• Äldre 10 Feb 22:13
    1822 visningar
    3 svar
    3
    1822

    Hur gör jag med en sådan svärmor??

    Hej!

    Jag och min sambo har ett varsit barn. Jag har en dotter på snart 6 år och sambons son är 6 år.

    Nu ska vi flytta till ett radhus på 3 rum o kök. Hon gjorde allt för att vi inte skulle flytta men nu ska vi göra det.

    Hon gör nästan allt för att stoppa våran utveckling.

    Vet inte vart jag ska börja..

    Hon köper saker till hennes barnbarn som är då sambons son, som vi inte ens vi vet om det får plats.

    Hon bestämmer saker innan hon pratat med oss och blev världens krig hos sambons föräldrar pga att min mamma kommentera om våran flytt, Då hon missuppfatta det ganska kraftigt.. Min sambo bara försvarar sin mamma som bara förstör vårat förhållande.. Hon vänder på allt man säger...

    Man måste alltid tänka på vad man säger o gör. Får inte göra ngt som stör henne för då är man dödsdömd typ :/.

    Sambons son är hos oss på loven pga att hans mamma bor i småland. Och han får inte ha fritids här så hon förväntar sig att jag ska ha honom varje dag som sambon jobbar. Skulle gärna ha honom men kan inre pga mitt joBB :/. Men hon stör sig när sambon har min dotter på de kvällar jag jobbar..

    Orkar snart inte stå här o försvara mig själv utan att sambon inte vågar säga ifrån.

    Min dotter har dessutom varit med om ett trauma som medfört sjukdomen PTSD och det säger hon inte är något alls... Rena barn leken tycker hon att det är.. men det är en kamp för oss varje dag..

    Vad gör man med en sådan svärmor? Ni får gärna fråga eftersom jag skriver så rörigt.

    Är så frustrerad för när min sambo är en helt annan person när han pratat med sin mamma. Hon manipulerar honom :/

  • Svar på tråden Hur gör jag med en sådan svärmor??
  • Äldre 10 Feb 22:46
    #1

    du kan ju tyvärr inte göra så mycket - men din sambo måste sätta gränser mot sin mamma och visa att han inte accepterar detta!

  • Äldre 10 Feb 23:42
    #2

    Umgås inte med henne..? Min svärmor var ett riktigt jävla svin mot mig, jag har förklarat för min sambo att svärmor inte kommer in i vår lägenhet igen. Han fattar såklart, han vill inte träffa henne längre. Min sambo är dock också mesig och försöker förklara jämt, vilket är ganska jobbigt. Men han förstår samtidigt och har sagt att det hon gjorde inte var okej.
    Min sambo är precis på gränsen, din är ju FÖR jävla mesig.

  • Äldre 11 Feb 06:04
    #3

    Mjo han är ju mesig.. Sist jag försökte förklara så fatta han men jag sa att detta måste ta slut snart. Har även sagt att hon kommer inte in i vår lägenhet förrän allt är färdigt. Så inte hon tror att hon kan köpa till möbler eller möblera vårt hem...

Svar på tråden Hur gör jag med en sådan svärmor??