• Anonym (Pappan)

    Kåt & graviditet

    Med tanke på detta alla trådar om graviditeter och lika många om relationer så är det konstigt så få trådar om sex & graviditet.

    Det är så mycket känslor kring graviditeten generellt och framtiden med familjelivet formas för honom och henne. Ofta har den ene väldigt mycket mer lust och är jättekåt just i samband med graviditeten. Skuld och frustration är vanligt när man inte synkar och för många par är detta vattendelaren som avgör resten av relationen, hur närheten och sexet sett ut under graviditeten.

    Hur var det för er?

  • Svar på tråden Kåt & graviditet
  • Anonym (Mdndnfm)

    Fram till vecka 17 var det nästintill dött för oss då jag kräktes konstant och var svintrött. Blev illamående bara jag tänkte på att behöva ha sex.

    Vilket var svintrist då vi innan de hade sex flera gånger om dagen.

    Sen blev det bättre, på helger när vi är lediga har vi mycket sex och vardagarna när vi jobbar och allt annat man gör, blir det lite mindre, men åtminstone varannan dag.

  • Anonym (Pappan)
    Anonym (Mdndnfm) skrev 2016-02-13 11:17:33 följande:

    Fram till vecka 17 var det nästintill dött för oss då jag kräktes konstant och var svintrött. Blev illamående bara jag tänkte på att behöva ha sex.

    Vilket var svintrist då vi innan de hade sex flera gånger om dagen.

    Sen blev det bättre, på helger när vi är lediga har vi mycket sex och vardagarna när vi jobbar och allt annat man gör, blir det lite mindre, men åtminstone varannan dag.


    Det låter ändå hoppfullt och jag anar att ni inte fått barnet än?
  • hurtänktedunu

    Jag var jättekåt från plus och ja hela tiden. vi hade massor med sex. precis som vanligt. Flera gånger i veckan ända fram till v.39+0 då maken blev lite skrämd då jag började blöda lite i samband med det. Ingen fara alls då det är vanligt men ja. Hon kom oavsett i v39+1 så.
    Men orgasmerna blev helt fantastiska då man var gravid och kändes hela annorlunda.
    Sex hade vi igen så fort avslaget var borta. sakta och försiktigt i början men sen blev det som vanligt igen.

  • Anonym (Pappan)
    hurtänktedunu skrev 2016-02-13 11:40:21 följande:

    Jag var jättekåt från plus och ja hela tiden. vi hade massor med sex. precis som vanligt. Flera gånger i veckan ända fram till v.39+0 då maken blev lite skrämd då jag började blöda lite i samband med det. Ingen fara alls då det är vanligt men ja. Hon kom oavsett i v39+1 så.

    Men orgasmerna blev helt fantastiska då man var gravid och kändes hela annorlunda.

    Sex hade vi igen så fort avslaget var borta. sakta och försiktigt i början men sen blev det som vanligt igen.


    Fantastiskt att höra och uppmuntrande. Har du några tankar om varför ni synkade så bra även under graviditeten?

    I vilken ålder fick ni barn?
  • hurtänktedunu
    Anonym (Pappan) skrev 2016-02-13 12:12:29 följande:
    Fantastiskt att höra och uppmuntrande. Har du några tankar om varför ni synkade så bra även under graviditeten?

    I vilken ålder fick ni barn?
    kanske för att vi synkade så bra redan innan och uppskattar sex båda två. Vi var väldigt noga med att ha en grund för att klara va påfrestningen av en graviditet och ett barn innan. vi hade lärt känna varandra både bra och dåliga sidor och visste vart vi hade varandra. vi visste vad vi kunde förvänta oss och allt sånt. Vi är ett väldigt bra team både gravid och icke gravid och vi har samma ambitioner i livet och uppskattar mer eller mindre samma saker.

    Så allt detta hade nog stor roll i hur relationen var under graviditeten men även också hur det blev när barnet var här. teamarbetet funkade toppen och vi är lika fast ändock olika vilket gjorde oss till det perfeta teamet. om tålamodet tryter så går alltid den andra in. inga diskussioner och så.

    Vi fick barn när vi var 24 & 25 år gamla. skulle fylla 25 & 26. Men vi hade då enligt oss själva även uppnått en viss mognad (så sägert väl alla haha)
    Men vi hade liksom gått igenom en del tillsammans och avverkat alla de stora sakerna innan barn.

    Utbildningar, byte av stad, jobb, bröllopsplanering och allt som hör till, husköp. Så ja vi hade liksom listat ut livet så att säga. haha.
    Men hur som helst så är det nog i grund och botten det hur man är som person.
  • hurtänktedunu

    Och framförallt.....bråk! det dödar sexlivet rakt av. gör aldrig en höna av en fjäder och släpp saker. Man måste avgöra vad som är viktigt. Man orkar inte bråka om allt. Vissa saker är det bara att släppa.
    Märker det bland våra vänner. saker som dom bråkar över skulle vi inte ens fundera en extra gång på.

  • Anonym (Pappan)
    hurtänktedunu skrev 2016-02-13 14:57:46 följande:

    Och framförallt.....bråk! det dödar sexlivet rakt av. gör aldrig en höna av en fjäder och släpp saker. Man måste avgöra vad som är viktigt. Man orkar inte bråka om allt. Vissa saker är det bara att släppa.

    Märker det bland våra vänner. saker som dom bråkar över skulle vi inte ens fundera en extra gång på.


    Så klok du är! Förstår att ni hade bra sexliv under graviditeten.
  • Anonym (Mdndnfm)
    Anonym (Pappan) skrev 2016-02-13 11:26:27 följande:

    Det låter ändå hoppfullt och jag anar att ni inte fått barnet än?


    Det känns absolut hoppfullt! Barnet är beräknat till i juni så vi får väl sexa så mycket som möjligt nu om inte annat ;)
  • boomstar

    vi hade mycket sex hela graviditeten ända fram till sista månaden. Sexigt med en stor gravid mage, speciellt om det är ens egen kvinna och man själv är orsak till magen.

  • Anonym (Pappan)
    Anonym (Mdndnfm) skrev 2016-02-13 21:38:48 följande:

    Det känns absolut hoppfullt! Barnet är beräknat till i juni så vi får väl sexa så mycket som möjligt nu om inte annat ;)


    Er gemensamma lyckaoch strävan är inte att ta miste på. Det är verkligen skönt att höra om familjer/par som er. Tänker att ni är ganska unga?
Svar på tråden Kåt & graviditet