• lerkens

    Varför ska man vara otrogen för?

    Svängde förbi flickvännen när jag ändå var ute och körde. Plingade på dörren och hörde raska fotsteg, redan här knöt sig det i magen. Dörren öppnas och där står det en ung kille i bara kalsonger. 

    Jag går in i hallen och får syn på flickvännen som sprungit in på toaletten och virat en handduk runt sig. Hon såg helt chockad ut.

    Jag sa ingenting, jag bara gick.

    Antar att jag är i total chock just nu, gråter inte och känner ingenting.

    Vi har varit särbos i ca ett år, före det var vi tillsammans i 6 år. Vi har också en dotter på 5 år som är hos mina föräldrar just nu.

    Vafan gör man nu? Har inte direkt någon att prata med. Har ju läst här på FL i några år nu och sett andra som behövt prata av sig, så tyckte det var ganska naturligt att göra en tråd själv.

  • Svar på tråden Varför ska man vara otrogen för?
  • Anonym (:-()

    Beklagar verkligen, vilken skit till flickvän.

    Vet hur du känner, först är man bara tom, typ tills det lagt sig, då kommer alla känslor o man gråter, skriker o ja allt det där.

    Har hon inte hört av sig alls så visar hon tyvärr inga tecken på skuld eller ånger, med andra ord inget att ha.

    Skickar en stor kram

  • lerkens

    Hon bombade mig med sms direkt efter jag lämnat, skrev att det bara var en killkompis som var där med sin dator och spelade med henne. Hon skickade bilder på deras datorer för att bevisa.

    Hon måste tro att jag är dum i huvudet, inte fan spelar man dator nakna.

    Annars har hon inte ringt eller försökt nå mig på något sett på hela kvällen. Förstår mig verkligen inte på henne, känner inte henne längre.

  • Anonym (blä)

    Om du förlåter henne så får du skylla dig själv om hon behandlar dig som en skit....

  • lerkens

    Nej fyfan vill egentligen aldrig mer se människan. Behöver inte ens en förklaring för jag såg ju med egna ögon.

    Jobbigt att man har en dotter tillsammans bara, annars hade det varit lätt att bara blocka hennes nummer och gå vidare.

  • Anonym (What...?!)
    Uppenbarligen nån som känner sig hemma hos henne... Förvånad 

    Försök att inte bli passiv i situationen. När chocken har lagt sig: Fundera på vad du behöver för att må bra i längden och försök att jobba för det. Både vad gäller det praktiska och det känslomässiga. Ta hjälp - av vänner, familj och proffs vid behov. Prata av dig här när ångesten är som värst.

  • lerkens

    Tack för svaret. Just nu känner jag ingenting. Väntar bara på att krascha. Tror jag skulle behöva gå och prata med någon sen när chocken lagt sig. Men var vänder man sig? :/

  • Anonym (Annan)

    Inte för att det har med saken att göra kanske men varför är ni särbos om ni har barn? Har det varit struligt tidigare?

  • lerkens

    Ja vi hade det tufft en period och valde att bli särbos för att hitta varann igen.

    Och sista tiden fram tills nu har varit bra, hon har sagt flera gånger att hon bara ser en framtid med mig och att vi skulle börja leta efter en lägenhet tillsammans.

    Och så händer det här...

  • Anonym (beklagar)

    Beklagar TS, sånt här är förjävligt tufft, har varit där själv, skilde mig pga en otrohet efter 10 tillsammans och 2 ungar. Vad som kommer hända nu är troligen följande...

    Hon kommer ljuga skiten av sig, skylla på vafan som helst

    Hon kommer använda sig av alla manipulationsknep som finns för att få dig att mjukna och se saker på hennes sätt, hon kommer använda er unge som vapen mot dig, "men tänk på barnet"...

    Hon kommer vända allt emot dig, få dig att framstå som boven, allt är ditt och ert förhållandes fel.

    Hon kommer behålla "kompisen" som ett äss i ärmen ifall det skiter sig med dig, men säga att hon dumpat honom och aldrig vill se honom mer.

    Om allt går åt helvete och du inte förlåter så kommer hon skylla allt på dig och snacka skit om dig för alla så att det blir du som framstår som boven.

    Om du är dum nog och förlåter kommer hon ligga lågt ett tag och spela snäll tills du litar på henne igen, sen börjar hon träffa sin kompis igen

    Dumpa sliddjuret, såna svin är man bättre utan. Det kommer göra ont ett tag, men sen läker du och går vidare, 

  • Anonym (been there)

    Har varit med om liknande fast i mitt fall var det sambons chef...

    Kan varmt rekommendera att prata med någon professionell så snart som möjligt! Antingen genom VC, familherådgivningen eller privat. Så gjorde jag och grät som ett barn de första gångerna men fick verktyg att jobba mig igenom chocken. Guld värt!

    Ni behöver ju ha kontakt pga ert barn men utöver det hade jag minimerat kontakten. Once a cheater brukar oftast stämma. Finns bättre folk där ute!!!! Nu är jag sambo igen med mitt livs kärlek och är faktiskt glad att exet vänstrade. Var stark!

  • lerkens

    Tusen tack för era kommentarer, känns mycket bättre när man får höra att man inte är själv.

    På ett sätt så är jag glad att jag fick se det med mina egna ögon. Kommer vara mycket lättare att släppa henne nu. Var dock inte det minnet jag ville ha av henne som sista minne lixom.

    Jaja, livet går vidare antar jag. Vem vet jag kanske också träffar kvinnan i mitt liv den här gången :)

    Ska ringa vc idag.

  • Anonym (Stark)

    Vad stark du är ts som lämnar henne. Förstår att det var skitjobbigt men ändå bra att hon blev tagen med handen i syltburken. Annars vem vet hur länge hon hade kunnat gå bakom ryggen på dig innan det kom fram.

  • lerkens

    Tack det värmer! Ja efter 7 år tillsammans så har man ju starka band och känslor. Så det känns men vet att det blir bättre tillslut.

    Har en nära kompis som varit med om något liknande med sitt ex, så det hjälper enormt mycket också.

    Vilken jävla tur att vi redan var särbo säger jag bara....

Svar på tråden Varför ska man vara otrogen för?