• Penguin

    Gravid eller inte? Hjälp att tyda..



    Hej. Har gjort IVF och testdagen är egentligen nu på lördag men har testat tidigare och vet knappt om vi vågar ta ut lyckan i förskott.

    Bilden längst ner till höger; 10 feb

    Bilden längst upp till höger; 9 feb

    Bilden till vänster; 11feb

    Testdag är egentligen 13feb.

    Hur hade ni tolkat? Tycker strecket är rätt svagt (vilket jag vet att det kan vara). Har haft lite mensvärksliknande ont i magen idag. Nervös att det kan var ev missfall.
  • Svar på tråden Gravid eller inte? Hjälp att tyda..
  • Penguin

    Det är vårt försök försök (IVF) och har inga tidigare erfarenheter av att vara gravid, har heller inte haft missfall tidigare. :)

  • Carambolan

    Du har ju testat tidigt, då är det inget konstigt att det är svagt. Finns inga skäl att misstänka missfall just nu.

  • Pimpinellan

    För ovanlighetens skull ett klart positivt gravtest!  Glad  Hur starkt eller svagt strecket är spelar ingen roll, man kan absolut inte bedöma om barnet lever utifrån strecken. Molvärk är jättevanligt som gravid, inget konstigt alls. Lycka till nu!  {#emotions_dlg.flower}

  • Penguin

    Nämen, härlig respons jag får! :) det är ingen som vet om att vi försöker skaffa barn än så jag har ingen annan än sambon att kolla med.

    Hur tidigt är det vanligt med molvärk? Hur länge kan det hålla i sig? Tänker mest i början.

    Tack för att ni tar er tid att svara! Mvh nervös, glad, förväntasfull, pirrig :D

  • AnnieLauren
    Penguin skrev 2016-02-12 01:08:59 följande:

    Nämen, härlig respons jag får! :) det är ingen som vet om att vi försöker skaffa barn än så jag har ingen annan än sambon att kolla med.

    Hur tidigt är det vanligt med molvärk? Hur länge kan det hålla i sig? Tänker mest i början.

    Tack för att ni tar er tid att svara! Mvh nervös, glad, förväntasfull, pirrig :D[/

    [quote=76329729][quote-nick]Penguin skrev 2016-02-12 01:08:59 följande:[/quote-nick]Nämen, härlig respons jag får! :) det är ingen som vet om att vi försöker skaffa barn än så jag har ingen annan än sambon att kolla med.

    Hur tidigt är det vanligt med molvärk? Hur länge kan det hålla i sig? Tänker mest i början.

    Tack för att ni tar er tid att svara! Mvh nervös, glad, förväntasfull, pirrig :D


    Jag har hört iaf att man kan få motvärk väldigt tidigt. Läser just nu boken "bli med barn - fertilitetsboken" av Anna Bratt, som är en fantastisk bok som alla kvinnor borde läsa! Där står de också att man kan få motvärk nästan direkt efter befruktning eftersom livmodern börjar genast växa o den sitter fast i någon hinna som stramas åt och skapar den sk molvärken.. :)
  • Penguin

    Intressant, tack för att du delar med dig. Lugnande tankarna när jag läste det. Glömde att svara dig dock, sorry! Ska kolla upp boken. :D

  • KCEG

    Jag har följt tråden sen den skrevs, men hur gick det TS?
    Hoppas innerligt att du har liten snutt där inne nu...

  • Penguin


    Såhär såg det ut dag 17! :) Svårt att andas ut. Läser lite här i trådarna om missfall osv, försöker att ta en dag i taget.
Svar på tråden Gravid eller inte? Hjälp att tyda..