• Anonym (Lollo)

    En gång otrogen, alltid otrogen?

    Jag och min sambo har varit tillsammans i många år. Vi bråkade väldigt mycket förra året om allt och inget och jag misstänkte att han flörtade med en annan tjej på sms för han gömde telefonen, hemliga sms och samtal.

    En dag tog jag reda på koden och snokade och fick då veta att han och den tjejen jag misstänkte hade smsat, ringt och träffats dagligen under en tid.

    Jag konfronterade båda som sa att dom endast var kompisar. Vilket jag har svårt att tro för varför hålla det hemligt om man nu bara är vänner.

    Han fick ett ultimatum, gör sig av med tjejen eller bli av med mig.

    Han valde då mig & säger att han mådde dåligt och saknade henne "som vän"... Hmm!!!!?

    Jag valde att lita på honom och han har lovat att aldrig dölja något igen samt att aldrig ha kontakt med henne mera. Fast de umgås i samma kretsar så lovade han.

    Han har blivit hur gullig o h romantisk som helst, säger ofta att han älskar mig att han ångrar sig osv. Att han aldrig rört henne på det sättet och att hon är ett avslutat kapitel.

    Vi gick vidare med det bakom sig..

    Men till problemet..

    Kan man släppa detta svek?

    Jag är ständigt orolig när han får sms eller är ute om han träffar henne, känner mig helt besatt av henne och är så galet svartis ändå och snokar i hans telefon konstant. Känner mig så taskig som inte litar på honom. Vad fan ska jag göra? Är bara så rädd att bli förd bakom ljuset igen..

  • Svar på tråden En gång otrogen, alltid otrogen?
  • mrskreiz

    Jag förstår din smärta och din oro. När vi inte vet något så är vår hjärna väldigt snabb att fylla i luckorna. Vi är gjorda för att se det värsta i sådana här situationer. Det är någon gammal reflex, att det är bättre att tro det värst och att det inte sker, än tvärtom. Det blir däremot katastrof i en relation. Du kan inte leva med oron och han får det väldigt tufft att leva med någon som inte litar på honom,.

    Det går att komma ur, men jag tror ni ska söka hjälp. Googla efter en parterapeut som har erfarenhet och kunskap i hur man handskas med relationer där det förekommit otrohet. 

    Många tror att parterapi är något som tar massor av tid och bara är för de extrema fallen. Det är helt fel. Många gånger behöver man kanske bara gå 3-4 ggr och nästan alla relationer kan må bra av att få prata med varandra och kommunicera på ett sätt som man får hjälp med. 
    Så ge det ett försök. För din skull men även för er relations skull.


    -- Jag bloggar om livet som långtidssjukskriven. -- www.familjeliv.se/blogg/thewaiting/ --
Svar på tråden En gång otrogen, alltid otrogen?