• Anonym (Jag)

    Hur ska jag få kontakt med killen?

    Hej!

    Jag skulle behöva lite råd. Jag har fattat intresse för en kille som jag egentligen inte känner alls mer än att jag vet vad han heter, var han bor och vad han jobbar med. Tror inte att han vet vem jag är alls.
    Eftersom jag väldigt sällan blir intresserad av någon så känner jag att jag skulle vilja försöka ta kontakt med honom, men jag vet inte riktigt hur jag ska bära mig åt. 
    Vi bor inte i samma stad så det är svårt att försöka "stöta ihop" med honom någonstans. Han har inte heller den typen av jobb att det är lätt att få kontakt med honom den vägen. Därför är sociala medier det enda jag kan komma på. Han har Facebook och Instagram. Problemet med Facebook är att jag inte har några kopplingar till honom, så om jag skickar ett meddelande till honom där så kommer det att hamna i hans dolda mapp och där är det inte säkert att han någonsin tittar för det är det många som inte gör. Att skicka en vänförfrågan till honom går inte för den inställningen har han tagit bort (och man godtar väl i regel inte vänförfrågningar från okända människor heller)
    Instagram har jag väldigt dålig kunskap om. Har appen nedladdad men är inte aktiv användare. Det verkar som att man kan skicka meddelanden där också men jag vet inte om det är samma sak som på Facebook att man måste vara vänner för att det ska gå att se meddelandet? Räcker det i så fall med att jag börjar följa honom eller måste han följa mig också?
    Att skicka ett vanligt sms till honom går ju förstås, men det skulle jag själv tycka var obehagligt och integritetskränkande om någon okänd person gjorde. Ringa honom vägrar jag göra, fy vad pinsamt.

    Sedan vet jag inte vad jag skulle skriva till honom heller så det vill jag gärna ha tips om. Jag har testat med olika formuleringar men tycker att allt låter dumt. Jag vill ju absolut inte framstå som en galning eller stalker, tror att det kan vara lätt hänt om man skriver till någon man inte känner. Någon som har kontaktat någon/blivit kontaktad på det här sättet och har ett vinnande koncept att dela med sig av?
    Tar gärna emot andra tips också på hur jag skulle kunna få kontakt med honom Glad
  • Svar på tråden Hur ska jag få kontakt med killen?
  • Anonym (M)

    Man kan skicka privat meddelande på instagram även om man inte följer varandra.

    Jag tycker du ska skriva till honom. Var helt ärlig och skriv att du sett honom eller hur det nu ligger till. Och att du gärna skulle ses på fika eller nåt.

    Våga chansa. Även om Har han tjej eller inte är intresserad tillbaka så kommer han bli jättesmickrad.

    Kör på!

  • Anonym (M)

    Och jag har blivit kontaktad så.. Eller ja det var på fb men ändå. Det gick bra. Blev inget seriöst men vi träffades en del ett tag men sen ville ingen av oss nåt mer. Men vi hade kul i några månader iaf :)

  • Anonym (Våga)

    Har ingen aning om det där med meddelande på instagram. Men ville bara säga att du måste ju våga chansa! Om det blir en flopp är det ju inge mer med det (inge pinsamt) eftersom han inte ens vet vem du är. Om du inte skriver däremot så kommer du ju undra va som hade kunnat hända!

    Vad ska du skriva? Vet jag inte heller haha. Men håll det ärligt bara, säg som det är och våga skriv :)

  • Anonym (C)

    Jag gjorde nyligen så och det gick bra! Fastnade för nån som inte visste vem jag var! Skrev ett meddelande på fb som började typ med "jag vet att du inte vet vem jag är och att det kanske är konstigt att jag skriver men du har fastnat i min hjärna. ..." det var jätteläskigt innan jag fick svar men det blev positiv respons - så våga!

  • Anonym (Jag)

    Tack för era uppmuntrande svar Skrattande Det känns bra att få veta att det finns fler som provat på detta och att det kan fungera... Nu ska jag bara fundera ut vad jag ska skriva till honom Glad

  • Anonym (mmmm)
    Anonym (C) skrev 2016-02-14 08:44:43 följande:

    Jag gjorde nyligen så och det gick bra! Fastnade för nån som inte visste vem jag var! Skrev ett meddelande på fb som började typ med "jag vet att du inte vet vem jag är och att det kanske är konstigt att jag skriver men du har fastnat i min hjärna. ..." det var jätteläskigt innan jag fick svar men det blev positiv respons - så våga!


    Hej!

    Berätta mera :) vad skrev du och vad svarade han?:) visste du om han var singel?
Svar på tråden Hur ska jag få kontakt med killen?