• Anonym (Jolene)

    Är det vanligt att män är otrogna under pappaledigheten?

    Jag vet inte om jag är paranoid, svartsjuk eller knäpp eller bara har fått höra för många exempel på detta.

    Men är det vanligt att småbarnspappor på pappaledighet är otrogna? Det är mestadels mammor i lekplatserna med sina barn och så dyker det upp en pappa där. De kanske pratar, stämmer träff för en play-date, blir kompisar...och så blir det på den vägen. De äter lunch hos varandra och så somnar barnen och sedan har de sex.

    Det egna sexlivet går ju på sparlåga, man är trött med småbarn, svårt att vara mamma och jobba på samma gång osv... och det finns många singelmammor eller mammor som är olyckliga med sin nuvarande...och så dyker det upp en ansvarstagande pappa att umgås med? Nog finns risken?

    Jag har hört liknande historier som det jag beskrev ovan där det ena slutade med att pappan blev ihop med den andra mamman och ett annat fall där relationen gick i kras.

    Vågar man låta sin man vara pappaledig idag??? singelmammor är som rovdjur och jag tror att män i den sitsen med eget dåligt sexliv mm. i småbarnsåren är lätta byten. Kanske likadant omvänt men förmodligen inte.

  • Svar på tråden Är det vanligt att män är otrogna under pappaledigheten?
  • Rani

    Hahahaha...var tänker du att din man gör av barnet medan han sexar runt med alla mammor i lekparken? Eller tänk om han skulle träffar en annan snygg föräldraledig pappa och får till det?

  • Anonym (Jolene)
    Rani skrev 2016-02-12 23:43:06 följande:

    Hahahaha...var tänker du att din man gör av barnet medan han sexar runt med alla mammor i lekparken? Eller tänk om han skulle träffar en annan snygg föräldraledig pappa och får till det?


    Jag tänker att det börjar där. De pratar om sina barn, kanske tar barnvagnspromenad ihop, träffas hemma hos varandra och så somnar barnen? Jag menar ju givetvis inte att han skulle sexa runt med alla mammor i nån slags orgie i sandlådans rutschkana, utan med en enda, och då inte i en rutschkana, utan mer en snabbis i soffan eller så.

    Kanske lite försiktigare först, de sätter sig nära varandra, skrattar lite, kanske förtroliga samtal, långa hej-då kramar, sen kanske en puss, nästa dag en kyss och sen är det kört...

    Han är inte bög eller ens bi så jag finner det osannolikt att han skulle träffa en annan pappa att ha sex med.
  • Anonym (Lol)

    Är det det konstiga SD-tanten som är i farten igen med sina fantasier? 

  • StevenDiese

    Det låter ju spännande. Men det är nog VÄLDIGT ovanligt.

  • Fiona M
    Anonym (Jolene) skrev 2016-02-12 23:07:16 följande:

    Jag vet inte om jag är paranoid, svartsjuk eller knäpp


    Ja.
  • Anonym (Sara)

    Så du menar att singelmammor är piggare än mammor i ett parförhållande som har avlastning. Get real! Jag har ingen tid eller ork över till att träffa en man, tyvärr. Och skulle jag ha det vill jag inte ha någon med egna små barn. Tack för mig.

  • driver28

    Tror inte det är så värst vanligt. Inget hände när jag var pappaledig i allafall fastän jag i stort sett va ensam pappa bland alla mammor på öppna förskolan och i parken. Men visst. Konstigare saker har väl hänt.....

  • mariaheterjag

    Jag såg en film som hade den storyn för länge sedan. I verkligheten är det nog extremt ovanligt. Större chans att de är otrogna på jobbet isf tror jag!

  • Rani
    Anonym (Jolene) skrev 2016-02-13 00:00:50 följande:

    Jag tänker att det börjar där. De pratar om sina barn, kanske tar barnvagnspromenad ihop, träffas hemma hos varandra och så somnar barnen? Jag menar ju givetvis inte att han skulle sexa runt med alla mammor i nån slags orgie i sandlådans rutschkana, utan med en enda, och då inte i en rutschkana, utan mer en snabbis i soffan eller så.

    Kanske lite försiktigare först, de sätter sig nära varandra, skrattar lite, kanske förtroliga samtal, långa hej-då kramar, sen kanske en puss, nästa dag en kyss och sen är det kört...

    Han är inte bög eller ens bi så jag finner det osannolikt att han skulle träffa en annan pappa att ha sex med.


    Håller det för troligare att man träffar en ny på jobbet.
  • Felizia

    Läste idag att det är vanligt att män är otrogna när frun/sambon är gravid. Det låg på plats 1 under situationer då otrohet ofta uppstår. Stod inget om s k pappaledighet. Också vanligt att män är otrogna om frun tjänar mer pengar vilket jag tyckte var skumt. Det är väl bara bra..??

  • Anonym (Omg)
    Anonym (Sara) skrev 2016-02-13 05:22:02 följande:

    Så du menar att singelmammor är piggare än mammor i ett parförhållande som har avlastning. Get real! Jag har ingen tid eller ork över till att träffa en man, tyvärr. Och skulle jag ha det vill jag inte ha någon med egna små barn. Tack för mig.


    Varför skulle det vara en singelmamma? Tror du inte upptagna mammor kan vara otrogna?
Svar på tråden Är det vanligt att män är otrogna under pappaledigheten?