• Selina04

    Trivs inte som gravid

    Hej!

    Ja vill först säga att jag är superglad att vi väntar en till och jag hoppas naturligtvis att allt går vägen o bra osv och bebis är högt älskad, Men de finns en sak som ja inte trivs med o de är att jag inte trivs med känslan att vara gravid. Jag tycker inte att de är mysigt som många andra. Lätt illamående och olustkänsla på ngt vis. Jag vill inte göra nånting. De va lika dant sist.

    Finns de fler som känner som jag?! Finns de ngt sätt som gör att de kan kännas bättre?

  • Svar på tråden Trivs inte som gravid
  • Interiorista

    Jag känner samma, väntar trean nu. Det var likadant förra gångerna också, men kroppen är gjord så att det ska vara jobbigt. Det finns undantagsfall med kvinnor som trivs och glänser när de väntar barn, men det är nog mycket vanligare att vantrivas. Det är bara att tänka att det inte är så lång tid av ens liv, och att det ändå är värt det många gånger om :)

  • Anonym (paus)

    Väntar fjärde och tycker det är aptrist och apjobbigt. Det är inte ett dugg mysigt (kanske nån enstaka gång). Sparkarna från bebisen är på gränsen till rent obehagliga. Och jag är "bara" i vecka 25 så sparkarna lär ju bli betydligt värre... 

    Det är skit när folk pratar om hur mysigt det är att vara gravid och "jag var så glad" och "din mage är så fin". Jag är dock ärligt och säger att jag tycker det är trist och jobbigt att vara gravid. Jag vill bara snabbspola till förlossningen...

    Så nej, du är inte ensam. Tyvärr vet jag inte om det finns något att göra åt det. Jag har accepterat att jag inte gillar att vara gravid och är som sagt ärlig med det. Det gör att det känns bättre för mig.

    I den här tråden finns mycket stöd! www.familjeliv.se/forum/thread/75583867-jag-hatar-verkligen-att-vara-gravid

    Men jag blir lite orolig för dig när du skriver "jag vill inte göra nånting". Jag får lite depressions-vibbar. Har du tagit upp det med din BM? 

  • AnnaElin

    AMEN!

    Hela mitt liv ställs på ända när jag nu för andra gången är gravid. Arbete, träning, umgänge, fysiskt och framför allt psykiskt. Jag blir super, super låg och vill heller inte göra något ibland. Då tillåter jag mig det en dag, ibland två. Sen gör jag ett försök att rycka upp mig en stund. Funkar ibland, ibland inte. Då gråter jag lite, beklagar mig mkt och börjar om... 9 månader är lååååååååååång tid men på sikt inget för "belöningen" <3

    Skriv av dig här, vi kan sjunga klagosången i kör ;)

  • Selina04

    Va glad och lättad ja blev av att höra att ja inte är helt ensam med min känsla! Att säga att ja inte har lust me nånting va kanske o ta i en aning. Ja är ganska ny gravid och är i stadiet konstant trött/illamående Och de ställer till de mkt för mig.

    O till råga på allt har jag legat i influensa i 14 dagar så JA de är synd om mig.. ha ha ha skämt o sido.

    Ja tycker inte alls ja känner mig bekväm med situationen att bli stor och otymplig osv ja tycker mest de är jobbigt. Visst de är bara 9 månader av ens liv och det man får är ju underbart.. men just känslan av att vara gravid är inget som "tillfredställer" mig el hur ja ska säga. Kan förstå att dom som har svårt att bli gravida kanske tycker att jag är en idiot nu o kanske med all rätt men ja måste få ut hur ja känner me nån som förstår.

    Ska kolla in den länken!!

  • Lyckygirl9999

    Jag känner likadant och har gjort sen vecka 7, är i vecka 36 idag. Vissa får graviditeter på rosa moln medan andra får det som oss.. Jag avundas de som trivs med att vara gravida, men jag är verkligen inte en av dem tyvärr..

  • syntharen

    Jag håller med och då är jag en av dom som har haft svårt att bli gravid igen efter missfall och fått upprepade missfall... Men jag tycker inte att vara gravid är att sväva på rosa moln direkt. När jag väntade sonen för 6 år sedan mådde jag först illa och var trött. Sedan var det väl några veckor där jag mådde ok men så kom magen med halsbränna, förstoppning, hårda sparkar osv. Det var ju häftigt på ett sätt att bära ett barn men det var bebisen som jag ville ha. Idag är jag gravid igen (efter 3 MA och 1 MF) i v 8+5 och jag mår så jävla dåligt. Mår illa hela tiden, kräks och så är jag förståss orolig för ännu ett missfall (även om jag var på ultraljud idag där allt såg perfekt ut och storleken stämde med ÄL). Jag har aldrig strävat efter att bli gravid utan det är barnet jag vill ha, sedan får jag stå ut med graviditeten som jag så klart är tacksam för! Jag tycker det ok att inte tycka det är skitkul och härligt att vara gravid. Man är ju inte gravid för att vara gravid utan för att man vill ha barn...

Svar på tråden Trivs inte som gravid