• Anonym (Pedal)

    Naken man i duschen. Vad tänker du?

    Du tjej/kvinna!
    Föreställ dig att du går in på ett unisex omklädningsrum på ett badhus. Det kan vara antingen för att du själv tänker byta om där och sen ska bada eller för att du följer ditt barn till simskolelektionen och inte har minsta tanke på att klä av dig mer än skor och strumpor.
    Duschdelen är inte så stor och alla som passerar igenom och inte sätter på skygglappar ser de som råkar duscha just för stunden.
    - Kanske ska du hjälpa ditt barn med duschen och en man duschar intill så du ser mer än vad du hade för avsikt att se.
    Vad tänker du?
    - Säg nu att du själv tänker bada och passar på att duscha på samma gång som jag är i duschen intill. Vi känner inte varandra, men duschar nakna vid sidan om varandra. En vecka senare träffas vi i ett helt annat ärende och känner igen varandra från duschen.
    Vad tänker du?
    Finns det i din tankevärld att ett sådant "möte" i duschen kan bli en dejt och kanske leda till ett seriöst förhållande?

    Skulle det bli lättare för dig att inleda ett förhållande när du vet hur hela mannen ser ut och redan s a s godkänt hans yttre?
  • Svar på tråden Naken man i duschen. Vad tänker du?
  • Carambolan

    Min tankekedja hade nog gradvis hoppat genom de här stegen:

    1) Åh nej, har jag gått till fel omklädningsrum!?

    2) Oj, stackaren har nog gått till fel omklädningsrum. Borde jag säga nåt?

    3) Hon är nog född man men upplever att hon är kvinna. Undrar om hon kommer att göra fysiskt könsbyte snart. Bäst att vara diskret och inte stirra, hon skäms nog redan för sin kropp.

    Att ett sådant möte skulle leda till en dejt känns helt osannolikt. Jag bastar ofta naken med både manliga och kvinnliga vänner, det är inget ovanligt för mig att se en naken karl. Det skulle såklart inte utesluta någon heller, men...

  • Anonym (FiaFläsk)

    "Naken man i duschen. Vad tänker du?"

    Jag tänker alltid då att vad konstigt att han duschar utan kläder!!! Och så gör jag en OMG grimas. Det vet väl alla med lite bonnvett att man duschar MED kläderna på, annars blir man ju inte ren.

    Och så hade jag tänkt att han var kanske en fattig hemlös en, tyckt synd om honom och lånat han mina trosor och bh, så även han kan få känna sig lite normal.

  • Anonym (Z)

    Alltså, att ha sett honom innan känns nästan som en negativ grej... Dessutom dejtar jag personligheter, inte det yttre, så det hjälper inte att jag sett människan naken.

  • Anonym (Ärlig)

    Ärligt talat uppskattar jag inte att se nakna män som jag inte känner.

    Så nej någon dejt skulle det definitivt aldrig bli med den mannen!

  • Anonym (Madde)

    Leda till ett seriöst förhållande? Nej. Men om jag gillade vad jag såg skulle jag bli sugen på mer och det skulle kunna leda till sex!

  • AnnaZL

    Bara för att jag sett en man naken betyder det inte att jag "har godkänt hans yttre", det är inte upp till mig att godkänna någon annans kropp.

    Om du menar att jag automatiskt blir sexuellt attraherad av honom bara för att jag sett honom naken stämmer inte heller detta så ofta.

    Om frågan istället handlade om att den nakne i duschen var så tilltalande att han golvade mig med sin skönhet, så, ja, då skulle han ha ett bättre dejtläge. Men då är väl frågan vad han tänker, då han antagligen sett mig naken också. (Han var inte blind, eller hur?)

  • Anonym (Pedal)
    Carambolan skrev 2016-02-13 07:52:03 följande:

    Min tankekedja hade nog gradvis hoppat genom de här stegen:

    1) Åh nej, har jag gått till fel omklädningsrum!?

    2) Oj, stackaren har nog gått till fel omklädningsrum. Borde jag säga nåt?

    3) Hon är nog född man men upplever att hon är kvinna. Undrar om hon kommer att göra fysiskt könsbyte snart. Bäst att vara diskret och inte stirra, hon skäms nog redan för sin kropp.

    Att ett sådant möte skulle leda till en dejt känns helt osannolikt. Jag bastar ofta naken med både manliga och kvinnliga vänner, det är inget ovanligt för mig att se en naken karl. Det skulle såklart inte utesluta någon heller, men...


    Om du själv väljer att gå in på ett sådant omklädningsrum så är du förmodligen väl medveten om det. Låt mig gissa att du inte vanligtvis brukar blanda ihop damernas med herrarnas?

    När det kommer till könsidentiteten så kan det ju däremot stämma mer eller mindre, men om det betyder att personen skäms för sin kropp vill jag låta vara osagt.

    Jag känner mig inte själv som renodlad man inombords och har ofta önskat att jag föddes till kvinna, man skäms över min kropp gör verkligen inte. Märkligt nog är jag mer nöjd med de delar som man vanligtvis döljer än de delar som man vanligtvis visar. Det kan verka motsägelsefullt om man väger in min önskan att få byta kropp, men så är det. Könsbyte står inte på kartan.

    Sen tror jag inte du stirrar på någon okänd person i ett omklädningsrum, eller hur?
  • Anonym (Pedal)
    AnnaZL skrev 2016-02-13 09:28:26 följande:

    Bara för att jag sett en man naken betyder det inte att jag "har godkänt hans yttre", det är inte upp till mig att godkänna någon annans kropp.

    Om du menar att jag automatiskt blir sexuellt attraherad av honom bara för att jag sett honom naken stämmer inte heller detta så ofta.

    Om frågan istället handlade om att den nakne i duschen var så tilltalande att han golvade mig med sin skönhet, så, ja, då skulle han ha ett bättre dejtläge. Men då är väl frågan vad han tänker, då han antagligen sett mig naken också. (Han var inte blind, eller hur?)


    Nej, men naturligtvis sker ju inte ett sådant "godkännande" per automatik. Varför skulle man tycka att någon är attraktiv nog till att ha någon närhet med bara för att man sett personen i fråga naken?

    Jag förutsätter att det ska till något mer för att bli att leda vidare till ett seriöst förhållande, men när du nu frågar mig så kan väl säga som såhär: Jag skulle se det som något som underlättar för min del.

    Jag skulle ju på förhand veta att 1) jag tycker tjejen är vacker och jag gärna gör barn med henne 2) hon inte tappar sugen när hon väl ser mig utan kläder. Jag tror att det skulle göra mig lite tryggare i själva dejtingläget.

    Dessutom skulle hon ha åtminstone det gemensamt med mig att hon vågar och kanske rent av vill avvika från standardnormen. Annars hade hon ju mer sannolikt bytt om och duschat inne på damernas, eller hur?
  • Anonym (m)

    du menar att du vill ha unisexomklädningssrum och duschrum för att du ska kunna ragga!? Det är knappast det faciliteterna är tänkta för. 

  • Anonym (m)

    jag kan tänka mig unisexomklädningsrum om jag behöver gå tillsammans med barn av annat kön. Då vill jag verkligen inte att en främmande man står i duschen och synar mig och tänker "undrar om det här kan leda till en dejt". 

    Man ska kunna känna sig trygg och säker när man är på tex ett badhus. Nu ter sig iden med unisexrum som en mycket osäker miljö!

Svar på tråden Naken man i duschen. Vad tänker du?