• Anonym (sug på den du)

    Sluta ljug om socbidrag jäkla bitterf**tor.

    Varför håll ni på och ljug om socbidrag och låtsas att man får hur mycke som helst när man faktiskt inte får de? Känns det bra och ljuga?

    2 vuxna och två barn får som minst 10 240 och som mest 13 880 kronor om man har två myndiga barn som bor hemma och som går i skolan än.

    Då har man räknat i allt. Barnbidrag o bostadsbidrag och allt. Inte en krona till får man men hyra, el och vatten är betalt så klart.

    Hur jäkla många familjer lever egentligen på den nivån så ni kan säga att det int löns att arbeta för man får int mer än försörjningsstöd? Jag läs ofta om de men är så förbaskat less på de där lögnerna.

    De är skitjobbit att leva på socbidrag och inte fasen är de många som bara vill ha de om man kan ha ett jobb och få mer pengar.

  • Svar på tråden Sluta ljug om socbidrag jäkla bitterf**tor.
  • Anonym (?)

    Bara för att kunna bedöma det hela så vill jag veta vad är eran hyra?

  • Anonym (sug på den du)
    Anonym (?) skrev 2016-02-13 15:58:26 följande:

    Bara för att kunna bedöma det hela så vill jag veta vad är eran hyra?


    What? Det har nada med saken att göra! De där är summan man får behålla efter hyra, el o vattnet är betalt.
  • Anonym (??)
    Anonym (sug på den du) skrev 2016-02-13 15:47:35 följande:

    Varför håll ni på och ljug om socbidrag och låtsas att man får hur mycke som helst när man faktiskt inte får de? Känns det bra och ljuga?

    2 vuxna och två barn får som minst 10 240 och som mest 13 880 kronor om man har två myndiga barn som bor hemma och som går i skolan än.

    Då har man räknat i allt. Barnbidrag o bostadsbidrag och allt. Inte en krona till får man men hyra, el och vatten är betalt så klart.

    Hur jäkla många familjer lever egentligen på den nivån så ni kan säga att det int löns att arbeta för man får int mer än försörjningsstöd? Jag läs ofta om de men är så förbaskat less på de där lögnerna.

    De är skitjobbit att leva på socbidrag och inte fasen är de många som bara vill ha de om man kan ha ett jobb och få mer pengar.


    Vem ljuger? Aldrig hört någon säga att man får hur mycket pengar som helst när man lever på socialbidrag?
  • Anonym (Lyckliga du)

    Själv jobbar jag ihjäl mig och är borta 12 timmar om dagen och får ut 16000 INNAN hyran är betald (5600 kr) så mao borde jag sluta jobba och stressa ihjäl mig, låta barnen få lite mer sovmorgon och dessutom ha MER pengar att röra mig med. Tack ts för tipset!

  • Brumma
    Anonym (??) skrev 2016-02-13 16:04:04 följande:

    Vem ljuger? Aldrig hört någon säga att man får hur mycket pengar som helst när man lever på socialbidrag?


    Skulle tro att det härstammar från en annan tråd där en person räknat fel. Personen har uttryckligen sagt att man gärna får visa hur man räknar.

    Kanske bättre än att skälla om ngn inte riktugt förstått beräkningen ;)
  • Anonym (Lyxfällan nästa)

    Klarar man inte att leva fyra personer på nästan 14000 när hyra och el är betalt borde man söka till Lyxfällan. Rätta mun efter matsäcken och sluta slösa pengar på skit så klarar ni er. Någon av fyra myndiga borde dessutom klara av ett arbete, eller är ni alla totalt oförmögna att göra rätt gör er?

  • Brumma
    Brumma skrev 2016-02-13 16:20:42 följande:

    Skulle tro att det härstammar från en annan tråd där en person räknat fel. Personen har uttryckligen sagt att man gärna får visa hur man räknar.

    Kanske bättre än att skälla om ngn inte riktugt förstått beräkningen ;)


    Denna tråd tror jag.. Diskussionen på sista sidan typ..

    www.familjeliv.se/forum/thread/76322991-ok-att-inte-bry-sig-om-att-kopa-saker-till-bebisen-om-man-varit-tydlig-med-att-man-inte-ville-ha-barnet
  • Anonym (sug på den du)
    Anonym (??) skrev 2016-02-13 16:04:04 följande:
    Vem ljuger? Aldrig hört någon säga att man får hur mycket pengar som helst när man lever på socialbidrag?
    Många gör de. Se bara hen under här.
    Anonym (Lyckliga du) skrev 2016-02-13 16:10:03 följande:

    Själv jobbar jag ihjäl mig och är borta 12 timmar om dagen och får ut 16000 INNAN hyran är betald (5600 kr) så mao borde jag sluta jobba och stressa ihjäl mig, låta barnen få lite mer sovmorgon och dessutom ha MER pengar att röra mig med. Tack ts för tipset!


    Visst. Så du får inget barnbidrag, underhåll o bostadsbidrag menar du fast du är ensamstående och har minst två barn boende hemma med dig?

    Du har ut betydligt mer än en ensamstående som får försörjningsstöd så sluta tyck synd om dig själv.

  • Anonym (sug på den du)
    Anonym (Lyxfällan nästa) skrev 2016-02-13 16:22:09 följande:

    Klarar man inte att leva fyra personer på nästan 14000 när hyra och el är betalt borde man söka till Lyxfällan. Rätta mun efter matsäcken och sluta slösa pengar på skit så klarar ni er. Någon av fyra myndiga borde dessutom klara av ett arbete, eller är ni alla totalt oförmögna att göra rätt gör er?


    Där jag bor betalar vi 520 för busskort och 420 för barn. Sen ska försäkringar betalas så det blir ca 1000 kronor till i månaden. 3000 är borta för familjen innan någon mat är betald. Mobiler ska tankas och internet och hushållsel ska betalas så även om man kör billigt så försvinner 1000 spänn till på familjen. Då har vi kvar 10 000 till mat och kläder. Som 19-åring beräknas man ha personliga kostnader på 3500 enligt normen så drar vi av det för två i familjen så får mamma och pappa dela på 3000 till mat och kläder. Det blir väl bra?
  • Anonym (sug på den du)
    Anonym (Lyckliga du) skrev 2016-02-13 16:10:03 följande:

    Själv jobbar jag ihjäl mig och är borta 12 timmar om dagen och får ut 16000 INNAN hyran är betald (5600 kr) så mao borde jag sluta jobba och stressa ihjäl mig, låta barnen få lite mer sovmorgon och dessutom ha MER pengar att röra mig med. Tack ts för tipset!


    Enligt Fk får man ca 2800 kronor plus barnbidrag/studiebidrag och underhållsstöd med din inkomst. Du har alltså ut betydligt mer än nån som lever på soc!!
Svar på tråden Sluta ljug om socbidrag jäkla bitterf**tor.