• Hypofys

    Leva med mindre snygg kille

    Nu behöver jag lite råd av kloka och starka människor!

    Jag är ihop med en kille som jag älskar att vara med! Kan inte tänka mig snällare och bättre man att dela livet med. 

    Men, en liten sak spökar. Mina pojkvänner tidigare har sett (väldigt) bra ut och jag
    har alltid känt att vi matchar utseendemässigt. Så känns det inte nu. Nuvarande killen har lite fysiska skavanker (som inte går att göra något åt) och som även andra än mig kan ge lite extralång blick åt. Även hans klädval lämnar en del att önska vissa gånger. Jag blev kär i honom pga hans underbara inre! Yttre har jag efter en tid lärt mig att acceptera.
    Trodde jag. Idag så stötte vi på några av mina kolleger för första gången, och till min förvåning reagerade jag med skam och tyckte det var väldigt obehagligt! (jag brukar inte vara den som är väldigt öppen med min privatliv på jobbet).
    Jag har inte brytt mig alls när vi rör oss bland folk som jag inte känner. Min mamma såg chockad ut första gången hon träffade honom, så fort de hade pratat lite var det inga problem. Nu älskar hon honom också.

    Hur kan jag skämmas för någon som jag älskar?
    Han betyder för mig miljon gånger mer än mina ytliga kolleger!

    Är jag en hemsk människa, är det förlåtligt? Hur ska jag tänka?
    Går känslan över, blir man starkare att stå upp för det man vet är fantastiskt även om andra inte kan se det fina?

  • Svar på tråden Leva med mindre snygg kille
  • Anonym (Ålder)

    Känner igen mig i det du skriver. Inte pga utseende, men jag får samma känslor gällande min partners ålder. Han är 11 år äldre än mig, så det är verkligen ingen exceptionell skillnad, men det känns ändå inte som att det är riktigt socialt accepterat på mitt jobb där de flesta är unga och har jämnåriga partners som de träffade när de pluggade ihop.

  • Anonym (Ja!)

    Ts jag har vart i samma situation precis!

    När jag träffade min man för 10 år sen så föll jag inte direkt för hans utseende.

    Han hade samma dåliga humor som mig, oerhört snäll och omtänksam, och ja alla de där egenskaperna jag önskade att min framtida man skulle ha!

    Men utseendet föll mig inte direkt i smaken..

    Vi var vänner första men sen utvecklades det till mer och vi blev tillsammans.

    Jag skämdes också för att visa upp honom för familj, vänner etc. Samtidigt kände jag mig som den uslaste människa på jorden just för att jag skämdes!

    Min mamma blev nog också lite chockad hehe men hon och resten av min familj tyckte om honom direkt! Idag har vi 3 barn och jag hade aldrig velat vara med någon annan. Han är en underbar man och far

    Ts.. Om du känner i hjärtat att han är rätt för dig så strunta i vad andra tycker.

    Sen så tror jag också att om dina kolleger träffar honom så kommer dom ju också se vilken fin kille du har

    Dina vänner vill ju ditt bästa (förhoppningsvis) och även om dom inte tycker han är vackrast på denna jord så ser dom ju att du är lycklig med honom

  • Anonym (I feel you)

    Hej. Varit i samma situation men det går över. Vad är skavankerna *nyfiken*? :)

Svar på tråden Leva med mindre snygg kille