• Anonym (Lily)

    Han var otrogen och ljuger fortfarande

    Har precis fyllt 37, har en särbo sen ett år tillbaka. Vi har haft en helt fantastisk relation, det har varit nästan perfekt. Han är väldigt kärleksfull, omtänksam och jag har mått så otroligt bra med honom. Han visar sin kärlek varje dag och säger ofta att han älskar mig. Vi har aldrig bråkat, diskussioner har vi haft, men vi har respekterat varandras åsikter. Var så lycklig; det kändes som att jag äntligen träffat rätt! I höstas blev jag gravid, och vi var så lyckliga. Ingen av oss har barn sen innan. Tyvärr visade det sig att det var ett rätt allvarligt fel på barnet, och vi beslutade att höra abort... Det var hemskt jobbigt, men värre blev det när jag fick reda på att han varit otrogen i samband med aborten! Allt ställdes på ända, men jag förlät honom, trots allt. Men krävde att han skulle sluta ha kontakt med hon som han var otrogen med. Visst, det lovade han. Hans förklaring till otroheten var att hon var så snygg (!) Men han var extremt ångerfull, grät och hävdade att det var ett stort misstag och att det är mig han verkligen älskar! Det har nu gått ett par månader och vi har hittat tillbaka till varandra och har det bra. Tills i går kväll då han glömt att logga ut från fb.. De har fortfarande kontakt, inte träffats, men skriver fortfarande till varandra, hon ska resa till Thailand eller vad det nu var, han skrev att han önskade att han kunde följa med och se henne i bikini! Och hon skrev att hon kunde låna ut pengar till honom så han kunde följa med. ... Blev förstås vansinnigt upprörd när jag såg detta och bråkade och grät och konfronterade honom. Han i sin tur blev arg på mig och sa att han inte orkar med sånt här bråk och drama, och något barn med mig vet han inte om han alls vill ha. Sen gick han och la sig, åkte hem tidigt i morse, sur.... Har knappt pratat idag. Är så fruktansvärt olycklig, älskar honom så mycket, och allt känns upp och ner.

  • Svar på tråden Han var otrogen och ljuger fortfarande
  • Anonym (Ohållbart plågeri)

    Snälla. Lägg ned honom. För gott och för din egen skull. Det kommer säkert bli tufft, men tuffare om du fortsätter med honom. Bryt all connection. Nu.

  • Anonym (M)

    Vilken idiot han är!!

    Otrogen för att nån är snygg.... Åh vilken äcklig anledning. Ursäkta men sånna där killar kan man ALDRIG lita på!

    Jag förstår att du är helt förkrossad och att du ändå bara vill ha honom.

    Jag har varit i en liknande situation. Vet exakt känslan. Man tänker nästan att de får göra vad som helst bara de inte lämnar en. Men tänk på DIG.

    Jag är också 37 och jag vet hur tankarna går.. Man blir inte yngre direkt. Känns som man har tiden emot sig att träffa någon ny.

    Men du förtjänar bättre! Eller va ensam. Allt är bättre än att bli trampad på. Sörj honom och gå vidare.

    Lycka till och kram.

  • Anonym (G)

    Säger som de övriga här, bara dumpa denne killen. Snälla snälla snälla. Tror inte du vill eller behöver ha en sån här kille i ditt liv framöver, liknande grejer kommer hända gång på gång om ni fortsätter.

  • Miss Skywalker

    Alltså det finns ingenting bra med honom.. Varför älskar du ett as? Låt honom försöka hitta ngn som inte ställer till bråk och drama när han prasslar med andra Glad

  • Anonym (Syn.)

    Du är 37 år,  det är en ansenlig ålder, lägg därtill att ni är särbo vilket inte är något speciellt. Det känns inte som så att ni är familj. Visst skulle det vara önskvärt att han var trogen, det fattar jag också, men det känns löst alltihop.

  • Anonym (Lily)
    Anonym (Syn.) skrev 2016-02-15 07:44:45 följande:

    Du är 37 år,  det är en ansenlig ålder, lägg därtill att ni är särbo vilket inte är något speciellt. Det känns inte som så att ni är familj. Visst skulle det vara önskvärt att han var trogen, det fattar jag också, men det känns löst alltihop.


    Det är inte alls "löst". Anledningen till att vi inte är sambo än är helt enkelt att vi har varsin etta, som vi försöker byta till en större lägenhet...  Inget konstigt med det.  
    Vi är förlovade, och graviditeten var planerad! 
  • Anonym (Lily)
    Anonym (M) skrev 2016-02-14 02:40:22 följande:

    Vilken idiot han är!!

    Otrogen för att nån är snygg.... Åh vilken äcklig anledning. Ursäkta men sånna där killar kan man ALDRIG lita på!

    Jag förstår att du är helt förkrossad och att du ändå bara vill ha honom.

    Jag har varit i en liknande situation. Vet exakt känslan. Man tänker nästan att de får göra vad som helst bara de inte lämnar en. Men tänk på DIG.

    Jag är också 37 och jag vet hur tankarna går.. Man blir inte yngre direkt. Känns som man har tiden emot sig att träffa någon ny.

    Men du förtjänar bättre! Eller va ensam. Allt är bättre än att bli trampad på. Sörj honom och gå vidare.

    Lycka till och kram.


    Anonym (Ohållbart plågeri) skrev 2016-02-14 02:14:14 följande:

    Snälla. Lägg ned honom. För gott och för din egen skull. Det kommer säkert bli tufft, men tuffare om du fortsätter med honom. Bryt all connection. Nu.



    Ja, tankarna går lite så...    Ska träffa min terapeut i morgon och diskutera vidare.
  • Anonym (Lily)
    Anonym (G) skrev 2016-02-14 14:06:58 följande:

    Säger som de övriga här, bara dumpa denne killen. Snälla snälla snälla. Tror inte du vill eller behöver ha en sån här kille i ditt liv framöver, liknande grejer kommer hända gång på gång om ni fortsätter.


    Ja, risken finns, det är jag väldigt medveten om
    Miss Skywalker skrev 2016-02-15 00:29:47 följande:

    Alltså det finns ingenting bra med honom.. Varför älskar du ett as? Låt honom försöka hitta ngn som inte ställer till bråk och drama när han prasslar med andra Glad


    Finns ju tyvärr väldigt många bra saker med honom, därför det är svårt att lämna...  Hade han varit en idiot rakt igenom och vi haft ett dåligt förhållande, då hade det varit ett lätt beslut...  
  • Anonym (***)
    Anonym (Lily) skrev 2016-02-18 18:52:22 följande:
    Ja, risken finns, det är jag väldigt medveten om
    Miss Skywalker skrev 2016-02-15 00:29:47 följande:

    Alltså det finns ingenting bra med honom.. Varför älskar du ett as? Låt honom försöka hitta ngn som inte ställer till bråk och drama när han prasslar med andra Glad


    Finns ju tyvärr väldigt många bra saker med honom, därför det är svårt att lämna...  Hade han varit en idiot rakt igenom och vi haft ett dåligt förhållande, då hade det varit ett lätt beslut...  
    Han respekterar dig inte, räcker inte det som skäl att lämna?
  • Anonym (***)
    Anonym (Lily) skrev 2016-02-18 18:45:17 följande:
    Det är inte alls "löst". Anledningen till att vi inte är sambo än är helt enkelt att vi har varsin etta, som vi försöker byta till en större lägenhet...  Inget konstigt med det.  
    Vi är förlovade, och graviditeten var planerad! 
    Känns konstig, att vara så gamla och bo i varsin etta. Varför köper ni inte något tillsammans?
  • Anonym (Ja)

    [quote=76352530][quote-nick]Anonym (***) skrev 2016-02-18 19:03:19 följande:[/quote-nick]Känns konstig, att vara så gamla och bo i varsin etta. Varför köper ni inte något tillsammans?[/

    Vilket konstigt svar. Vad vet du om Ts ekonomi eller bakgrund? Tror du alla har råd att köpa en lägenhet?

    Till TS, din man verkar inte så fantastisk som du påstår. Och det lär inte bli lättare för dig i och med att du blir äldre = många snygga unga damer finns tillgängliga. :/ dumpa.

  • Anonym (Lily)
    Anonym (***) skrev 2016-02-18 19:03:19 följande:
    Känns konstig, att vara så gamla och bo i varsin etta. Varför köper ni inte något tillsammans?
    Det är ju exakt det vi planerar att göra!   
  • Anonym (Lily)
    Anonym (***) skrev 2016-02-18 19:03:19 följande:
    Känns konstig, att vara så gamla och bo i varsin etta. Varför köper ni inte något tillsammans?
    Känns som att du kanske bor någonstans där hus är billiga och man snabbt skaffar hus och barn när man är 24...

    Vi bor i storstan, här får man tänka sig noga för både vid försäljning och köp av lägenheter, med tanke på priserna. Hyreslägenheter är bara att glömma.    Vi letar efter en stor gemensam lägenhet i rätt område, som vi känner känns rätt, innan vi säljer våra lägenheter...     
  • Anonym (anonym signatur)

    Avsluta, de otrogna lever ett annat liv, med helt andra värderingar. De talar ett annat språk och begriper inget annat.

  • Anonym (***)
    Anonym (Lily) skrev 2016-02-18 19:18:39 följande:
       Vi letar efter en stor gemensam lägenhet i rätt område, som vi känner känns rätt, innan vi säljer våra lägenheter...     
    Fast det är väl inte aktuellt nu?
  • Anonym (stå på dig)

    Ååh vad jobbigt. Förstår vilket dilemma du känner. Drömkillen som du har det så bra med och har så djupa känslor för gör plötsligt något grovt övertramp. När du konfronterar så vänder han dessutom på steken och blir sur på dig istället. Denna kille kommer att bryta ner dig. Han ger dig exakt det du behöver, men sen gör han exakt som han vill och vägrar stå till svars för något. Han tkr at han kan ligga med andra om dom är tillräckligt snygga? gäller samma sak dig? isåfall föreslår jag ett öppet förhållande. Annars måste du vara stark nog att lämna. Du godkänner annars hans otrohet genom att acceptera och fortsätta med honom. Detta kommer innebära att han gör det igen garanterat. Kan du leva med det? Alla killar kollar på snygga tjejer, men om ni har ett monogamt förhållande så innebär det titta och inte röra etc. 

  • Miss Skywalker
    Anonym (Lily) skrev 2016-02-18 18:52:22 följande:
    Ja, risken finns, det är jag väldigt medveten om
    Miss Skywalker skrev 2016-02-15 00:29:47 följande:

    Alltså det finns ingenting bra med honom.. Varför älskar du ett as? Låt honom försöka hitta ngn som inte ställer till bråk och drama när han prasslar med andra Glad


    Finns ju tyvärr väldigt många bra saker med honom, därför det är svårt att lämna...  Hade han varit en idiot rakt igenom och vi haft ett dåligt förhållande, då hade det varit ett lätt beslut...  
    Men du. Det spelar ju lixom ingen roll att det finns många bra saker med honom. En partner som prasslar, ljuger, surar när du kommer på honom och velar om att skaffa barn är inget att ha (jösses måste man verkligen förklara det här)..

    Hans bra sidor blir ungefär som att duka upp en fin buffe och sedan lägga bajs på maten. Du kan ju ändå inte äta den då..
  • Anonym (***)
    Miss Skywalker skrev 2016-02-19 01:19:23 följande:
    Men du. Det spelar ju lixom ingen roll att det finns många bra saker med honom. En partner som prasslar, ljuger, surar när du kommer på honom och velar om att skaffa barn är inget att ha (jösses måste man verkligen förklara det här)..

    Hans bra sidor blir ungefär som att duka upp en fin buffe och sedan lägga bajs på maten. Du kan ju ändå inte äta den då..
    Det tråkiga är att det finns massor av kvinnor som skrapar bort bajset, och äter sedan av det som blir kvar. Tyvärr.
Svar på tråden Han var otrogen och ljuger fortfarande