• Anonym (M)

    Köpa kondom - Apotekspersonal

    När man går in på apoteket så kommer ofta en ur personalen fram och frågar om han/hon kan hjälpa till med något. 

    Vad svarar man om man är ute efter kondomer. Tycker det känns pinsamt och säga jo jag är ute efter kondomer. Då har det blivit att man hittar på något annat om smärtstillande eller nåt sånt och hamnar vid fel hylla och står där och väljer med något smärtstillande istället. 

    Man vill ju inte heller vara oartig och säga nåt som låter som att man inte vill ha deras hjälp heller. 

    Ni som jobbar på apotek vad skulle ni vilja att man säger till er om man är ute efter lite intima saker?

  • Svar på tråden Köpa kondom - Apotekspersonal
  • Jajjamen

    2 alternativ finns:

    1: Var rätt fram, när personalen kommer fram så säger du tydligt, KONDOMER.
    Personalen kommer att visa var de finns och du kommer växa som person med helt nyfunnet självförtroende.

    2: Gör som innan och kom hem med Alvedon.

  • hejnina

    Behöver hjälp så säger jag vad jag behöver hjälp med. Kondomer känns inte så pinsamt? Om jag inte vill ha hjälp säger jag bara "det går bra, tack så mycket". Tror inte någon blir kränkt av det.

  • M1rella

    Går ju att köpa kondomer på andra ställen.

    Men är väl inget pinsamt med kondomer såvida man inte är 14 år och då inte mogen för sex.

  • Teddis

    "Tack, jag kollar bara" brukar jag svara. Jag har jobbat i butik och man tar inte illa upp för att någon vill sköta sig själv Det känns överflödigt att säga att du är ute efter kondomer om det är pinsamt. Du kan ju liksom komma på det i förbifarten... Du lär ju hitta rätt hylla. Har svårt att tro att de tänker något särskilt om dig! :)

  • Anonym (Äh)
    M1rella skrev 2016-02-12 11:58:20 följande:

    Går ju att köpa kondomer på andra ställen.

    Men är väl inget pinsamt med kondomer såvida man inte är 14 år och då inte mogen för sex.


    Man behöver inte vara 14 för att tycka att det är pinsamt. Jag tror det handlar om, om man tycker att det är pinsamt, att man snabbt får upp bilder i huvudet som de inte har med att göra. En del tycker att det är pinsamt att stå inför en samling människor att prata... Det behöver inte betyda omognad, människor är olika.
  • Carambolan

    "Hej! Tack, jag säger till om jag behöver hjälp." Brukar jag säga.

  • Anonym (Skam)

    Vad är det du ska skämmas över? Att du har sex eller att du skyddar dig? Jag tror det bästa är att du tar mod till dig att bara vara ärlig, då vinner du kanske både kondomer och självförtroende.

    Alternativ 2, säg att du bara tittar och inte behöver hjälp.

    Alternativ 3, köp hem kondomer över nätet.

    Själv köper jag en jäkla massa paket samtidigt och ingen jäkel höjer på ögonbrynet.

  • Vanja
    Jajjamen skrev 2016-02-12 11:45:41 följande:

    2 alternativ finns:

    1: Var rätt fram, när personalen kommer fram så säger du tydligt, KONDOMER.

    Personalen kommer att visa var de finns och du kommer växa som person med helt nyfunnet självförtroende.

    2: Gör som innan och kom hem med Alvedon.


    Haha! Så enkelt e de ju faktiskt.. :)
Svar på tråden Köpa kondom - Apotekspersonal