• LHMA

    Inga blödningar men Clearblue visar fel...

    Måste man blöda för att konstatera missfall? Enligt mina egna uträkningar (extremt oregelbunden mens men tempar) så hade jag ÄL runt den 13-14 januari. Borde vara i v.7 nu då alltså. Tog ett clearblue den 5 februari som då visade "2-3 veckor" och dum som jag är tog jag ett till sånt igår som då fortfarande visade "2-3 veckor". Det i samband med att jag hade otroligt ont i ryggen för någon dag sedan och sen inte har några grav.symptom alls (har inte haft på hela tiden förutom lite ådror på brösten) gör att jag är orolig för missfall. Men samtidigt har jag inte heller ont eller blöder så... vad kan vara fel?

    Tog ifs testet igårkväll och hade inte hållt mig i timmar... Åh avskyr detta! Varför kan man bara inte få njuta någon gång. Tror ni att det är kört för mig? Att graviditeten avstannat? Ska ringa och boka VUL imorgon men det lär ju ändå vara någon veckas väntetid så...

  • Svar på tråden Inga blödningar men Clearblue visar fel...
  • Pimpinellan

    Endast VUL kan ge svar på om det lever eller inte. Missfall kommer ut direkt, men vid MA kan embryot/fostret stanna kvar i månader om man har extremt otur. Hoppas det går bra!

  • aact

    Hej

    Jag har exakt samma som dig!
    Tog mitt första test den 2 feb som då visade 2-3 veckor.
    Tog igen i fredags och söndags, båda visar 2-3 veckor (hade ägglossning runt 14 jan också).
    Men, jag var och tog blodprov för att kolla hcg 2 gånger förra veckan, i måndags och i torsdags och fick precis nu svar på proverna.
    I måndags hade jag 1500 och i torsdags 3000 så läkaren sa att det var helt normalt (om än i den lägre skalan för hormonerna).
    Ringde även Clearblue för att fråga vid vilken hcg-nivå det ska slå över till 3+, och det ska det göra vid 2600, så tydligen är inte deras tester så himla bra på att visa rätt då.
    Jag ska gå och ta ett blodprov till idag för att vara på säkra sidan. Om jag har extrem otur så har det stannat av där i slutet av veckan och gått ner... Med 2 tidigare missfall i bagaget så är jag väldigt orolig för att det ska hända igen.

  • Anonym (oroa dig inte)

    clearblue visade fel för mig, jag tror jag hade 2-3 ganska länge. sen en dag fick jag 2-3 på morgonen, och tog ett till test på efetrmiddagen och då slog det över till 3+. 
    försök hålla ut, även om det är jobbigt :)

  • Så vit

    CB digital visade fel för mig också. Jag har visserligen fått svaga plus på vanliga test så jag vet inte om jag har lite mindre hcg än vad som krävs för att det ska slå om. VUL visade att embryot levde och var normalt för den vecka jag var i.

    Jag tror inte att du kan tänka att du fick ont och därför lever inte embryot längre. Vad jag förstår så får man ju ont när kroppen stöter ut det, alltså inte när embryot dör i magen. Själv fick jag MA förra gången och märkte ingenting förrän en liten blödning kom och VUL visade att det inte levde. Ont som satan fick jag när det skulle ut.

  • LHMA

    Tack för era svar! Var på VUL igår och det var för tidigt att se fostret men allt annat såg jättefint ut sa gynekologen. Han flyttade tillbaka mig en vecka (vilket kan förklara clearblue testet) vilket jag inte riktigt får ihop med hur vårt samliv sett ut men han ingav så mycket förtroende att jag väljer att lita på honom ändå. Återbesök sista februari för att förhoppningsvis se ett hjärta <3.

Svar på tråden Inga blödningar men Clearblue visar fel...