• Äldre 10 Feb 23:43
    1130 visningar
    7 svar
    7
    1130

    15år och orolig

    Vi gör detta kortfattat. Jag är 15år och satte i pstav i juli 2015. Den krånglade i början, eller ja jag hade blödningar tills januari 2016. I november började jag med ppiller samtidigt för att få slut på blödningarna. Fick äta dom i 2månader och nu är blödningarna borta. Dock det som gör mig orolig nu är ifall jag är gravid. Har mjölklikande vätska från brösten, magont och ryggsmärtor, illamående och äter mer än vanligtvis. Vart gravid en gång tidigare och har just nu ungefär lika symptomer som sist vilket gör mig så förvirrad. För en månad sen åt jag kanske 3 gånger i veckan, nu äter jag 2 gånger om dagen ungefär och saltbehovet är verkligen enormt. Men är det verkligen möjligt eller håller pstaven på att krångla? självklart finns det någon som blivit gravid trots pstav i men kan det vara så att jag är gravid. Eller finns det någon annan som haft sympotmer om graviditet men inte vart gravid? 


    Tacksam för svar

  • Svar på tråden 15år och orolig
  • Caramb­olan
    Äldre 11 Feb 00:00
    #1

    Jag gissar att det beror på att du nyligen slutade med p-pillren, för då är det vanligt att man får graviditetsliknande symptom. Men ta ett test för att vara på den säkra sidan!

  • Äldre 11 Feb 00:45
    #2

    Var det bm på UM som ordinerade p-piller samtidigt som du har pstav??

  • Äldre 11 Feb 01:09
    #3
    Minza83 skrev 2016-02-11 00:45:08 följande:

    Var det bm på UM som ordinerade p-piller samtidigt som du har pstav??


    Det är vanligt att ha två preventinmedel samtidigt, (eller dubbel dos) vi med endometrios tex blir ofta ordinerade det för att minska smärta och blödningar.
  • Äldre 11 Feb 01:10
    #4

    TS, jag tror att det beror på att du haft p-piller och pstav. Gå till ungdomsmottagningen så får dom ta ett test. Men risken är inte stor att du är gravid! Kram

  • Äldre 11 Feb 03:34
    #5

    Du är troligen inte gravid men du kan ju alltid ett test.
    Reagerade dock på dina matvanor, menar du att du normalt äter tre mål  i veckan? Detta är väldigt ohälsosamt och det hoppas jag du förstår och försöker ändra på.

  • zemer
    Äldre 11 Feb 09:13
    #6

    Jag tror inte att du är gravid, säger som dom andra att det troligen beror på preventivmedelna. Men köp ett test eller gå till ungdomsmottagningen så vet du säkert.

    Men vad menar du med att du tidigare åt ca 3 gånger i veckan och nu kanske 2 gånger per dag? Det är ju normalt att äta minst 3 gånger per dag, varje dag. Att äta 3 gånger i veckan är verkligen inte hälsosamt.

  • Äldre 11 Feb 19:24
    #7

    Ta ett test väl?

Svar på tråden 15år och orolig