• cathyj­onsson
    Äldre 11 Feb 18:10
    550 visningar
    3 svar
    3
    550

    Bloggare! - En tråd för inspiration och förslag?

    Hejsan! Jag tänkte starta en tråd där vi kan komma med förslag om vad man kan prata om i sina bloggar. Ämnen som är bra att ta upp, saker som är roligt att läsa om, etc - är ni på? Isåfall kanske vi kan börja med att svara på dessa frågor: 


    1. Vad bloggar du om?


    2. Vad för slags bloggar läser du gärna?


    3. Vilka ämnen gör dig glad? 


    4. Vilka ämnen får dig att lämna bloggen? 


    5. Vad vill du se mer i bloggvärlden - smink, feminism, hbtq+, bilar, hockey, bakning, matlagning, veganism, vad som helst? 


    6. Länka till din blogg så andra kan ta del av den! Kanske är just din blogg vad någon annan söker efter. Beskriv den gärna med några ord. 


     


    Här är min blogg: www.nouw.com/cathyjonsson


    Jag bloggar om hälsa (och mental ohälsa), diskriminering av olika sorter, smink, vardagsliv, mat etc. En salig blandning, det är min blogg det. 

  • Svar på tråden Bloggare! - En tråd för inspiration och förslag?
  • Äldre 11 Feb 19:39
    #1

    Jag ska börja blogga igen..... Är så dålig på att blogga (mest att faktiskt göra det). Jag har två bloggar, en på svenska och en på engelska. De är jättetråkiga, rent utseendemässigt, men det skiner jag blankt i. Ingen läser dem, men det är inte heller meningen.

    Hur som haver.


    1. Vad bloggar du om? 
    Allt möjligt, men mest film, spel, böcker, tv-serier och mat. 



    2. Vad för slags bloggar läser du gärna?
    Inga. Jag har inget intresse av att läsa andras bloggar, med extremt få undantag... 



    3. Vilka ämnen gör dig glad? 
    Film, spel, böcker, tv-serier och mat.



    4. Vilka ämnen får dig att lämna bloggen? 
    Se 2....



    5. Vad vill du se mer i bloggvärlden - smink, feminism, hbtq+, bilar, hockey, bakning, matlagning, veganism, vad som helst? 
    Se 2....



    6. Länka till din blogg så andra kan ta del av den! Kanske är just din blogg vad någon annan söker efter. Beskriv den gärna med några ord. 
    Tvivlar, men om någon skulle vara så dum att de vill läsa, så:
    jagdumparmiddagen.blogspot.se/
    thisiswhereidumpmyyaoi.blogspot.se/

    VARNING! Den engelska bloggen innehåller även en del dålig fanfiction featuring homo-kärlek......


    Känner du dig nostalgisk idag? www.imdb.com/list/ls031330344/
  • cathyj­onsson
    Äldre 11 Feb 22:44
    #2
    Aniiee skrev 2016-02-11 19:39:17 följande:

    Jag ska börja blogga igen..... Är så dålig på att blogga (mest att faktiskt göra det). Jag har två bloggar, en på svenska och en på engelska. De är jättetråkiga, rent utseendemässigt, men det skiner jag blankt i. Ingen läser dem, men det är inte heller meningen.

    Hur som haver.


    1. Vad bloggar du om? 
    Allt möjligt, men mest film, spel, böcker, tv-serier och mat. 



    2. Vad för slags bloggar läser du gärna?
    Inga. Jag har inget intresse av att läsa andras bloggar, med extremt få undantag... 



    3. Vilka ämnen gör dig glad? 
    Film, spel, böcker, tv-serier och mat.



    4. Vilka ämnen får dig att lämna bloggen? 
    Se 2....



    5. Vad vill du se mer i bloggvärlden - smink, feminism, hbtq+, bilar, hockey, bakning, matlagning, veganism, vad som helst? 
    Se 2....



    6. Länka till din blogg så andra kan ta del av den! Kanske är just din blogg vad någon annan söker efter. Beskriv den gärna med några ord. 
    Tvivlar, men om någon skulle vara så dum att de vill läsa, så:
    jagdumparmiddagen.blogspot.se/
    thisiswhereidumpmyyaoi.blogspot.se/

    VARNING! Den engelska bloggen innehåller även en del dålig fanfiction featuring homo-kärlek......


    Hur kommer det sig att du inte har något intresse för andras bloggar? Själv tycker jag att det är super-roligt att följa andras bloggar och allt vad de har att bjuda på. Det finns ju så många olika bloggar där ute, så det brukar ju finnas några som man fastnar för.
  • Äldre 12 Feb 00:07
    #3
    cathyjonsson skrev 2016-02-11 22:44:24 följande:
    Hur kommer det sig att du inte har något intresse för andras bloggar? Själv tycker jag att det är super-roligt att följa andras bloggar och allt vad de har att bjuda på. Det finns ju så många olika bloggar där ute, så det brukar ju finnas några som man fastnar för.
    Vet inte. Det är väl samma personlighetsdrag som att jag inte intresserar mig för kändisars privatliv/dramer, inte är intresserad av dokusåpor osv.
    Känner du dig nostalgisk idag? www.imdb.com/list/ls031330344/
Svar på tråden Bloggare! - En tråd för inspiration och förslag?