• jadå

    Min lön

    Blir jag helt och hållet blåst av min arbetsgivare? Jobbar som ekonomiassistent på en pytteliten bokföringsbyrå, är strax över 30 med ca 4 års erfarenhet av yrket. Efter nästan 2 år där har jag omräknat till heltidslön: 23 000 kr. Jobbar 80 % så blir 80 % utav 23000 kr. Inga andra förmåner, någon pytteliten tjänstepension bara. 

    Jag trodde min lön låg okej till lönemässigt, men har googlat lite och blir chockad när jag läser medianlön och några andra löner i denna tråden. www.familjeliv.se/forum/thread/72876711-vad-ar-en-rimlig-lon-for-en-ekonomiassistent

    Har lönerna verkligen gått upp så mycket de senaste åren? Vad tjänar andra ekonomiassistenter här? Det finns några bra saker med jobbet tex stor flexibilitet vilket gör att jag ändå är glad att jag har det jobbet, sedan så har jag inte så lätt för att få ett nytt jobb eller få tillsvidare anställning vilket gör att jag stannat kvar så länge som jag gjort. I parantes. Synpunkter på den lön jag får?

  • Svar på tråden Min lön
  • Anonym (charlotte)

    Jag tycker nog det är en ganska okej lön du har om man tänker på hur många utbildade ekonomiassistenter det finns. Det är knappast någon brist inom den branschen.

  • Anonym (S)

    Vad jag lagt märke till är att de som jobbar som assistenter på en byrå oftast har mycket sämre betalt än på en ekonomiavdelning. 

  • straw2008

    Vad anser du själv att du borde ha i lön ? De få jag känner som har samma jobb ligger på 25-29 000 heltid. 


    I kinamockaskogen.....
Svar på tråden Min lön