• SIMON87

    Förstoppning

    Ja, jag har blivit förstoppad och har ont som f*n i korsrygg. Gjorde en misslyckad microlax (kom typ en halv dl) imorse och har börjat dricka laktolos. Har även proppat i mig plommon idag för att få fart på det hela. Som första förstoppning kan jag inte sluta undra om det är normalt att vara "trycklös" i tarmen. Har liksom ett monster innanför öppningen men noll tryck. Är det normalt? Kommer fjärtar så nåt slags hål måste där ju va bland all crap.

    Mvh

  • Svar på tråden Förstoppning
  • SIMON87

    Provade microlax igen och det kom bara jättelite. Har så sjukt ont i ryggen nu vet inte om detta är normalt? När jag vaknar är det knappt jag kan sätta mig upp Vet inte vad jag ska ta mig till, om man ska kämpa och hoppas laktulosen tar hand om det eller om man ska åka in till doktorn? Hur ont i ryggen gör det igentligen vid förstoppning? Känner någon igen att det känns som om någon opererat in en planka i ryggen? Är det möjligt att ha förstoppning nånstans i mitten och att den är så stor att den sliter sönder tarmarna så det går ut avföring i kroppen??

    Är allt lite orolig.

    Mvh,

    L

  • Grävling 75

    Bra att det kom lite i alla fall, för då har det ju åtminstone rört sig. Men det låter onekligen som att du har tvärstopp i magen... Förstoppning gör sjukt ont, men ring 1177 och kolla vad de tycker.

Svar på tråden Förstoppning