• TNWH

    Flytta från STOCKHOLM till ÖSTERSUND

    Hej

    Vi funderar på att flytta från Stockholm till Östersund.

    Någon som gjort det?

    Eller som flyttat till Östersund från någon annanstans ifrån?

  • Svar på tråden Flytta från STOCKHOLM till ÖSTERSUND
  • viseversa

    Östersund är en ministad, dock ganska trevlig. det är vinter länge på vintern och mycket skog omkring. Vad vill du mer veta? Som stockholmare kan man tyvärr råka ut för en hel del fördomar.

  • TNWH

    [quote=76334738][quote-nick]Studentpappa skrev 2016-02-13 15:48:09 följande:[/quote-nick]

    Var funderar du på? Om det finns elektricitet i Östersund eller?

    Haha, nej.

    Ville mest veta om någon flyttat dit och om de trivs o så. Hur skolorna är, hur sjukvprden är, vilka områden man rekommenderar till barnfamiljer.

    Jag bor nog mer på landet nu än vad jsg kommer göra i Östersund. Man behöver inte va märkvärdig för man bor i Sthlm, jag bor utanför "stan" Vill helst absolut inte vistas inne i Sthlm. Därför vi vill härifrån

  • viseversa
    TNWH skrev 2016-02-13 18:55:19 följande:

    [quote=76334738][quote-nick]Studentpappa skrev 2016-02-13 15:48:09 följande:[/quote-nick]

    Var funderar du på? Om det finns elektricitet i Östersund eller?

    Haha, nej.

    Ville mest veta om någon flyttat dit och om de trivs o så. Hur skolorna är, hur sjukvprden är, vilka områden man rekommenderar till barnfamiljer.

    Jag bor nog mer på landet nu än vad jsg kommer göra i Östersund. Man behöver inte va märkvärdig för man bor i Sthlm, jag bor utanför "stan" Vill helst absolut inte vistas inne i Sthlm. Därför vi vill härifrån


    Sa inte att man är märkvärdig som Sthlmare men man kan tyvärr råka ut för fördomar när man flyttar ifrån Sthlm. Min svärfar blev MOBBAD på jobbet för att han kom från Stockholm.
Svar på tråden Flytta från STOCKHOLM till ÖSTERSUND