• Anonym (Grönt gräs)

    Är gräset grönare på andra sidan?

    Dem som tog sig dit, var det värt det, likaså dem som valde att stanna på sidan ni redan stått på, var det värt det?!

  • Svar på tråden Är gräset grönare på andra sidan?
  • Carambolan

    Det beror på?

    Jag är sjukt nöjd att jag bytte jobb. Det gräset var verkligen grönare.

  • Anonym (Grönt gräs)

    Eller hur, det finns ju så många typer av grönt gräs!

    Det är väl inte fel då att hoppa över till det grönare gräset om man verkligen tror att det är grönare och vågar ta chansen på det.

    Jag ser grönare gräs men är relativt säker på att om jag tar mig dit är det nog inte så mycket grönare än det gröna jag nu går och trampar på.

  • Ego Lovers

    Det beror på om du vårdar det. Missköter du det som din tidigare gräsmatta så kommer den snart vissna och bli till hö också, så allt beror helt och hållet på om du sköter den eller inte. Så du kan likaväl försöka få liv i din gamla gräsmatta för har du inte klarat av att sköta en egen varför tror du du ska kunna sköta någon annans?

  • Aikido

    Det är väl mest olika nyanser. Jag har mest mossa. Grannen har mest gräs. Han är en djävel på att klippa. Går jag över dit brukar jag vänligt men bestämt bli hänvisad till min egen tomt.

  • Anonym (Grönt gräs)
    Överste Senap skrev 2016-02-14 00:04:45 följande:

    Gräset är grönare där du vattnar det. Svårare är det inte.


    Guld!
  • Anonym (Grönt gräs)
    Ego Lovers skrev 2016-02-14 00:05:03 följande:

    Det beror på om du vårdar det. Missköter du det som din tidigare gräsmatta så kommer den snart vissna och bli till hö också, så allt beror helt och hållet på om du sköter den eller inte. Så du kan likaväl försöka få liv i din gamla gräsmatta för har du inte klarat av att sköta en egen varför tror du du ska kunna sköta någon annans?


    Men är inte det en mänsklig drivkraft att alltid vilja sträva efter grönare? Oavsett om det förr eller senare vissnar..
  • Anonym (Joo..)

    Jag vill alltid till den grönare sidan, det känns som det draget är olika starkt för olika människor. Det är sjukt jobbigt. Någon får fan hjälpa mig att vattna. Kan inte själv.

  • Ego Lovers
    Anonym (Grönt gräs) skrev 2016-02-14 00:28:43 följande:
    Men är inte det en mänsklig drivkraft att alltid vilja sträva efter grönare? Oavsett om det förr eller senare vissnar..
    Du kan alltid få en grön gräsmatta själv men då måste du underhålla den också med omsorg. Kan man inte sköta sin första, andra eller tredje gräsmatta varför tror man att man ska kunna sköta en fjärde.
Svar på tråden Är gräset grönare på andra sidan?