• Maraki73

    Minus rd 9 med blastocyst. Är det kört?

    Fick tillbaka en blastocyst 1 februari. Det var ostimulerat fet men tar progesteron på eget bevåg. Testade minus på ruvardag 9 är det kört ?

    Mensen skulle dykt upp i måndags men har inte kommit. Kände inget i magen igår alls men ikväll kände jag hur det drar och ilar igen.

    Att ruva är det värsta jag vet.

  • Svar på tråden Minus rd 9 med blastocyst. Är det kört?
  • Vickan I

    En blastis fäster normalt inom 24h så teoretiskt sett om hcg sedan stiger enligt "normalmallen" så ja då borde ett test visat på graviditet eller ej. Men undantag finns alltid och därför td är satt en bit efter (även om den är väl tilltagen många gånger). Jag har plussat på rd 6 med blastisar. Men vet de som absolut fått minus då också. Vid mina misslyckade försök har mensen inte kommit förrän jag slutade med progesteronet. Håller tummarna! Förstår verkligen hur du känner. Ruva är ren psykiskt tortyr.

  • Så vit

    Förra gången när jag blev gravid med en blastis testade jag inte klart positivt förrän dag 10. Jag hade billiga tester innan som inte visade plus, men när jag köpte CB fick jag ett svagt plus. Jag var så fokuserad på ruvardagarna att jag inte ens märkte att jag hade gått förbi BIM, haha! Så helt kört är det nog inte, du har ju ändå kommit förbi BIM. Men en del som tar progesteron kan väl få mensen uppskjuten tills man slutar med det?

  • Maraki73

    Jag har tagit Hcg blodprov igår och får förhoppningsvis veta svaret idag.

    Idag RD10 minus med testlagrets test.

  • Maraki73
    cameleon skrev 2016-02-12 09:32:24 följande:

    Hur gick det med blodprovet?


    Ska förhoppningsvis få reda på det i eftermiddag. Fortfarande ingen mens och ingen mensvärk. Känner mig svag och trött.
  • Vickan I

    Vad tråkigt. Man har alltid en låg nivå av hcg i kroppen. Två räknas som noll och att man inte är/varit gravid. Allt under fem brukar räknas som noll. Tom män har lite hcg, runt två.

  • Så vit

    Åh vad tråkigt att det inte tog sig. Kanske var det då progesteronet som har gjort att mensen inte har kommit. Kroppen kan reagera olika till hormonerna varje gång. Till exempel så första gången jag gjorde IVF tog det över 40 dagar innan jag fick min nästa hormonfria mens och andra gången med exakt samma mediciner kom den som beräknat trots att jag hade ställt in mig på att det skulle ta lång tid. Jag har också läst att man alltid har en mindre mängd Hcg i kroppen utan att behöva vara gravid.

    Hoppas det tar sig nästa gång!

Svar på tråden Minus rd 9 med blastocyst. Är det kört?