• Äldre 14 Feb 01:31
    1197 visningar
    4 svar
    4
    1197

    Vill föds

    Hej alla! Är i v 36 (35+3) - längtar så mkt efter att föda. Har bf 16 mars och det känns som ett århundrade dit! Varför måste tiden gå så långsamt? :)

  • Svar på tråden Vill föds
  • Äldre 14 Feb 06:20
    #1

    Ja du..undrar samma. Är i 37+5 och hade sammandragningar/värkar i natt så jag trodde jag skulle få åka in. Lyckades tillslut somna och nu på morgonen är allt borta. Han har väl bosatt sig därinne tills han är 18 :))
    Vi håller på att renovera kök och hall så jag försöker fokusera så mycket jag kan på det. Går och organiserar allt så det hamnar på rätt plats. Annars hade jag blivit tokig. Sen har jag ju en dotter sen innan som just nu har sportlov så vill försöka göra lite ensam saker med henne med nu innan lillebror föds. Tänk om man kunde få bestämma dag barnet skulle komma :)

  • BCH52
    Äldre 14 Feb 08:26
    #2

    Alla vi som väntat barn känner igen oss. De sista veckorna kryyyyper tiden fram. Det känns som att det aldrig ska bli av. Men sen kommer dagen. Det gäller att försöka sysselsätta sig så att man står ut.

    Lycka till

  • Äldre 14 Feb 10:13
    #3

    Och jag får nästan panik vid tanken på att babyn snart kommer (bf 17.3), är inte alls redo ännu! Finns massor som ska hinnas med före, men har förstått att det brukar bli så andra, tredje (osv) gången.


    För att spä på lite till, stirra dig inte blind på 16.3, för det kan gott räcka ytterligare två veckor till efter det. Ettan kom på bf +11 och om du tycker det går segt nu.. Vänta bara ifall du hamnar på plustid.. :/

  • Äldre 17 Feb 23:44
    #4

    Jag vill att det ska vara över nu ;) har bf 14 mars men eftersom dottern kom i v37+0 så hoppas jag på desamma med denna! Har haft en tung graviditet med komplikationer och vart sjukskriven sen mitten av november så nu är jag skapligt trött på värk och inte kunna röra mig och göra saker som en "normal " människa :)

    Bebisen är fixerad och det enda jag typ gör om dagarna är att leta tecken på att det kanske äntligen är på gång - längtar så!

Svar på tråden Vill föds