• Anonym (Oops!)

    Könsneutralt omklädningsrum/dusch.

    Ponera att du besökte en simhall på främmande ort och av misstag gick in i ett omklädningsrum som visar sig vara könsneutralt. Det är emellertid väldigt lite folk på badet denna dag så först när du går in i duschrummet för att spola av dig innan badet så upptäcker du att det står en person av motsatt kön spritt språngandes naken och duschar där. Hade du då fullföljt det du avsåg göra eller blivit så chockad att du gått tillbaka till skåpen och bytt om till vanliga kläder igen?

    Följdfråga: Har du något problem med att se främmande, nakna kroppar tillhörande personer av motsatt kön?

    Båda könen kan svara i tråden.

  • Svar på tråden Könsneutralt omklädningsrum/dusch.
  • Carambolan

    Inga problem för mig.

    Däremot hade jag inte valt unisex över damernas, om jag stod utanför och funderade vilket jag skulle ta.

  • Anonym (dam)

    Jag hade såklart varit övertygad om att jag hamnat i fel omklädningsrum, klätt på mig och skyndat ut, för att då upptäcka skylten som talade om att omklädningsrummet var till för folk av alla kön. Efter det hade jag nog gått in på damernas. Unisex känns helt okej när det gäller alla, eller om man är där i sällskap med en grupp av blandade kön, men det hade kännts märkligt att välja det när man är där ensam och är kvinna till både kropp och själ.

  • Anonym (Oops!)

    Jag hade inte brytt mig själv om jag tog "fel", däremot hade jag kanske inte uppskattat om kvinnor tittade alldeles för påtagligt på mig. Men annars spelar det ingen roll det är kvinnor eller män som står i duschen. Vi är ju alla människor.

  • 100kgpappa

    Har inga problem med det, då jag i samband med militärtjänstglring delat duschar och hygienuttymmen med tjejer.

    Kom och tänka på vinterutbildningen nu, då stog vi 50 st i en "öppen fyrkant", helt näck i -10-12 grader och genomförde 5-punktstvätt. Som ni säkert kan räkna ut så var det inte tjejerna som tyckte det var mest pinsamt...

    Men jag hade också utgått ifrån att jag råkat gå in i fel omklädningsrum och snabbt lämnat.

  • 100kgpappa

    Haha...måste dra ett militärminne till. Vi fick möjlighet att genomföra fältdusch på en övning ( tält för ombytte sattes upp och sen en enklare dusch i anslutning till det.

    Jag och en till i mitt arbetslag (tjej) gick dit när vi såg att det var ledigt, så vi skulle släppa trängas med 30-40 andra på en gång. Bara det att precis när vi börjat byta om så trillar det in en sjukvårdspluton eller nått sånt, i princip bara tjejer...

    Och helt oblyga också, når jag vänder mig om för att gå till duschen så står en tjej helt näck med arslet i vädret och letar efter sitt schampo eller nått i väskan...Full insyn.

    Blev en jävligt snabb dusch med blicken högt upp i taket kan jag säga.

    Sambon hade rätt kul åt det när jag berättade det...haha

  • Anonym (Oops!)
    100kgpappa skrev 2016-02-14 01:34:30 följande:

    Har inga problem med det, då jag i samband med militärtjänstglring delat duschar och hygienuttymmen med tjejer.

    Kom och tänka på vinterutbildningen nu, då stog vi 50 st i en "öppen fyrkant", helt näck i -10-12 grader och genomförde 5-punktstvätt. Som ni säkert kan räkna ut så var det inte tjejerna som tyckte det var mest pinsamt...

    Men jag hade också utgått ifrån att jag råkat gå in i fel omklädningsrum och snabbt lämnat.


    Varför tyckte killarna det var värre?
  • Anonym (Oops!)
    100kgpappa skrev 2016-02-14 01:42:53 följande:

    Haha...måste dra ett militärminne till. Vi fick möjlighet att genomföra fältdusch på en övning ( tält för ombytte sattes upp och sen en enklare dusch i anslutning till det.

    Jag och en till i mitt arbetslag (tjej) gick dit när vi såg att det var ledigt, så vi skulle släppa trängas med 30-40 andra på en gång. Bara det att precis när vi börjat byta om så trillar det in en sjukvårdspluton eller nått sånt, i princip bara tjejer...

    Och helt oblyga också, når jag vänder mig om för att gå till duschen så står en tjej helt näck med arslet i vädret och letar efter sitt schampo eller nått i väskan...Full insyn.

    Blev en jävligt snabb dusch med blicken högt upp i taket kan jag säga.

    Sambon hade rätt kul åt det när jag berättade det...haha


    Rätt kul, för det stämmer inte alls med den bild man har av att tjejer är mer timida när det kommer till nakenhet än killar, men ni kanske var vuxna allihopa?
  • Anonym (Hmmm)
    Anonym (Oops!) skrev 2016-02-14 03:03:18 följande:

    Varför tyckte killarna det var värre?


    Tror han syfta på att snasarna inte blir jätte stora i -12 grader mer MPMPP :)
  • Fröken Apelsin

    Alltså hur många könsneutrala omklädningsrum finns det i Sverige? Jag har läst i tidningen om ett badhus som hade det, men det kanske finns 5-6 stycken i hela Sverige. För mig är det inga problem, jag sätter alltid på badkläderna hemma så mannen ser inget han inte kommer se i simhallen.

Svar på tråden Könsneutralt omklädningsrum/dusch.