• Anonym (Mh)
    Äldre 12 Feb 15:14
    1783 visningar
    6 svar
    6
    1783

    Hur hanterar man attraktion/känslor för någon annan när man är i mycket seriöst förhållande?!

    En gäng i mitt liv hade jag ett riktigt hett men inte så hälsosamt förhållande. Jag mådde Inte bra den perioden i mitt liv och han killen var jag ganska säker på var något av en psykopat.. Helt övertygad om att det hade blivit värre om jag stannade kvar så jag gjorde slut.

    Är fortf idag kluven på om jag gjorde rätt eller inte men ändå, jag måste ha gjort rätt! Det som inte är så bra för dig har tendens att va ååh såå himla najs!

    Jag har ett barn med en man som jag älskar som jag vill leva med men som jag alltid känt inte ha så mycket gemensamt med.. Humor/samtal/hur visa känslor osv osv men han är helt underbar på så många andra plan. Jag respekterar honom och väljer leva med honom!

    Men ändå, såg den andre, mitt X idag och det sa bara swoooooosh i magen och överallt.. Den kemin alltså, det galna passionerade sexet i kombination med att skratta så man kissar på sig.... Fy fan asså!

    Blir så less.

  • Svar på tråden Hur hanterar man attraktion/känslor för någon annan när man är i mycket seriöst förhållande?!
  • Anonym (humla­n)
    Äldre 12 Feb 16:11
    #1

    Humor och bra sex vöger väl knappast upp psykopatdelen? Det är ju alltid lätt att tänka "tänk om" men då, liksom när man ser tillbaka på en realtion är det lätt att bara se de positiva delarna.

    Sen finns det fler än just de två männen, man måste inte välja antingen det ena eller det andra, utan faktiskt kunna få en med alla bra egenskaperna. Jag säger inte att du ska göra slut, men du ska absolut inte söka ny kontakt med psykopaten!!

  • Anonym (A)
    Äldre 12 Feb 16:26
    #2

    Måste säga att jag är nästan i exakt samma situation minus psykopatdelen

  • Anonym (Mh) Trådstartaren
    Äldre 12 Feb 16:29
    #3
    Anonym (humlan) skrev 2016-02-12 16:11:11 följande:

    Humor och bra sex vöger väl knappast upp psykopatdelen? Det är ju alltid lätt att tänka "tänk om" men då, liksom när man ser tillbaka på en realtion är det lätt att bara se de positiva delarna.

    Sen finns det fler än just de två männen, man måste inte välja antingen det ena eller det andra, utan faktiskt kunna få en med alla bra egenskaperna. Jag säger inte att du ska göra slut, men du ska absolut inte söka ny kontakt med psykopaten!!


    Tack för nice svar!=) ja skumt att man alltid tittar tillbaka, speciellt när jag vet att det inte var rätt..
  • Anonym (Mh) Trådstartaren
    Äldre 12 Feb 16:31
    #4
    Anonym (A) skrev 2016-02-12 16:26:10 följande:

    Måste säga att jag är nästan i exakt samma situation minus psykopatdelen


    Jamen, håll inte tillbaka för all del... Om inte psykopat del, så vad fick det att ta slut..?

    Ja, kan liksom inte få rätt på det även om jag vet... Nåt..
  • Anonym (A)
    Äldre 12 Feb 16:48
    #5
    Anonym (Mh) skrev 2016-02-12 16:31:15 följande:
    Jamen, håll inte tillbaka för all del... Om inte psykopat del, så vad fick det att ta slut..?

    Ja, kan liksom inte få rätt på det även om jag vet... Nåt..
    Jag var förvirrad för 4 år sen och visste inte vad jag gjorde. Såg inte det bra jag hade framför mig. Har det jätte bra med
    Min nuvarande sambo som jag har barn med men kan inte hjälpa att jag tänker hur det kunde blivit ibland. Vi har som ni ingenting gemensamt, hade mer gemensamt med den förra.
  • Pkb
    Äldre 12 Feb 17:07
    #6

    Många ggr är det tyvärr de mindre bra människorna man känner sådan där oerhörd attraktion för dom är ofta väldigt karismatiska, sociala, roliga, självsäkra och färgstarka, det är kärlek vid första ögonkastet, känns som om man är soulmates. Att man älskar varandra betyder dock inte alltid att man bör vara med varandra.

    Jag har själv känt sådär för en man. Den jag är tillsammans med nu är världens bästa och jag älskar honom men inte på det där sättet jag nämnde tidigare. Jag saknar det och funderar på om jag kommer lida senare pga att jag inte får uppleva den där känslan. Jag funderar på hur det kommer att bli vid 40 och 50 års krisen. Tänk om jag väljer att lämna honom då? Är det inte bättre att jag gör det nu då istället så att jag inte sårar honom mer än nödvändigt?

    Har sökt hjälp för att förstå mig själv och har bla fått reda på att jag behöver kickar i mitt liv. Jag har inte fått svar på alla mina frågor men just nu försöker jag tvinga mig själv att kunna leva utan alla de där kickarna. Alla säger ju att min man är så rätt, att jag fortfarande är lite omogen och inte förstår hur ett sunt och stabilt förhållande ska se ut. Kärlek behöver ju inte börja på ett speciellt sätt för att vara rätt, viss kärlek växer fram och det kkanske är den som består? Kanske gick vi för snabbt fram? Kanske hade jag behövt vara singel längre? Kanske får jag kalla fötter vid tanken på att detta ska vara min sista partner, livet är förutspått och klart, det var de kickarna, nu är det Slut med det.

    Jag tror absolut att vissa har den där passionen år ut och år in och har ett sunt förhållande, det gör mig avundsjuk och lite ledsen. Men hur länge ska man söka efter den där känslan? Och tänk om den försvinner efter ett tag ändå? Hur länge kan man hoppa från relation till relation? Är det mig det är fel på, kan det kännas så här och ändå vara rätt? Jag vill inte ha det här tvivlet. Jag väljer dock att leva med den här mannen, inte i brist på något bättre, denna kärlek är på riktg men annorlunda mot den tidigare nämnda och hur jag känner i framtiden, ja det år vi se. Man lär så länge man lever.

Svar på tråden Hur hanterar man attraktion/känslor för någon annan när man är i mycket seriöst förhållande?!