• Anonym (Anonym)

    Vad betyder prestigelös?

    Min chef sa att jag är prestigelös. Vad betyder det?

  • Svar på tråden Vad betyder prestigelös?
  • Birgitta02

    Att du inte har prestige? Att du inte behöver ha rätt bara för att. Att du kan kompromissa. Du är ödmjuk.

  • london

    Att du är ödmjuk, att du inte behöver hävda dig, ungefär. 

  • taquine
    london skrev 2016-02-11 11:20:22 följande:

    Att du är ödmjuk, att du inte behöver hävda dig, ungefär. 


    Precis, ;)

    Se det som något positivt TS 
    Goodness me
  • Anonym (Anonym)
    taquine skrev 2016-02-11 11:23:56 följande:

    Precis, ;)

    Se det som något positivt TS 


    Haha, en som inte armbågar sig fram o kör över andra o har samma skitlön efter tio år som när en började typ. Ja jo oerhört belönande att vara prestigelös.
  • taquine
    Anonym (Anonym) skrev 2016-02-11 11:51:45 följande:
    Haha, en som inte armbågar sig fram o kör över andra o har samma skitlön efter tio år som när en började typ. Ja jo oerhört belönande att vara prestigelös.
    Bara för att anses prestigelös behöver ju inte betyda mesig. Jag är tuff som fan i löneförhanlingar , sätt ner foten TS och motivera hur mycket du betyder .
    Goodness me
  • Anonym (PEZ)
    Anonym (Anonym) skrev 2016-02-11 11:51:45 följande:
    Haha, en som inte armbågar sig fram o kör över andra o har samma skitlön efter tio år som när en började typ. Ja jo oerhört belönande att vara prestigelös.
    Då har du nog missuppfattat det hela, det har inget med lön eller belöning att göra utan betende.
  • Anonym (ljjal)

    När det gäller jobbansökningar så tolkar jag prestigelös som någon som trots att den är högt uppsatt lika väl kan byta en glödlampa då den inte ser sig själv som förmer än övriga i personalen.

    Alltså ödmjuk, när det gäller kändisar så är det någon som inte är en diva.

  • Anonym (Anonym)
    taquine skrev 2016-02-11 11:57:53 följande:

    Bara för att anses prestigelös behöver ju inte betyda mesig. Jag är tuff som fan i löneförhanlingar , sätt ner foten TS och motivera hur mycket du betyder .


    Ja, jo. Sån här är jag i löneförhandlingar: motiverar tydligt varför jag ska ha högre lön, helt säker, självsäker. Men sen blir x: ja men bla bla, det går inte. Och då tänker jag att det inte går. Allt är mammas fel. Hon blev jätteglad för min ingångslön o jag trodde den var bra, men den var asdålig.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (ljjal) skrev 2016-02-11 12:27:10 följande:

    När det gäller jobbansökningar så tolkar jag prestigelös som någon som trots att den är högt uppsatt lika väl kan byta en glödlampa då den inte ser sig själv som förmer än övriga i personalen.

    Alltså ödmjuk, när det gäller kändisar så är det någon som inte är en diva.


    Haha, dags för mig att bli högt uppsatt då eftersom en sådan behöver den egenskapen!! Behövs fler såna.
  • Anonym (Anonym)
    Seven Costanza skrev 2016-02-11 13:04:36 följande:

    Då tycker jag att du ska söka andra jobb och försöka få upp lönen.


    Japp, ska söka ett idag
  • Brunhilde

    Jag tolkar det som en person utan driv och utan större ambitioner. Undviker jobbannonser där "prestigelös" nämns.

  • Anonym (Anonym)
    Brunhilde skrev 2016-02-11 15:00:09 följande:

    Jag tolkar det som en person utan driv och utan större ambitioner. Undviker jobbannonser där "prestigelös" nämns.


    Tack
  • Brunhilde
    Anonym (Anonym) skrev 2016-02-11 15:28:07 följande:
    Tack smile4.gif
    Det är så jag tolkar det när jag ser det i annonser.  Bygger min tolkning på "prestige" och då blir prestigelös ungefär, utan anseende, utan inflytande.
    Säkert har inte din chef samma tolkning, utan bygger sin på HR-floskler
  • Anonym (Anonym)
    Brunhilde skrev 2016-02-11 15:33:32 följande:

    Det är så jag tolkar det när jag ser det i annonser.  Bygger min tolkning på "prestige" och då blir prestigelös ungefär, utan anseende, utan inflytande.

    Säkert har inte din chef samma tolkning, utan bygger sin på HR-floskler


    Hmm. Okej. Jag har väl iofs inte så mkt driv för jag förstår inte hur man kan vara drivande på ett jobb som mitt. Jag kan kritisera grejer men antar att det är lösningar som gäller, men min chef fattar inte att det kan vara positivt att se brister också. Gud vad jag hatar alla som "man ska vara positiv", fett överskattat.
Svar på tråden Vad betyder prestigelös?