• Paulina2004

    vad gäller vid ensam vårdnad egentligen?

    Hej!

    Jag har 2st barn med man som ursprungligen kommer från Australien.

    Under åren vi levde ihop så kantades tillvaron av mycket bråk och alkoholproblem (mannen).

    Jag sitter i rullstol och var utlämnad åt honom vissa timmar då han arbetade som min assistent, ett jobb som min ena dotter ofta fick göra då han sov på soffan istället. Till slut kastade jag ut honom (efter 12år ihop) men han tog med sig barnen, det är nu 3år sedan, och jag har inte sett dem sedan dess. Ärendet slutade i domstol med att han fick ensam vårdnad. Den ena dottern säger att jag har slagit dem, vilket jag absolut aldrig har gjort, särskilt då jag inte kan varken gå eller rulla min rullstol själv (har personliga assistenter ). Min familj och utomstående har vittnat till min fördel och det finns många som vittnat om hans beteende mot både mig och barnen. Vi är många som är överens om att den äldsta dottern ljuger för att skydda honom. Min yngsta dotter har flera gånger i telefon sagt att hon vill komma hem, till både mig och andra. Nu har han i alla fall lämnat Sverige och bor i Australien igen. Jag är så förtvivlad och ledsen för jag vet inte hur jag ska få kontakt med dem. Han svarar inte när någon ringer. Till saken hör också att han under de 15år han bodde i Sverige inte lärde sig svenska eller skaffade ett jobb. Han levde på mig och hans enda inkomst fick han efter ett par år ihop med mig då han började att jobba som assistent åt mig. Mina andra personliga assistenter har sagt att de aldrig sett mig brusa upp och alla säger och vet att jag var underkuvad honom.

    Så snälla hjälp mig, har jag verkligen ingen rätt att ha någon kontakt med mina barn? ????

  • Svar på tråden vad gäller vid ensam vårdnad egentligen?
Svar på tråden vad gäller vid ensam vårdnad egentligen?