• Äldre 13 Feb 21:51
    515 visningar
    1 svar
    1
    515

    Gravidsymptom BIM + 2

    Hej på er kära FLare!

    Jag & min pojkvän har försökt skaffa barn sen i November förra året. De två senaste månaderna har min menscykel varit på 32 dagar (hade pstav innan så den var oregelbunden men mensen kom igång 3 dagar efter jag tog ut den & sen dess har den varit regelbunden)

    Idag har det gått 2 dagar sen dag 33, alltså när jag skulle fått mensen.

    Varje dag sen typ 1 vecka tillbaka känner jag illamående & måste kissa 2-3 gånger per natt. Mina bröst känns som MELONER! Dom brukar göra ont dagarna innan mens men inte en vecka som nu... Ska göra ett test på måndag, men vad tror ni? Inbillar jag min kropp för jag så gärna vill bli gravid,? Ska tillägga att OM jag har ÄL 14 dagar innan mens & min mens skulle komma dag 33 så prickade vi rätt för vi hade sex dag 19.

    Vet att ingen kan få fram om jag är gravid men vad tror ni? Är det bara min mens som är oregelbunden? Vad var era första gravidsymptom?

    Kram /S

  • Svar på tråden Gravidsymptom BIM + 2
  • Secret­lyMe
    Äldre 14 Feb 06:47
    #1

    Din mens räknas inte som regelbunden för att du haft samma två gånger efter uttag. Så din mens kan mycket väl vara oregelbunden. Då du inte haft koll på ägglossning vet man ju inte om din mens faktiskt är sen, för om din ägglossning inföll senare denna cykel så förskjuts även mensen, då dagarna mellan ägglossning och mens till stor del alltid är densamma - medan dagarna mellan mens och ägglossning kan variera.

    Du kan vara gravid, men det får du ta ett test för att få veta

Svar på tråden Gravidsymptom BIM + 2