:55 följande:
    Jag tror jag började testa för sent. Enligt kalendern skulle jag haft Äl i torsdags. Men tempen började stiga samma dag. Så jag borde haft ÄL i onsdags. Och jag började testa med ÄL-testen samma dag. Jag kanske hade en LH-stegring i tisdags, fick ÄL dagen efter och missade då LH-stegringen (kanske därför testet visade så starkt)? Jag fick även en liten, liten blödning i onsdags. Det sägs ju att det är vanligt att få det efter ÄL. 

    Eller vad tror du?
    Menade att jag fick en blödning i torsdags.
  • Anonym (Tacksam)
    Anonym (Tacksam) skrev 2016-02-13 09:48:28 följande:
    Menade att jag fick en blödning i torsdags.
    Vad rörigt det blev... ;)

    Alltså:
    Tisdags: LH-stegring? Hade ÄL-flytningar.

    Onsdags: Negativt ÄL-test (började testa då). ÄL? Hade ÄL-flytningar.


    Torsdags: Blödning, rosa flytningar. Även temphöjning sen onsdags som var mycket låg temp. Började få mindre ÄL-flytningar från och med denna dag. Dom har blivit mer och mer klibbiga nu.

Svar på tråden Bild! Är min LH-stegring på väg?