• Äldre 11 Feb 18:30
    1117 visningar
    7 svar
    7
    1117

    Har du någon konstig/udda hobby?

    Ja, har ni det? Jag har en som kanske inte är en hobby eg, inte på så vis att jag utöver den regelbundet Men jag älskar att rita kök och även planlösningar. Gillar det mesta inom inredning, framförallt återbruk, men just att rita kök kan jag göra bara på kul när jag sett ett hus på hemnet som har knepigt kök, eller nybyggda hus/lgh som har knasigt kök/knepig planlösning. Då ritar jag om så det blir bättre

  • Svar på tråden Har du någon konstig/udda hobby?
  • Anonym (Kul)
    Äldre 11 Feb 18:57
    #1

    Kontaktar dig när jag behöver nytt kök? Jag har ett smalt med ett litet bord fyrkantigt? Vad ska jag göra? Min hobby är att mjuka upp brosk i öron på folk, typ vända o bända på öronen (längst upp).

  • Äldre 11 Feb 19:10
    #2

    Låter kul Sara. :)

    Jag vet inte om det är udda, men fallskärmshoppning är en hobby som jag hållit på med, jag har gjort ungefär 200 ensamhopp, plus en del tandem som elev såklart. Jag är en galen adrenalinjunkie, och då är det perfekt med fallskärmshoppning, en riktigt skön kick. Har dock inte hoppat på ett tag nu, då jag inte riktigt haft tid. 

    Sedan är jag väldigt engagerad i stadsplaneringsfrågor och stadsbyggnad i allmänhet, jag är intresserad av allt från trafiklösningar och gatuplanering till vad för typ av stad jag vill skall byggas, från den arkitektoniska utformningen av en fastighet till kvarterens utformning och syfte, hatar monofunktionella bostadsenklaver eller kontoriserade kontorsöknar, vill se mer multifunktionell blandstad.

    Skriver väl mer eller mindre under till 100% på det som YIMBY eftersträvar. I realiteten innebär det att jag engagerar mig i diskussioner om kollektivtrafik, nybyggnation och infrastrukturfrågor i olika forum. Läser detaljplaner, formulerar samrådsyttranden, är ute och kollar på byggarbetsplatser osv när jag har tid.

    YIMBY, kan väl ses som en lobbyorganisation, där engagerade stadsvänner driver sin version av stadsutvecklingen, och det är skapa mer av det goda, dvs tät kvartersstad, typ innerstad. 

    YIMBY är ett partipolitiskt obundet nätverk öppet för alla stadsvänner.

  • Äldre 11 Feb 19:23
    #3
    Anonym (Kul) skrev 2016-02-11 18:57:37 följande:

    Kontaktar dig när jag behöver nytt kök? Jag har ett smalt med ett litet bord fyrkantigt? Vad ska jag göra? Min hobby är att mjuka upp brosk i öron på folk, typ vända o bända på öronen (längst upp).


    Hahaha absolut Jag ritar ett nytt på stört

    Oj, haha vad säger folk när du gör det då? Jag antar att du bara gör det på folk du känner dock..
  • Äldre 11 Feb 19:26
    #4
    MEE83 skrev 2016-02-11 19:10:39 följande:

    Låter kul Sara. :)

    Jag vet inte om det är udda, men fallskärmshoppning är en hobby som jag hållit på med, jag har gjort ungefär 200 ensamhopp, plus en del tandem som elev såklart. Jag är en galen adrenalinjunkie, och då är det perfekt med fallskärmshoppning, en riktigt skön kick. Har dock inte hoppat på ett tag nu, då jag inte riktigt haft tid. 

    Sedan är jag väldigt engagerad i stadsplaneringsfrågor och stadsbyggnad i allmänhet, jag är intresserad av allt från trafiklösningar och gatuplanering till vad för typ av stad jag vill skall byggas, från den arkitektoniska utformningen av en fastighet till kvarterens utformning och syfte, hatar monofunktionella bostadsenklaver eller kontoriserade kontorsöknar, vill se mer multifunktionell blandstad.

    Skriver väl mer eller mindre under till 100% på det som YIMBY eftersträvar. I realiteten innebär det att jag engagerar mig i diskussioner om kollektivtrafik, nybyggnation och infrastrukturfrågor i olika forum. Läser detaljplaner, formulerar samrådsyttranden, är ute och kollar på byggarbetsplatser osv när jag har tid.

    YIMBY, kan väl ses som en lobbyorganisation, där engagerade stadsvänner driver sin version av stadsutvecklingen, och det är skapa mer av det goda, dvs tät kvartersstad, typ innerstad. 

    YIMBY är ett partipolitiskt obundet nätverk öppet för alla stadsvänner.


    Just fallskärmshoppning är kanske inte så udda men detta med stadsplaneringsfrågor lät intressant Har röstat en gång när de diskuterat förändring här, men min dotter sitter med i ungdomsrådet.
  • Äldre 11 Feb 20:05
    #5
    +1
    SupersurasunkSara skrev 2016-02-11 19:26:33 följande:
    Just fallskärmshoppning är kanske inte så udda men detta med stadsplaneringsfrågor lät intressant Har röstat en gång när de diskuterat förändring här, men min dotter sitter med i ungdomsrådet.
    Enda problemet med denna hobby, eller man kanske skall kalla det samhällsengagemang, är att man riskerar att bli riktigt hatisk, Tungan ute ... pallar inte med alla människor som överklagar var och varannan detaljplan. Sedan har du all byråkrati, alla regleringar osv. Ett exempel här i Stockholm, är ju Tellus projektet. Nu verkar det, förhoppningsvis bli av, men jävlar vilket tidsspill. 

    Som tur är, är jag en happy-go-lucky kind of guy, som oftast(så länge som det inte rör mitt jobb, där det ofta handlar om att se och hantera risk) ser på saker och ting från ett halva-glaset-fullt perspektiv. Skrattande

    Dessutom är det kul att se hur YIMBY utvecklas, hur inflytandet sagta men säkert har ökat, och hur nätverket syns mer i medierna. I GBG falangen, har de till och med lyckats få in en yimbian i byggnadsnämnden, Johannes Hulter. 
  • Anonym (Kul)
    Äldre 11 Feb 20:19
    #6
    SupersurasunkSara skrev 2016-02-11 19:23:52 följande:

    Hahaha absolut Jag ritar ett nytt på stört

    Oj, haha vad säger folk när du gör det då? Jag antar att du bara gör det på folk du känner dock..


    Ja, jag gör det främst på pojkvänner. De har aldrig varit med om liknande och då är brosket hårt. Extra kul. Gjorde det på en dejt för några veckor sen. Fast var nog lite för tidigt i relationen än vad han ville erkänna. Tar du aldrig på dina öron?
  • Äldre 11 Feb 20:47
    #7
    Anonym (Kul) skrev 2016-02-11 20:19:35 följande:
    Ja, jag gör det främst på pojkvänner. De har aldrig varit med om liknande och då är brosket hårt. Extra kul. Gjorde det på en dejt för några veckor sen. Fast var nog lite för tidigt i relationen än vad han ville erkänna. Tar du aldrig på dina öron?
    Jo, jag tar på mina egna så klart En och annan gång på makens, men han är kittlig
    Mina öron är mjuka
Svar på tråden Har du någon konstig/udda hobby?