• Anonym (misst­änksam­)
    Äldre 12 Feb 23:58
    3139 visningar
    15 svar
    15
    3139

    Tidigast man kan se om det är tvillingar?

    Ni som har tvillingar

    Vilken vecka såg ni det på ultraljud?

  • Svar på tråden Tidigast man kan se om det är tvillingar?
  • Anonym (S)
    Äldre 13 Feb 00:02
    #1

    V.8 rekommendera dem tidigt ultraljud (vul)

  • Anonym (misst­änksam­) Trådstartaren
    Äldre 13 Feb 00:08
    #2
    Anonym (S) skrev 2016-02-13 00:02:00 följande:

    V.8 rekommendera dem tidigt ultraljud (vul)


    Tack för svar.  Ska på vul någon gång mellan v 10-13 men hoppas jag kanske får lite tidigare, har extremt illamående, värre än alla gånger jag varit gravid, plus har gått på ägglossningstabletter
  • Anonym (Hej)
    Äldre 13 Feb 07:31
    #3

    Ja nog kan du boka UL lite tidigare än så om du är nyfiken. Jag var på tidigt VUL ca v.6+4. Då såg man två säckar men bara hjärta som slog i det ena. Gyn sa att det KANSKE kunde vara tvillingar eller så skulle den ena gå tillbaka, det gick inte att veta. Fick en ny tid ett par veckor senare, ca vecka 9+3 och då var det tydligt (ton för mitt öga) att det var två på ultraljudet.

    Lycka till! :)

  • Anonym (misst­änksam­) Trådstartaren
    Äldre 13 Feb 12:34
    #4

    Tack. Kanske bokar in ett v 8 istället

  • Anonym (2:a)
    Äldre 13 Feb 14:41
    #5

    VUL v.7 eller blodprov. Jag hade närmare 10000 i hcg v.5 vilket tydde på tvillingar.

  • Anonym (X)
    Äldre 13 Feb 14:54
    #6

    Högt hcg eller kraftigt illamående behöver inte nödvändigtvis innebära tvillingar.
    Jag fick en blödning i början av graviditeten och tillsammans med mycket lågt hcg, misstänkte de att jag fått missfall.
    Jag fick ett ul (v.8) som visade tvillingar. Hcgt höjdes inte mycket senare i graviditeten och jag mådde aldrig illa eller kräktes. Med första barnet kräktes jag dygnet runt i flera månader.
    En sak att känna efter är hur stor livmodern är tidigt i graviditeten. Den växer ju mycket fortare och tidigare med två foster.

  • Anonym (misst­änksam­) Trådstartaren
    Äldre 13 Feb 15:31
    #7
    Anonym (X) skrev 2016-02-13 14:54:58 följande:

    Högt hcg eller kraftigt illamående behöver inte nödvändigtvis innebära tvillingar.

    Jag fick en blödning i början av graviditeten och tillsammans med mycket lågt hcg, misstänkte de att jag fått missfall.

    Jag fick ett ul (v.8) som visade tvillingar. Hcgt höjdes inte mycket senare i graviditeten och jag mådde aldrig illa eller kräktes. Med första barnet kräktes jag dygnet runt i flera månader.

    En sak att känna efter är hur stor livmodern är tidigt i graviditeten. Den växer ju mycket fortare och tidigare med två foster.


    Kan man känna det själv eller gör BM det?

    Skönt du slapp illamående.
  • Anonym (X)
    Äldre 13 Feb 22:03
    #8
    Anonym (misstänksam) skrev 2016-02-13 15:31:44 följande:
    Kan man känna det själv eller gör BM det?

    Skönt du slapp illamående.
    Jag hade inte kunnat känna det själv, men BM visade.
    Min livmoder var över naveln redan i v.8. När hon hade visat hur man känner, kunde jag känna själv hur den växte.
  • Anonym (misst­änksam­) Trådstartaren
    Äldre 13 Feb 22:11
    #9
    Anonym (X) skrev 2016-02-13 22:03:01 följande:
    Jag hade inte kunnat känna det själv, men BM visade.
    Min livmoder var över naveln redan i v.8. När hon hade visat hur man känner, kunde jag känna själv hur den växte.
    Tack för svar
  • Anonym (misst­änksam­) Trådstartaren
    Äldre 13 Feb 22:14
    #10

    Just nu hoppas jag bara att tiden vill gå fortare så jag får komma på ul. Hjärta

  • Anonym (2:a)
    Äldre 14 Feb 00:44
    #11

    Jag fick tydligt MA med två barn så mitt höga hcg stämde. Gör det i regel enligt min klinik som är mycket vana med tvillingar. Andra gången var hcg knappt 2000 nästan samma dag. Blev också MA och då med en= hcg stämde.

  • Anonym (misst­änksam­) Trådstartaren
    Äldre 14 Feb 01:26
    #12
    Anonym (2:a) skrev 2016-02-14 00:44:26 följande:

    Jag fick tydligt MA med två barn så mitt höga hcg stämde. Gör det i regel enligt min klinik som är mycket vana med tvillingar. Andra gången var hcg knappt 2000 nästan samma dag. Blev också MA och då med en= hcg stämde.


    Ledsamt att höra att det inte gick vägen Hoppas ni nu har fått barn *kram*
  • Anonym (misst­änksam­) Trådstartaren
    Äldre 27 Feb 16:51
    #13

    På måndag ska jag på ännu ett ul, var på ett i v 4-5 då såg man en klar "ring" men ev fler, så det blir ännu ett ul på måndag då är jag i v 8+1

  • Anonym (S)
    Äldre 1 Mar 20:13
    #14
    Anonym (misstänksam) skrev 2016-02-27 16:51:06 följande:

    På måndag ska jag på ännu ett ul, var på ett i v 4-5 då såg man en klar "ring" men ev fler, så det blir ännu ett ul på måndag då är jag i v 8+1


    Hur gick det?
  • Anonym (misst­änksam­) Trådstartaren
    Äldre 26 Mar 02:09
    #15
    Anonym (S) skrev 2016-03-01 20:13:23 följande:
    Hur gick det?
    Efter en del otydliga ul så är det nu i v 11+3 konstaterat att där är en bebis, så vi är glada
Svar på tråden Tidigast man kan se om det är tvillingar?