• Neabella

    Min 3 månaders bebis bara skriker

    Hej! Min tremånaders bebis bara skriker helt hysteriskt ca varannan dag hela dagarna och har gjort det i en vecka nu :(

    Jag tänkte att det kanske är tänderna som är påväg men jag känner ingenting iallafall.

    Jag tänkte om ni har något tips på vad det annars kan vara eller om ni tror att det är tänderna?

  • Svar på tråden Min 3 månaders bebis bara skriker
  • elyse

    Låter som kolik. Så små får inte tänder. Masserar du magen och "cyklar" barnets ben? Tänker på vad du äter (om du ammar)?

  • Neabella

    Men brukar dom inte ha kolik första 3 månaderna? Hon började för en vecka sen och hon verkar inte ha ont i magen men ska testa mer :( vad är det man ska tänka på hur man äter? Är det något speciellt?

  • elyse
    Neabella skrev 2016-02-14 22:00:25 följande:

    Men brukar dom inte ha kolik första 3 månaderna? Hon började för en vecka sen och hon verkar inte ha ont i magen men ska testa mer :( vad är det man ska tänka på hur man äter? Är det något speciellt?


    Det kan dröja innan det dyker upp. När jag var liten hade jag det mellan 3-6 månader ungefär.

    Undvik kryddstark mat och röda saker. Inte överdrivet mycket mjölkprodukter.
  • Anonym (C)

    Behöver kanske mer mat? Amma oftare kan funka för att få en nöjdare bebis.

    Tänderna kan komma redan vid tre månader, men inte på något av mina barn har det resulterat i dagar av skrik.

  • viseversa
    elyse skrev 2016-02-14 21:54:28 följande:

    Låter som kolik. Så små får inte tänder. Masserar du magen och "cyklar" barnets ben? Tänker på vad du äter (om du ammar)?


    Man kan födas med tänder så jo bebisar kan få tänder redan vid 3mån. Har en kompis vars dotter fick första tanden vid 2mån och nu vid 1år har hon hela munnen full med tänder.
  • Neabella

    Det där med tänderna tänkte jag för hon har dregglat jätte mycket i ca två veckor glömde jag säga och har börjat tugga på allt istället för snutta men det kanske bara tillhör utvecklingen.

    Jag ska testa amma oftare för hon hade gått ner i vikt också senast vi var på Bvc. Tack för era tips

  • elyse
    viseversa skrev 2016-02-14 22:10:14 följande:

    Man kan födas med tänder så jo bebisar kan få tänder redan vid 3mån. Har en kompis vars dotter fick första tanden vid 2mån och nu vid 1år har hon hela munnen full med tänder.


    Det hade jag förträngt trots att jag vet att det kan vara så.
  • elyse

    På apoteket finns nappar att tugga på samt bedövande lotion. Testa. Om det inte är tänder på G så har du det i alla fall hemma när de väl kommer.

  • SandraP81

    Jag proppar i min tremånaders :) först ammar jag och sen ger jag flaska med ersättning efteråt. Då äter han allt från 90 ml till 150 (och har ändå legat vid bröstet 30 minuter). Så gör jag hela dagen, på natten ammar jag enbart. Men självklart är ju alla bebisar olika och man gör som man vill med amning o tillägg. Men om bebisen minskar i vikt måste den ju få i sig mer iallafall.

Svar på tråden Min 3 månaders bebis bara skriker