• Anonym (Less)

    Kass ekonomi

    Jag har egentligen inget syfte med den här tråden, vill bara klaga av mig lite...

    Jag är så sjukt less på vår urusla ekonomi. Vi studerar båda två, har en studentlägenhet på 8000 kr i månaden och för närvarande är det bara jag som får CSN eftersom min sambo inte klarat tillräckligt många poäng. CSN är ju som bekant på drygt 9000, så det är ju tur att han jobbar extra... Kan även vara en förklaring till att han inte klarar alla kurser. Alla våra sparpengar har ätits upp av de fasta kostnaderna (hyra, el, vatten, bredband, mobiler, försäkringar etc) så den inkomst vi får i slitet av månaden är allt vi kan leva av.

    Jag är så less på att aldrig ha råd med något, aldrig kunna spara, inte fixa oförutsedda utgifter, inte kunna hänga med väninnorna på en fika på stan av rädlsa för att inte ha råd till mat i slutet av månaden. Jag har ingen möjlighet att jobba extra eftersom studierna (som tack och lov är över i juni) tar alldeles för mycket tid. Längtar efter att kunna känna mig som en vanlig människa. Jag är absolut inte ute efter ett slösar-liv, men ett drägligt liv över existensminimum.

    Hoppas verkligen att det vänder snart.

  • Svar på tråden Kass ekonomi
  • Anonym (lisa)

    Men det kommer att vända snart. Du är ju snart klar med dina studier. Bara några månader kvar. Förstår om det är jobbigt (pluggade utan csn ett tag och gick ner 10kg på en termin på grund av min fattigdom) men förmodligen kommer du i efterhand minnas den perioden positivt. Som en pittoresk och lärorik tid i ditt liv. Fokusera på att du snart är klar. Redan till hösten kommer du ha bra finanser :)

Svar på tråden Kass ekonomi