• Anonym (Petit­a)
    Äldre 11 Feb 16:36
    47942 visningar
    111 svar
    111
    47942

    Varför svensk man tror korta petite kvinnor är osexist?

    Jag är inte alltför kort men kortare än genomsnittet , 162-163 cm. Inte tjock, 50 kg. mina mått är 85, 58 , 88. Men när jag går till nattklubbar , ingen ge någon blick för mig. Jag hört från många killar som jag är för korta för att vara attraktiv. Jag ser i detta forum , de flesta killar sade att de inte vill ha en tjejer under 170.

    Jag tror att de flesta killar bort tjejer som är under medellängd.

    varför? de tror att korta kvinnor är ohälsosamma eller konstig?

    är längden Den enda tror killar tycker om tjejer? andra vackra attribut kan inte kompensera det?

  • Svar på tråden Varför svensk man tror korta petite kvinnor är osexist?
  • Anonym (H)
    Äldre 11 Feb 17:02
    #1
    Anonym (Petita) skrev 2016-02-11 16:36:11 följande:

    Jag är inte alltför kort men kortare än genomsnittet , 162-163 cm. Inte tjock, 50 kg. mina mått är 85, 58 , 88. Men när jag går till nattklubbar , ingen ge någon blick för mig. Jag hört från många killar som jag är för korta för att vara attraktiv. Jag ser i detta forum , de flesta killar sade att de inte vill ha en tjejer under 170.

    Jag tror att de flesta killar bort tjejer som är under medellängd.

    varför? de tror att korta kvinnor är ohälsosamma eller konstig?

    är längden Den enda tror killar tycker om tjejer? andra vackra attribut kan inte kompensera det?


    Aldrig hört. Min fru är 163cm och hon är min snygga lilla sexigast fru. Tjejer ska va korta
  • Anonym (Hey)
    Äldre 11 Feb 17:04
    #2

    Hej. Jag tror att det är tvärtom! De gillar små tjejer bäst. Vet du? Du verkar inte svensk? Kan berätta att svenska killar är rätt tillbakadragna när det handlar om att flirta. Inte alla, men vi är nog många som tycker så.

  • Anonym (Nice!­)
    Äldre 11 Feb 18:14
    #3

    Vet inte hur jag ska säga det här utan att såra de lite längre tjejerna... äh, de skiter i mig ändå:
    Kort tjejer är lätt sexigast!!

  • Äldre 11 Feb 18:41
    #4

    Min fru är 158. Perfekt. Sen är hon lite kurvig också, ännu bättre!

  • Anonym (Petit­a) Trådstartaren
    Äldre 11 Feb 19:10
    #5

    Ah. Jag tänkte på benförlängning eftersom jag tänkte min längd är verkligen ett problem för killar. Men efter benförlängning, kan vi inte göra vissa sporter. Det är för riskabelt operation.

  • Anonym (man 40)
    Äldre 11 Feb 19:13
    #6

    Trams. Jag tar gärna petite, men det ska vara i rätt ålder, ingen över 30 tack.

  • Äldre 11 Feb 19:17
    #7
    Anonym (Petita) skrev 2016-02-11 19:10:10 följande:

    Ah. Jag tänkte på benförlängning eftersom jag tänkte min längd är verkligen ett problem för killar. Men efter benförlängning, kan vi inte göra vissa sporter. Det är för riskabelt operation.


    varför tror du det är just längden som är avgörande för att inga killar flörtar med dig?! 

    en benförlägning låter ju lite väl drastiskt.......
  • Anonym (163,5­)
    Äldre 11 Feb 19:18
    #8

    163 är ju inte kort alls! Lite under medel, men absolut inte kort. Jag är 163 och har många gånger varit längre än mina vänner. Och både de och jag har man. En är 141 och sambo. Får man ingen man beror det nog på allt annat än längden.

  • Äldre 11 Feb 19:20
    #9

    Min första flickvän var 153 cm och min fru är runt 160 cm. Helt perfekt för mig som själv inte är så värst lång. Naturligtvis finns det killar som föredrar långa tjejer men sen finns det ju massvis med killar som föredrar kortare tjejer så jag tycker nog allt att du bara ska ta och se dig om efter andra killar helt enkelt ;)

  • Anonym (Helt fel!)
    Äldre 11 Feb 19:30
    #10

    Jag är 1,61 och det har aldrig varit något problem. Mycket intresse från korta män naturligtvis eftersom de gärna vill ha en tjej som är kortare än dem, men minst lika mycket intresse från långa män.

Svar på tråden Varför svensk man tror korta petite kvinnor är osexist?