• Villhabarn29

    Glass när ägget ska fästa?

    Jag har hört att glass inte ska ätas när ägg fäster (i varje fall vid ivf). Men gäller samma när man försöker på naturlig väg?

  • Svar på tråden Glass när ägget ska fästa?
  • Villhabarn29
    Snövits skrev 2016-02-13 20:12:04 följande:

    Av vilken anledning då??


    Jag vet inte. Men min vän fick de förhållningsreglerna nyss när hon gjorde ivf. . Hon skulle inte heller dricka kallt eller lyfta något tungt.
  • Villhabarn29
    Annelie 76 skrev 2016-02-13 20:44:10 följande:

    Om det var så känsligt skulle det inte bli många barn i världen...


    Nä. Det gäller nog bara ivf:) Men jag blev nyfiken på rönen :)
  • Utflykt i verkligheten

    Det här var det jag hittade samt ett par blogginlägg som nämner just det. www.fertilitetsguiden.com/behandlingar/ivf.php

    Vad det är för sida vet jag dock inte. Men uppenbarligen så stämmer åtminstone den biten med kalla drycker och glass överens med det som iaf en del kliniker i Sverige rekommenderar.

    Dock var det inget vi hörde talas om på Carlanderska. Nu har vi bytt klinik och det ska bli intressant att se om de säger något om det där.

  • Villhabarn29
    Utflykt i verkligheten skrev 2016-02-13 21:14:28 följande:

    Det här var det jag hittade samt ett par blogginlägg som nämner just det. www.fertilitetsguiden.com/behandlingar/ivf.php

    Vad det är för sida vet jag dock inte. Men uppenbarligen så stämmer åtminstone den biten med kalla drycker och glass överens med det som iaf en del kliniker i Sverige rekommenderar.

    Dock var det inget vi hörde talas om på Carlanderska. Nu har vi bytt klinik och det ska bli intressant att se om de säger något om det där.


    Lycka till! :) Kanske är olika i olika länder. Min kompis gjorde i Danmark.
  • Pimpinellan

    Spelar ingen som helst roll. Jag drack iskall mjölk varje dag och blev gravid. Myter som så himla mycket annat inom IVF och speciellt ÄD-svängen. Tänk logiskt- hur skulle kall mjölk/glass/vad som helst kallt i magsäcken kunna påverka livmodern som sitter mycket längre ner?

  • Villhabarn29
    Pimpinellan skrev 2016-02-14 00:38:13 följande:

    Spelar ingen som helst roll. Jag drack iskall mjölk varje dag och blev gravid. Myter som så himla mycket annat inom IVF och speciellt ÄD-svängen. Tänk logiskt- hur skulle kall mjölk/glass/vad som helst kallt i magsäcken kunna påverka livmodern som sitter mycket längre ner?


    När det gäller ivf väljer jag nog att tro på deras råd (genomgår ej ivf). Men jag tror inte att det påverkar på naturlig väg.
  • MiaFian

    Aldrig hört dessa råd under de IVF:er jag gjort (på Sahlgrenska och Nordic IVF) men det låter helt ologiskt att det skulle ha någon effekt. Och att det skulle vara någon skillnad avseende implantstionen vid IVF jämfört med naturlig befruktning låter än mer ologiskt, jag menar när embryot väl är i livmodernoch skall fästa så är ju det som händer där detsamma..

  • Utflykt i verkligheten
    Villhabarn29 skrev 2016-02-13 21:20:12 följande:

    Lycka till! :) Kanske är olika i olika länder. Min kompis gjorde i Danmark.


    Aha, ja då är säkert landsskillander. Har aldrig hört talas om att någon i Sverige fått samma råd.

    Tack så mycket! Vi hoppas innerligt att det går vägen den här gången.
Svar på tråden Glass när ägget ska fästa?