• Anonym (aj)

    Kan det vara kondomallergi?

    Hej.

    Har kommit från ett långt förhållande och nu är jag singel och träffat en kille som jag dejtar.

    I söndags hade vi sex för första gången och självklart skyddade jag mig vilket jag inte behövt göra på 14 år.

    Men dagen efter och även nu så är mitt underliv jätteirriterat. Har kör lactal och smörjer mig med olja men verkar inte hjälpa. Kan jag reagerat mot latex i kondomer och hur blir jag bra igen. Var ju hur skönt som helst under tiden och kändes inget efteråt utan kom dagen efter. Höll på ganska länge om det kan spela någon roll också kanske?

  • Svar på tråden Kan det vara kondomallergi?
  • Anonym (N W)

    Jag var likadan! Klåda, irriterat & sved efter sex med kondom. Körde p-stav o sen spiral men är tillbaka till kondom nu pga hormon-problem, kan känna av problemen då och då men man "vänjer sig". Kör me lite glidmedel om ni håller på länge

  • Anonym (aj)

    Mmm tog precis ut min hormonspiral efter mycket problem och andra hormonpreparat vill jag inte ha art göra mer med. Lite synd då man gärna vill njuta av sex med den nye. Ja har köpt silikonbaserat glidmedel men har ju inte riktigt haft snacket ifall vi dejtar andra så vill ju gärna skydda mig

  • Anonym (aj)

    Ska kolla upp det. Som sagt har ju inte behövt använda kondom de senaste åren så det är det enda jag kan koppla det med.

  • klyban
    Anonym (aj) skrev 2016-02-13 17:46:28 följande:
    Ska kolla upp det. Som sagt har ju inte behövt använda kondom de senaste åren så det är det enda jag kan koppla det med.

    Latexallergi borde du kunna testa på annan del på kroppen, och får du utslag där med.
    Ja, då har du ditt svar.
    Sen är det betydligt känsligare på könsdelar(man/kvinna).
    Sen är tycker jag personligen att plastkondomer är skönare att ha sex med.
    Lite dyrare, ej allergiretande.
    Vet inte hur vanliga de är idag i affärer och så, då jag inte intresserat mig så mycket för kondomer på ett tag.
    Om inte annat finns det massor av ställen på nätet, som säljer par olika av dessa plastkondomer.

Svar på tråden Kan det vara kondomallergi?