• Ussaka

    Gravid och restless legs- tips som funkar!

    Efter att ha lidit enormt av myrkrypningar och sprättningar i benen både under min förra graviditet och denna så har jag ÄNTLIGEN hittat något som faktiskt fungerar för att få bort skiten! Tänkte jag skulle dela med mig så kanske någon mer med problemen lyckas hitta denna tråd och få tips. 

    Svaret för mig stavas JÄRNVÄRDE. Så fort mitt HB-värde sjunker under 28-29 så börjar krypningarna komma svagt. Sjunker det under 120 så kan jag inte sova utan är uppe och vandrar halva nätterna med ben som sprätter hela kvällen och natten.

    Jag har nu lyckats höja mitt HB-värde till 129 med hjälp av järntabletter och krypningarna och sprättningarna har nästan slutat helt. Jag tar mina tabletter på kvällen innan jag ska sova (då problemen ju är som värst) och jag tar dem med apelsinjuice eller äter lite paprika för att kombinera med C-vitamin för bästa möjliga upptag av järn. 

    Fyll gärna på om ni också har hittat metoder som fungerar för att få bort/lindra restless legs!

  • Svar på tråden Gravid och restless legs- tips som funkar!
  • Elliva

    Har alltid haft restless legs, gravid eller ej, (oavsett järnvärde) men har blivit av med dem helt tack var magnesiumspray som sprayas direkt på benen och smörjs in. Underbart!

Svar på tråden Gravid och restless legs- tips som funkar!