• Smultrontjejen

    Sex efter MF/MA?

    När kan man börja ligga efter MF/MA utan att riskera infektion mm?

    Jag gick igenom cytotecbehandling för 7 dagar sedan. Då blödde jag ut ett MA i vecka 14 som stannat av vecka 12. Igår visade gravtestet neg och har inte blödigt på två dygn nu. Är det ok då eller ska jag vänta och se några dagar till? Vi vill så gärna komma igång igen.

  • Svar på tråden Sex efter MF/MA?
  • Pimpinellan

    Jag blödde 7 veckor till och från så vänta lite till. Jag hade uppehåll som längst 4 dar tror jag, men likaförbaskat kom blödningen tillbaks.

  • ALSI
    Smultrontjejen skrev 2016-02-14 07:34:51 följande:

    När kan man börja ligga efter MF/MA utan att riskera infektion mm?

    Jag gick igenom cytotecbehandling för 7 dagar sedan. Då blödde jag ut ett MA i vecka 14 som stannat av vecka 12. Igår visade gravtestet neg och har inte blödigt på två dygn nu. Är det ok då eller ska jag vänta och se några dagar till? Vi vill så gärna komma igång igen.


    Beklagar. Vet hur längtan efter att försöka igen är...

    Fick du inte med några rekommendationer från sjukhuset? Två veckor brukar rekommenderas att man väntar för att inte riskera infektion.
  • Oktober23

    Jag fick missfall i v 11 och blödde i 43 dagar. Gjorde en skrapning i fredags och gynekologen sa till mig att vi inte fick ha sex det närmaste 2 veckorna. Eftersom det kan bli en infektion.

  • Oktober23

    Jag fick missfall i v 11 och blödde i 43 dagar. Gjorde en skrapning i fredags och gynekologen sa till mig att vi inte fick ha sex det närmaste 2 veckorna. Eftersom det kan bli en infektion.

  • Smultrontjejen

    De sa bara att det va okej att ha sex när jag slutat blöda, men det känns som jag har slutat blöda så fort som att det inte borde vara slut än. Men gravtestet är ju negativt och då borde allt va ute?

  • Pimpinellan
    Smultrontjejen skrev 2016-02-15 09:46:16 följande:
    De sa bara att det va okej att ha sex när jag slutat blöda, men det känns som jag har slutat blöda så fort som att det inte borde vara slut än. Men gravtestet är ju negativt och då borde allt va ute?
    Gravtest kan visa längre trots att allt är ute. Det beror på att hcg finns kvar och det ska ju ner under 25 på vissa test. Med sluta blöda menar de nog mer än några dagar för det är inte säkert man slutat helt ändå. Mina blödningar höll på till mensen kom.
Svar på tråden Sex efter MF/MA?