• Emeff

    hur ofta får man negativt på test när man är gravid?

    Hej. Hade bim igår. Jag har alla graviditetstecken jag kommer på. Mår illa, ont i korsryggen, molande värk i magen, stickningar i venusberget och trötthet. Jag har två barn och jag känner i hela kroppen att jag är gravid. Tog ett test nu för att bara säkerställa. NEGATIVT! Blev förvånad. Hur ofta blir det negativt när man är gravid?


    Arg feminist - Glad människa!
  • Svar på tråden hur ofta får man negativt på test när man är gravid?
  • Blaack pearl

    Inte så ofta testerna brukar vara säkra.

    Gjorde ett test lite mer än en vecka innan vin och det visade ett plus redan då

  • Vickan I

    Det händer, men mkt ovanligt. De ev symptomen man får (om det är äkta "gravidsymptom") är ju just pga hcg som stiger så har man tillräckligt för att känna ska de synas på test också. Men undantag finns alltid. Mer troligt i så fall kanske att du hade äl senare än vad du tror så plusset inte syns ännu. Håller tummarna.

  • Emeff

    Ok tack! Skickade ut frågan till några kompisar i messenger också och då hade en testat två ggr negativt och sen positivt i v. 8 och en annan tio dagar efter bim. Jag fortsätter hoppas.

    Och känner så igen min kropp från mina andra två barn. Kanske är apotekets grav.test sämre än nåt annat(?)

  • othello

    Jag fick positivt på BIM med CB. När jag gjorde ett gravtest hos UMO fick jag neg (4 dagar efter BIM).

  • Babydreamer

    När jag blev gravid för 1 år sedan så visstr jag med varenda fiber i kroppen att jag var gravid men testen visade negativt i säkert nästan en vecka. Har oregelbunden cykel så vet inte hur nära bim det äntligen visade positivt. Fick dock missfall 2 dagar efter positivt resultat.

Svar på tråden hur ofta får man negativt på test när man är gravid?