• Anonym (Undrande)

    Tecken på att han/hon tröttnat?

    Vilka tecken märkte du när din (ex)partner börjat tröttna och er relation var på väg att ta slut från dennes sida?

    Vad ska man vara uppmärksam på?

    Hit me!????

  • Svar på tråden Tecken på att han/hon tröttnat?
  • Anonym (He)

    När jag tröttnat har jag :

    1. Slutat ha sex/tappat sexlusten.

    När jag varit otrogen har jag:

    Duschat snabbt innan jag kramats o sen skyndat ner i sängen

    En annan gång: ignorerat killen...

    När mitt ex tröttnade: hade aldrig tid att ses.

  • Anonym (Undrande)

    Okej. Mycket intressant.

    Fler?

  • Anonym (1)

    Märkte det på honom då han aldrig ville ha sex mer, han undvek att ses (vi bodde inte ihop), hade alltid några andra planer om jag föreslog vi skulle ses. Kunde vara lite omedvetet elak, som tex en dag vi skulle ha hantverkare här på morgonen och jag ville sova hos honom för att slippa gå upp så tidigt så fick jag inte det för "han skulle ha spelkväll". Om jag ville gå på fest hos mina vänner eller med min släkt så skulle han inte med på det av nån löjlig anledning. 
    Jag tröttnade efter ett tag och slutade då bjuda med honom på saker och ting, frågade inte ens honom. Började få intresse i andra killar (aldrig otrogen, men visste att det började ta slut när jag fick så pass starka känslor för andra pga hans brist på intresse och bekräftelse av mig.)

  • Anonym (Öh)

    Efter 15 år tillsammans började han plötsligt bevaka sin mobiltelefon, vilja att jag inte skulle följa med på diverse aktiviteter och förflyttningar. Ja, ungefär så. förmodligen fanns fler tecken men eftersom jag inte visste vad jag skulle titta efter så ...

  • Anonym (Undrande)
    Anonym (1) skrev 2016-02-10 22:51:05 följande:

    Märkte det på honom då han aldrig ville ha sex mer, han undvek att ses (vi bodde inte ihop), hade alltid några andra planer om jag föreslog vi skulle ses. Kunde vara lite omedvetet elak, som tex en dag vi skulle ha hantverkare här på morgonen och jag ville sova hos honom för att slippa gå upp så tidigt så fick jag inte det för "han skulle ha spelkväll". Om jag ville gå på fest hos mina vänner eller med min släkt så skulle han inte med på det av nån löjlig anledning. 

    Jag tröttnade efter ett tag och slutade då bjuda med honom på saker och ting, frågade inte ens honom. Började få intresse i andra killar (aldrig otrogen, men visste att det började ta slut när jag fick så pass starka känslor för andra pga hans brist på intresse och bekräftelse av mig.)


    Usch så tråkigt det lät... Det är fegt att bete sig på det sättet. Varför inte bara göra slut istället för att stöta bort tills du tröttnar?
  • Anonym (Undrande)

    .


    Anonym (Öh) skrev 2016-02-10 22:55:50 följande:

    Efter 15 år tillsammans började han plötsligt bevaka sin mobiltelefon, vilja att jag inte skulle följa med på diverse aktiviteter och förflyttningar. Ja, ungefär så. förmodligen fanns fler tecken men eftersom jag inte visste vad jag skulle titta efter så ...


    Ja, det där med att övervaka telefonen är ju ett typiskt tecken som jag själv även erfarit. Fruktansvärt när magkänslan verkligen skriker att något är fel...
  • Anonym (1)

    Vi ville nog båda två göra slut redan något år innan det faktiskt tog slut. De sista året var vi mer som vänner . Men det var bådas första förhållande, visste nog inte riktigt hur vi skulle bryta. Att det kanske var 'normalt' att känna så efter ett tag tillsammans. Sen kände vi väl båda att det kändes skönt att ha någon. Vi trivdes jättebra ihop, hade skitroligt men vi kändes mer som vänner än ett par. Det var slutligen han som bröt och med tanke på att jag kände det på mig och inte gick ner mig helt för det (blev klart ledsen men trodde de skulle kännas sämre) så var väl inte känslorna så starka..


    Anonym (Undrande) skrev 2016-02-10 22:59:33 följande:

    Usch så tråkigt det lät... Det är fegt att bete sig på det sättet. Varför inte bara göra slut istället för att stöta bort tills du tröttnar?


Svar på tråden Tecken på att han/hon tröttnat?