• gravid2016hoppas

    Vi har nu bestämt att vi ska bli gravida 2016 :-) Men han tycker senare jag väldigt snart..

    Vi har en 6 åring och nu bestämt att vi ska bli gravida i år
    Jag vill verkligen våren och han tycker beslutet är så stort så skjuter gärna på det, fast han vill, och som han säger det blir ju ändå sedan.

    Jag vill verkligen snart och förstår inte väntan....

  • Svar på tråden Vi har nu bestämt att vi ska bli gravida 2016 :-) Men han tycker senare jag väldigt snart..
  • Carambolan

    Och vi är i motsats sits. Har en 9-åring och en 6-åring och har bestämt oss för en trea nästa år. Mannen vill så fort som möjligt, jag väntar gärna till hösten...

  • mrskreiz

    Nu är ni kanske superfertila och då kan ni sluta läsa nu. Men om inte så skulle jag säga att ni tar litet för lätt på livets största gåva. Om ni är överens om låt säga en 18-månaders period så sätt igång. Sällan man kan beställa barn som på postorder. 

    Det är klart att man kan tycka ditten och datten om när det är smidigast att vara gravid, få barnet i förhållande till syskon, årstid osv. Men som sagt, det är sällan det blir som man tänkt sig ändå.

  • Carambolan
    mrskreiz skrev 2016-02-12 10:00:04 följande:

    Nu är ni kanske superfertila och då kan ni sluta läsa nu. Men om inte så skulle jag säga att ni tar litet för lätt på livets största gåva. Om ni är överens om låt säga en 18-månaders period så sätt igång. Sällan man kan beställa barn som på postorder. 

    Det är klart att man kan tycka ditten och datten om när det är smidigast att vara gravid, få barnet i förhållande till syskon, årstid osv. Men som sagt, det är sällan det blir som man tänkt sig ändå.


    Nä, helt klart. Vår första tog tolva månader och andra tio. Jag är orolig med att det ska slå tillbaka nu och ta sig på första försöket ;)
  • Tosson
    mrskreiz skrev 2016-02-12 10:00:04 följande:

    Nu är ni kanske superfertila och då kan ni sluta läsa nu. Men om inte så skulle jag säga att ni tar litet för lätt på livets största gåva. Om ni är överens om låt säga en 18-månaders period så sätt igång. Sällan man kan beställa barn som på postorder. 

    Det är klart att man kan tycka ditten och datten om när det är smidigast att vara gravid, få barnet i förhållande till syskon, årstid osv. Men som sagt, det är sällan det blir som man tänkt sig ändå.


    Vi siktar också på att börja till hösten, av den orsaken att vi har väldigt mycket inbokat denna sommar åså har jag en resa till hösten då en graviditet inte vore lämplig alls. Därför börjar vi först sen så får det ta den tid det tar helt enkelt ?
  • Tosson
    Tosson skrev 2016-02-12 15:45:05 följande:

    Vi siktar också på att börja till hösten, av den orsaken att vi har väldigt mycket inbokat denna sommar åså har jag en resa till hösten då en graviditet inte vore lämplig alls. Därför börjar vi först sen så får det ta den tid det tar helt enkelt ?


    Ska inte vara frågetecken där, en smiley som inte kom med.
  • Elliva

    Vill han verkligen då eller skjuter han på det för att vinna tid? Beslutet är lika stort i höst tänker jag.

  • Elliva
    gravid2016hoppas skrev 2016-02-12 19:00:57 följande:

    Han vill! Men vår son börjar skolan och han tycker det är skönt att liksom "få det klart" och lite annat innan.


    Börjar han skolan till hösten? För det hinns ju med innan bebisen kommer.
Svar på tråden Vi har nu bestämt att vi ska bli gravida 2016 :-) Men han tycker senare jag väldigt snart..