• Anonym (?)
    Äldre 13 Feb 08:33
    965 visningar
    7 svar
    7
    965

    Ni med barn sedan tidigare, flytta ihop mm?

    NI som har barn sedan tidigare och träffat någon ny.

    Hur introducerade du din nya?


    Hur lång tid tog det innan hon/han introducerades?


    Hur lång tid tog det innan ni flyttade ihop?


    Om ni nu har gemensamma barn, hur lång tid tog det innan ni skaffade det?


    Hur tog barnet allt kring den nya? Hur gammalt är barnet?


    Om ni har en gemensam bostad, hur lång tid tog det innan ni köpte den? Inte hyra nu utan köpa...

    Tack på förhand :)

  • Svar på tråden Ni med barn sedan tidigare, flytta ihop mm?
  • Anonym (jag)
    Äldre 13 Feb 09:32
    #1

    Hej hej. Jag har 2 barn sedan innan och väntar nu mitt 3:e barn med en ny kille. Så jag tänkte försöka svara på dina frågor.

    Hur introducerade du din nya?

    -Han och 2 andra kompisar kom upp till mig och fika som vilka vänner som helst. Efter det så körde han oss alla till badstranden. Efter det tjatade mina barn om honom att han skulle komma o hälsa på igen. Han fick vänta i 4 månader innan jag erkände för honom vad jag kände men att vi fortfarnade skulle ta de lite lugnt. Men allt inföll sig naturligt.

    Hur lång tid tog det innan hon/han introducerades?

    -Jag träffade honom genom kompisar så de gick rätt fort utan då att pussas o sånt par gör. Utan vi umgicks som kompisar. Resten flöt på..

    Hur lång tid tog det innan ni flyttade ihop?

    -Det tog 1 1/2 år för oss att flytta ihop. Pratade noga med barnen vad dom tyckte o ville innan. Men det var ju aldrig några problem.

    Om ni nu har gemensamma barn, hur lång tid tog det innan ni skaffade det?

    -Nästan 4 år blev det. Hade velat vänta lite längre men är så glad och lycklig över bebis som var en liten olycka men ack så glädjande "olycka".

    Hur tog barnet allt kring den nya? Hur gammalt är barnet?

    Mina barn tog det med en glädje att dom skulle få ett till syskon och att det var just med honom oxå. Mina barn är 10 och 7 år gamla. Nu är det mer diskussioner om de ska bli en kille eller tjej:)

    Om ni har en gemensam bostad, hur lång tid tog det innan ni köpte den? Inte hyra nu utan köpa...

    Tyvärr så har vi inte kommit dit än men jag längtar. Längtar massor efter hus :)

    Hoppas att det kanske hjälper dig någonting :)

  • Äldre 13 Feb 10:32
    #2

    Hur introducerade du din nya?
    - Vi var kompisar sedan innan. Så det blev väldigt naturligt . Det var nog sonens (då var han 3år) och J's fina relation som gjorde att jag verkligen fick kärlekskänslor för J.

    Hur lång tid tog det innan hon/han introducerades?
    - Ca 7 månader innan vi gick ut officiellt som par ("dejtade" väl i ca 2 månader av dom 7 också) eftersom vi var vänner sedan innan och umgicks mycket både ensamma och tillsammans med andra.

    Hur lång tid tog det innan ni flyttade ihop?
    - Från att vi blev ett officiellt par till att J flyttade in hos mig och sonen tog det ca 5 månader (7 månader från "dejtningsstadiet".

    Om ni nu har gemensamma barn, hur lång tid tog det innan ni skaffade det?
    - Har första gemensamma påväg och vi blev gravida bra precis ett år efter att vi blev ett officiellt par (14 månader från att vi börja "dejta").

    Hur tog barnet allt kring den nya? Hur gammalt är barnet?
    - Verkligen jättebra. Dom klickade som sagt redan innan vi blev ett par. Nu är sonen 5år och dom två är som bästa vänner. Jag existerar knappt när dom där två börjar på! Helt fantastiskt!

    Om ni har en gemensam bostad, hur lång tid tog det innan ni köpte den?
    - Vi köpte hus efter 9 månader som officiellt par (11 månader från att vi börja "dejta").

  • Anonym (Thea)
    Äldre 13 Feb 10:45
    #3

    Hur introducerade du din nya? Jag berättade för barnen att jag skulle träffa en kille för fika, bio etc vad vi nu skulle göra...

    Hur lång tid tog det innan hon/han introducerades? Dom träffade honom som hastigast efter ung 3 månader.. Vi hälsade på hos han och hans barn efter 6 månader

    Hur lång tid tog det innan ni flyttade ihop? Vi flyttade ihop efter 2 år

    Om ni nu har gemensamma barn, hur lång tid tog det innan ni skaffade det? Vi fick vårt gemensamma nu efter 2, 5 år

    Hur tog barnet allt kring den nya? Hur gammalt är barnet? Ena barnet(12 år) tyckte det var hemskt att få syskon men har tinat upp nu.. De övriga (12 och 9) tycker det är jättekul.

    Om ni har en gemensam bostad, hur lång tid tog det innan ni köpte den? Inte hyra nu utan köpa...

    Vi flyttade in i hans hus.. Inte optimalt då det är "deras" hem.... Hade gärna skaffat helt eget men inte lätt att sälja hus sådär bara...

  • Anonym (?) Trådstartaren
    Äldre 13 Feb 16:08
    #4

    Hur gjorde ni med att sova över innan ni var ett officiellt par för barnets skull?

  • Äldre 14 Feb 07:42
    #5
    Anonym (?) skrev 2016-02-13 16:08:24 följande:

    Hur gjorde ni med att sova över innan ni var ett officiellt par för barnets skull?


    Eftersom att sonen bor varannan vecka hos mig och pappan så sov vi över hos varandra när jag var barnfri till en början. Sen allt med tiden sov även J över hos oss. Och till sist (vet inte hur lång tid det tog, men rätt snabbt eftersom dom kände varandra väldigt bra sedan innan) bodde vi i princip hos mig på mina barnveckor och hos J när sonen var hos pappan.
    Men ska även tillägga att J sov över redan innan vi började dejta ibland, dock då på soffan.
  • Anonym (jag)
    Äldre 14 Feb 20:15
    #6

    Jag hade barnen varannan vecka så när jag inte hade barn så var jag alltid hos honom. När jag hade barnen så kunde han sova på soffan ibland tills barnen kom och tittade lite roligt på honom en morgon o tyckte att han skulle följa med. Slutade med att dom ledde in honom till mig o sa "här ska du sova! Vi vill titta på barnkanalen" så, så var det med de :) haha

  • Anonym (?) Trådstartaren
    Äldre 15 Feb 06:58
    #7

    Ok jag har mitt barn på heltid så det krånglar till det lite ;)


    Anonym (jag) skrev 2016-02-14 20:15:27 följande:

    Jag hade barnen varannan vecka så när jag inte hade barn så var jag alltid hos honom. När jag hade barnen så kunde han sova på soffan ibland tills barnen kom och tittade lite roligt på honom en morgon o tyckte att han skulle följa med. Slutade med att dom ledde in honom till mig o sa "här ska du sova! Vi vill titta på barnkanalen" så, så var det med de :) haha


    Hehe de är för söta!!
Svar på tråden Ni med barn sedan tidigare, flytta ihop mm?