• Anonym (ssri)

    vill sluta med min ssri. hur gör jag?

    Hej!!!
    Har tagit 50mg Sertralin i ett tag och försökt sluta men har inte gått bra. Tänkte då ta medicinen livet ut och leva med det. Men nu efter att jag sett två föreläsningar om ssri så tänkte jag sluta med de hur jobbigt än det är. har dock ångest att jag kollapsar som föregående försök så frågan är hur jag ska göra. trappade ner innan till 25 i 4 veckor sen slutade jag. hur ska jag göra nu tycker ni? min läkare vill inte att jag slutar men jag överväger att göra det på egen hand.

    tacksam för svar.

  • Svar på tråden vill sluta med min ssri. hur gör jag?
  • Anonym (Man)

    Bara säga till läkaren att du vill sluta och sen följer du läkarens råd. Gör det inte själv.

  • Anonym (ssri)
    Anonym (Man) skrev 2016-02-13 00:30:20 följande:

    Bara säga till läkaren att du vill sluta och sen följer du läkarens råd. Gör det inte själv.


    han vill inte att jag slutar och verkade sur på mig när jag tog upp det.
  • Anonym (Man)
    Anonym (ssri) skrev 2016-02-13 00:33:28 följande:

    han vill inte att jag slutar och verkade sur på mig när jag tog upp det.


    Du bestämmer ju om du vill gå på ssri eller ej, inte han. Byt läkare om han är sånt problem för dig.
  • Anonym (..)

    Om du vill sluta utan utsättningssymtom, (vilket är bäst) så ska du ta bort 10mg först, vänta 3-4 veckor, minska 10mg igen osv. Tills det är helt utrappat

  • Anonym (X)

    Du är hjälpt av medicinen men vill sluta för att...?

  • Anonym (Stina)

    Gör som vid upptrappningen fast omvänt. Jag har själv slutat med SSRI själv, jag slutade tvärt och fick en del utsättningssymptom så undvik det. Du kan behöva något lugnande vid behov medan du trappar ner.

Svar på tråden vill sluta med min ssri. hur gör jag?