• Lonlel­y Wolf
    Äldre 10 Feb 21:27
    2393 visningar
    26 svar
    -1
    26
    2393

    Muspekaren flyger till vänster hörn upptil.....

    Vad har hänt med muspekaren? Den flyger upp till vänstra hörnet och detta är väldigt irriterande.

    Trodde att det var så att den gamla musen som dock var endast 1 år gammal var slut när detta började så jag köpte en ny och bättre med olika funktioner, men det hjälpte inte.

    Har gjort allt i min makt för att få det att fungera, men inget hjälper.

    Enda spel jag spelar är FarmVille på Chorme och King.com på Explorer.

    Vad är felet?

    Tacksam om någon vet vad jag ska göra.

  • Svar på tråden Muspekaren flyger till vänster hörn upptil.....
  • Lonlel­y Wolf
    Äldre 11 Feb 21:25
    #1

    Ingen dator kunnig på familjeliv???

    Har ingen annan varit med om detta?

  • Lonlel­y Wolf
    Äldre 12 Feb 23:45
    #2

    Ok stänger av då ingen kan nåt om datorer.

  • Äldre 13 Feb 18:22
    #3

    Det kan bero på att du fått en av mössen Jonas Sjöström har varit med att formge. Lösningen är mycket enkel, skaffa en mer högerorienterad musmatta, med motiv så som Joakim von Anka eller dylikt.

    Skulle inte det fungera, så brukar den vanliga förklaringen till fenomenet vara att din dator är hackad.

  • Äldre 13 Feb 18:49
    #4
    Brunhilde skrev 2016-02-13 18:22:47 följande:

    Det kan bero på att du fått en av mössen Jonas Sjöström har varit med att formge. Lösningen är mycket enkel, skaffa en mer högerorienterad musmatta, med motiv så som Joakim von Anka eller dylikt.

    Skulle inte det fungera, så brukar den vanliga förklaringen till fenomenet vara att din dator är hackad.


    Det låter som en god idé med ny mysmatta.

    Nu är ju inte jag så himla pc-kunnig, jobbar mest med mac och utan mus - men vår Asus trillade ner från sängen när en familjemedlem somnat till Youtubes väg genom musiken och fick många hack i sig. Efter det ligger muspekaren liksom i ett plan bakom skärmen, så skulle det aldrig vara på en mac.

    Hursomhelst, det rättar till sig om man tar en stark magnet och drar pekaren i rätt position, alternativt att man tar på 3-d-glasögon i stället.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Äldre 13 Feb 18:50
    #5
    FDFMGA skrev 2016-02-13 18:49:28 följande:
    Det låter som en god idé med ny mysmatta.

    Nu är ju inte jag så himla pc-kunnig, jobbar mest med mac och utan mus - men vår Asus trillade ner från sängen när en familjemedlem somnat till Youtubes väg genom musiken och fick många hack i sig. Efter det ligger muspekaren liksom i ett plan bakom skärmen, så skulle det aldrig vara på en mac.

    Hursomhelst, det rättar till sig om man tar en stark magnet och drar pekaren i rätt position, alternativt att man tar på 3-d-glasögon i stället.
    Hm, musmatta skulle det stå.

    Mysmattor kan säkert vara bra men inte till datorer.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Lonlel­y Wolf
    Äldre 13 Feb 20:17
    #6

    Har ingen musmatta. Har aldrig haft och det har inte varit något problem förrän nu .

  • Äldre 13 Feb 20:45
    #7
    Lonlely Wolf skrev 2016-02-13 20:17:36 följande:

    Har ingen musmatta. Har aldrig haft och det har inte varit något problem förrän nu .


    Kan vara datavirus men också fel på drivrutinerna.

    Brukar du surfa på ställen man egentligen bör undvika?
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Äldre 13 Feb 20:47
    #8

    www.sweclockers.com/forum/trad/1326716-muspekaren-fastnar-i-nedre-vanster-del-av-skarmen


    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Lonlel­y Wolf
    Äldre 13 Feb 21:41
    #9
    FDFMGA skrev 2016-02-13 20:45:54 följande:
    Kan vara datavirus men också fel på drivrutinerna.

    Brukar du surfa på ställen man egentligen bör undvika?
    Jag är endast på FL eller FB.....Läser tidningarna så nä jag är inte på såna ställen som man bör undvika.
  • Äldre 13 Feb 22:00
    #10
    Lonlely Wolf skrev 2016-02-13 21:41:12 följande:
    Jag är endast på FL eller FB.....Läser tidningarna så nä jag är inte på såna ställen som man bör undvika.
    windows.microsoft.com/sv-se/windows/help/mouse-touchpad-keyboard-problems-in-windows

    Testa att köra ditt antivirusprogram också, fullständig genomsökning.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
Svar på tråden Muspekaren flyger till vänster hörn upptil.....