• TopSecretMe

    Blev jag blind?

    Tja för 15 minuter sedan så hände något riktigt skumt, som aldrig hänt mig och blir bara värre och värre. 

    Jag fick svårt att kunna koncentrera mig med blicken i en liten punkt och det var lite svårt att läsa text, när jag kollade rakt fram så var det som att det var något osynligt men som blinkade gjorde att jag inte såg. Och nu blir det värre och värre och större och det blinkar riktigt mycket nu. Vad ska jag göra? får panik? Det blir värre varhje sekund

  • Svar på tråden Blev jag blind?
  • sportpappa

    Det kan vara ögonmigrän. Vila. Jag har haft det några gånger och jag lägger mig då i ett mörkt rum och försöker sova.

  • sagoskog

    Migrän med aura i form av synstörningar. Synstörningarna försvinner i regel innan huvudvärken kommer (ca 10-15 min efteråt). Oftast kommer huvudvärken på en sida/en punkt (för mig motsatt sida som synstörningarna) och man mår mycket illa/spyr, blir ljus och ljudkänslig. Det är den allra troligaste diagnosen. Men det sägs att man bör söka vård första gången man får ett sånt anfall. Främst för att t.ex. stroke kan ge liknande symptom. Jag har haft migrän med aura sen jag var 13 (fyller 30 i år).

  • TopSecretMe
    Milleman skrev 2016-02-12 14:06:23 följande:

    Migrän på g. Ta värktablett fort!!


    Fyfan vilken huvudvärk jag fick efteråt!!! Jag led så fruktansvärt. Alvedon funkade inte så jag fick uppfinna egen "värktablett". Det avtar efter min egen lösning, det får mig att inse vilket skräp doktorer är och representerar, de kommer med luft. Jag gick fort till butiken och köpte "Arla mild Joghurt naturell " och klunkade i mig 1 liter och genast började det avta.

    Att man ens går efter läkarens förslag usch.
  • TopSecretMe
    sagoskog skrev 2016-02-12 14:00:48 följande:

    Migrän med aura i form av synstörningar. Synstörningarna försvinner i regel innan huvudvärken kommer (ca 10-15 min efteråt). Oftast kommer huvudvärken på en sida/en punkt (för mig motsatt sida som synstörningarna) och man mår mycket illa/spyr, blir ljus och ljudkänslig. Det är den allra troligaste diagnosen. Men det sägs att man bör söka vård första gången man får ett sånt anfall. Främst för att t.ex. stroke kan ge liknande symptom. Jag har haft migrän med aura sen jag var 13 (fyller 30 i år).


    Jag är faktiskt ljuskänslig nu fast huvudvärken försvann efter att jag uppfann min egen lösning på problemet.

    Jag kom på att tänka på stroke när jag fick den för att det hade liknande utspelsning. Hoppas det ej är det, om jag får be gud.
  • nnnnnnnn
    TopSecretMe skrev 2016-02-12 14:37:44 följande:
    Fyfan vilken huvudvärk jag fick efteråt!!! Jag led så fruktansvärt. Alvedon funkade inte så jag fick uppfinna egen "värktablett". Det avtar efter min egen lösning, det får mig att inse vilket skräp doktorer är och representerar, de kommer med luft. Jag gick fort till butiken och köpte "Arla mild Joghurt naturell " och klunkade i mig 1 liter och genast började det avta.

    Att man ens går efter läkarens förslag usch.
    Trevlig fredag!
  • Milleman

    Yoghurt funkar då inte på min migrän :P har det redan kommit och gått över alltså?
    Jag tar sumatriptan eller citodon mot min migrän.

  • Milleman
    TopSecretMe skrev 2016-02-12 14:37:44 följande:
    Fyfan vilken huvudvärk jag fick efteråt!!! Jag led så fruktansvärt. Alvedon funkade inte så jag fick uppfinna egen "värktablett". Det avtar efter min egen lösning, det får mig att inse vilket skräp doktorer är och representerar, de kommer med luft. Jag gick fort till butiken och köpte "Arla mild Joghurt naturell " och klunkade i mig 1 liter och genast började det avta.

    Att man ens går efter läkarens förslag usch.
    Vad var det för förslag du fick av läkaren?
  • TopSecretMe
    Milleman skrev 2016-02-12 14:57:19 följande:

    Yoghurt funkar då inte på min migrän :P har det redan kommit och gått över alltså?

    Jag tar sumatriptan eller citodon mot min migrän.


    Ja, jag tror jag vet varför jag fick den med. Jag är så lat på morgonen och orkar inte gå till kylen och ligger i sängen, men när jag åt lunch så åt jag en kyckling och det kunde inte mina blodkärl klara av såna omväxlings.

    Jag fick migrän direkt efter maten. Men jag tog en Alvedon men det funkade inte i 1 timme, sen gick jag till butiken och drack en hel Joghurt och huvudvärken avtog inom 15 minuter men jag har fortfarande en konstig känsla i huvudet samt är ljuskänslig bara. Men jag lyckades få bort huvudvärken under en resas tid till butiken.
  • TopSecretMe
    Milleman skrev 2016-02-12 14:58:04 följande:

    Vad var det för förslag du fick av läkaren?


    De sa bara att de trodde det var migrän men att bara ta en Alvedon.
  • TopSecretMe
    sagoskog skrev 2016-02-12 14:00:48 följande:

    Migrän med aura i form av synstörningar. Synstörningarna försvinner i regel innan huvudvärken kommer (ca 10-15 min efteråt). Oftast kommer huvudvärken på en sida/en punkt (för mig motsatt sida som synstörningarna) och man mår mycket illa/spyr, blir ljus och ljudkänslig. Det är den allra troligaste diagnosen. Men det sägs att man bör söka vård första gången man får ett sånt anfall. Främst för att t.ex. stroke kan ge liknande symptom. Jag har haft migrän med aura sen jag var 13 (fyller 30 i år).


    Tja, oj varför har du fått migrän så ofta? Hur brukar du känna dig efteråt? Det känns som att jag har blivit lite seg och hänger inte lika fort med i sammanhang idag efter att jag fått migrän. Men har absolut inget huvudvärk kvar.
Svar på tråden Blev jag blind?