• Anonym (Anti)

    Tröttnar aldrig folk på detta jävla mello hets???

    Jag är så jävla trött på att det varenda jävla år ska dras en massa pengar från staten för att ett gäng låtar som ingen ändå kommer ihåg efter sommaren! 

    Varför kan inte dom pengarna gå till nåt vettigt istället??? Kanske skulle man kunna lägga de pengarna på att fixa bättre boende för asylsökande, ge mer pengar till att bygga bostäder till våra unga som väntar på att få flytta hemifrån? Och då menar jag inte dyra jävla bostadsrätter som kostar flera miljoner! Bygg fler hyresrätter! 

    Så mycket pengar man hade kunnat spara om man bara slopade melodifestivalen, för att inte tala om Eurovision! När Loreen vann sist byggdes Emporia, av skattebetalarnas pengar! Vad kommer dom bygga denna gången???

  • Svar på tråden Tröttnar aldrig folk på detta jävla mello hets???
  • Anonym (Ja)

    Jag vet! Helt sjukt. Fattar inte hur folk kan titta på skiten.

  • Virriga Vera

    Emporia har inte byggt av skattebetalarnas pengar, inte heller Malmö Arena.  Emporia ägs av  Stee & Ström och Malmö Arena av Parkfast AB som också var det företags om byggde arenan.

    Tycker du inte att livet hade blivit väldigt tråkigt om man inte fick fly verkligheten med shower som t.ex Mello?


  • sextiotalist
    Anonym (Anti) skrev 2016-02-13 20:21:48 följande:

    Jag är så jävla trött på att det varenda jävla år ska dras en massa pengar från staten för att ett gäng låtar som ingen ändå kommer ihåg efter sommaren! 

    Varför kan inte dom pengarna gå till nåt vettigt istället??? Kanske skulle man kunna lägga de pengarna på att fixa bättre boende för asylsökande, ge mer pengar till att bygga bostäder till våra unga som väntar på att få flytta hemifrån? Och då menar jag inte dyra jävla bostadsrätter som kostar flera miljoner! Bygg fler hyresrätter! 

    Så mycket pengar man hade kunnat spara om man bara slopade melodifestivalen, för att inte tala om Eurovision! När Loreen vann sist byggdes Emporia, av skattebetalarnas pengar! Vad kommer dom bygga denna gången???


    Nä och emporia var klart då och byggdes av privata pengar.
  • sextiotalist
    Virriga Vera skrev 2016-02-13 20:32:55 följande:

    Emporia har inte byggt av skattebetalarnas pengar, inte heller Malmö Arena.  Emporia ägs av  Stee & Ström och Malmö Arena av Parkfast AB som också var det företags om byggde arenan.

    Tycker du inte att livet hade blivit väldigt tråkigt om man inte fick fly verkligheten med shower som t.ex Mello?


    Dessutom kom bygglovet 2008. Malmö har sierskor bland de som.handlägger bygglov ;)
  • Anonym (Anti)

    Tyvärr har jag inget val... Är hos en kompis som tittar på skiten så har helt enkelt inget val...

  • Anonym (Anti)

    Ja kanske men det är likväl en massa pengar som tas till detta jippo... och inte nog med det så vill dom att man ska ringa och rösta... ytterligare pengar som dras in till detta jippo.... Men men antar att man få stå ut med skiten till man dör....

  • Bananen

    Jo, jag tittar aldrig på melodifestivalen. Men jag tröttnar snabbare på särskrivning.


    Det blir alltid värre framåt natten
  • Virriga Vera
    Anonym (Anti) skrev 2016-02-13 20:41:18 följande:

    Ja kanske men det är likväl en massa pengar som tas till detta jippo... och inte nog med det så vill dom att man ska ringa och rösta... ytterligare pengar som dras in till detta jippo.... Men men antar att man få stå ut med skiten till man dör....


    Vadå stå ut med skiten? Titta inte på det om du tycker att det är så hemskt.
  • sextiotalist
    Anonym (Anti) skrev 2016-02-13 20:41:18 följande:

    Ja kanske men det är likväl en massa pengar som tas till detta jippo... och inte nog med det så vill dom att man ska ringa och rösta... ytterligare pengar som dras in till detta jippo.... Men men antar att man få stå ut med skiten till man dör....


    Men gnäll inte utan ta det belopp som folk betalar för sin biljett och ge till någon organisation du känner för.
  • Anonym (Kalle)
    Anonym (Anti) skrev 2016-02-13 20:37:25 följande:

    Tyvärr har jag inget val... Är hos en kompis som tittar på skiten så har helt enkelt inget val...


    Är du tvingad att stanna?
  • Anonym (Kalle)
    Anonym (Anti) skrev 2016-02-13 20:41:18 följande:

    Ja kanske men det är likväl en massa pengar som tas till detta jippo... och inte nog med det så vill dom att man ska ringa och rösta... ytterligare pengar som dras in till detta jippo.... Men men antar att man få stå ut med skiten till man dör....


    Hittar du inte avstängningsknappen? 
  • Progressiv

    Efter "Take me to your heaven" dog ju schlagern ut, dessvärre. :-/

  • lövet2

    Nej, det är veckans höjdpunkt!
    Här har vi suttit 4 st med chips och Cola och lyckats förtränga vårt influensaelände en stund ...

  • Anonym (G)

    Nej, ett mysigt och välkommet avbrott till all tråkig sporthets. =)

  • Hanky Panky

    Föredrar melodifestivalen framför all denna eviga sport som går på tv. Det är sommar och vinter-OS, fotbolls VM och EM, för både herrar, damer och juniorer, det är ishockey och innebandy, skidor och friidrott, trav, golf, simning och fan och hans moster. Sport tar tid i tv-bilagan VARJE dag! Mellon ihop med Eurovision vad är det? 10 tillfällen?

    Jag tittar aldrig på tv i vanliga fall, eftersom jag föredrar att välja själv när jag vill se mina program. Men mellon tittar jag på varje år. Det är underhållning! Och tittarsiffrorna talar sitt tydliga språk. Tänk om det skulle läggas ner, vilket liv det skulle bli.

  • Gizmo

    Numera är det bara skräp - vilken tur att man inte behöver titta på det om man inte vill! Tungan ute

  • Anonym (Nope)

    Nope, det är höjdpunkten på helgen. Igår köpte jag och sonen pizza och glass och kollade, förra veckan var det tacos till. Mellomys är det bästa som finns här hemma och sonen älskar det lika mycket som mig. Undra vad man ska gotta till med nästa vecka, nå tips?

  • lövet2
    Anonym (Nope) skrev 2016-02-14 08:50:17 följande:
    Nope, det är höjdpunkten på helgen. smile1.gif Igår köpte jag och sonen pizza och glass och kollade, förra veckan var det tacos till. Mellomys är det bästa som finns här hemma och sonen älskar det lika mycket som mig. smile1.gif Undra vad man ska gotta till med nästa vecka, nå tips?
    Jag brukar göra det enkelt en av lördagarna. Då bakar vi en sockerkaka tillsammans och fikar den varm och färsk till Melodifestivalen. Hur ofta bakar man sockerkaka annars bara för att sitta och mysa framför TV:n?
Svar på tråden Tröttnar aldrig folk på detta jävla mello hets???