• AnnieLii

    Vilket test är bäst att köpa? Plussade svag på graviditetskollen idag

    Hej allihopa! Jag undrar vilket test ni rekommenderar som går att köpa från Apoteket? Vill inte vänta flera dagar, är för otålig för de.. ;) jag är på BIM idag (enligt min längsta mens om 2 dagar) ... idag 14/2 plussade jag svagt men tydlig rosa som kom efter 1-2 minut ca. Med graviditetskollens sticka. Har testat med samma tester innan Bim sist i förregår och de va helt blankt fast man vred o vände på den i alla ljus. Nu såg även min man sträcket men de fastnade ej så Bra på bild..

    Har ett kvar och ska testa på morgonen,;( den jag plussade med var ej morgon urin utan mitt på dagen o va ej direkt kissnödig men inte gått på toa på 3 timmar) men ska även köpa ett annat märke för att se om de visar starkare är så orolig för svaga men de kanske är vanligt att testa svagt på Bim?

    Vilken ska jag välja? CB , CB digital, Apoteket egna, rsfu mm? :) hjäääälp snälla är lite nervös för vågar ej tro på de för de skulle vara en underbar alla hjärtans dag present <3

  • Svar på tråden Vilket test är bäst att köpa? Plussade svag på graviditetskollen idag
  • AnnieLii

    Måste bara säga att på bilderna är de osynligt nästan men IRL så kan man fortfarande se de rosa sträcket fast de är svagt. Fick mig o testa fast lovade vänta för att spydde inorse 2 gånger när va hungrig, o igår när min man gasade med bilen så ville jag spy o fick stanna som vid åksjuka :s

  • Anonym (LS)

    Köp Predict Erly. De mäter på lägst hcg (12mlu) av de som finns på apoteket. Själv hittade jag dem på kronans apotek, fast finns kanske på andra apotek också. Annars rekommenderar jag cb+.

    Vill dock varna lite för graviditetskollens. Jag fick dessa streck en gång när jag inte var gravid. Tog även flera från graviditetskollen dagarna före och efter som visade helt blankt. Har även hört att andra råkat ut för samma. Nu kan du ju mycket väl vara gravid och jag ser absolut ett streck på dina test. Men köp ett annat märke för säkerhetsskull :)

  • AnnieLii
    Anonym (LS) skrev 2016-02-14 23:39:09 följande:

    Köp Predict Erly. De mäter på lägst hcg (12mlu) av de som finns på apoteket. Själv hittade jag dem på kronans apotek, fast finns kanske på andra apotek också. Annars rekommenderar jag cb+.

    Vill dock varna lite för graviditetskollens. Jag fick dessa streck en gång när jag inte var gravid. Tog även flera från graviditetskollen dagarna före och efter som visade helt blankt. Har även hört att andra råkat ut för samma. Nu kan du ju mycket väl vara gravid och jag ser absolut ett streck på dina test. Men köp ett annat märke för säkerhetsskull :)


    Vah.. Man borde ju kunna stämma dom, folk kan ju hamna i depression eller ngt för sånt :o om man glädjas över man är felaktigt gravid... Jag skylle dock bli förvånad om jag inte är det... Har massa symptom utan att fiska efter dessa direkt. Fick så ont i magen kort efter ÄL.. Hållt o sig sen dess, både molvärk o rygg och mage, o ömma bröst kom ca 2-3 dagar efter ÄL.. Bröstont har kommit och försvunnit, kissar gör jag 4 gånger på en timme fast jag ej dricker så mkt, har helt annorlunda flytningar (vita som mjölk och tunna), som hållt sig från ca äl+3 tills idag ännu, illamående som kommer tydligt när jag är tom i magen lite, morgon och Kväll, idag å pass att jag kastade mig över toan o kräktes efter att jag kände lukten av den som va i toan innan mig >< , cigg luktar äckligt på ett annat sätt än vanligt. O de kommer konstigt nog vita droppar från brösten :o blödde lätt droppe vid sex för 4 dagar sen och igår men idag inget. inget av det här är ngt jag brukar ha, speciellt inte tydlig molvärk från äl till mens, den kommer som en klocka ca 1 timme innan mens anländer hehe. Som en tydlig varning typ :p varit så i många år. Men brösten brukar dock ömma från äl till mens för att sedna försvinna.

    . Ååh blev orolig nu, blev så glad men man ser fortfarande den rosa sträcken även fast den och testsrräcket har bleknat de va endå klo 16 idag.

    Jag funderade på mest mellan att välja mellan CB + eller CB digital men läste nånstans att digital inte är lika känslig?
    E
  • AnnieLii
    Anonym (LS) skrev 2016-02-14 23:39:09 följande:

    Köp Predict Erly. De mäter på lägst hcg (12mlu) av de som finns på apoteket. Själv hittade jag dem på kronans apotek, fast finns kanske på andra apotek också. Annars rekommenderar jag cb+.

    Vill dock varna lite för graviditetskollens. Jag fick dessa streck en gång när jag inte var gravid. Tog även flera från graviditetskollen dagarna före och efter som visade helt blankt. Har även hört att andra råkat ut för samma. Nu kan du ju mycket väl vara gravid och jag ser absolut ett streck på dina test. Men köp ett annat märke för säkerhetsskull :)


    Får jag fråga vilken dag du tog testen med graviditetskollens alltså hur lång tid mellan de negativa o positiva? Var de på bim eller efter?
  • Anonym (LS)

    Jag tog dem 6 dagar efter äl. Därav visste jag att det troligtvis var falskt då det omöjligt skulle kunna visa positivt så tidigt. De negativa tog jag någon dag före och varje dag i flera dagar efteråt (slösade upp de jag hade hemma eftersom jag ändå inte litade på dem längre). Samma dag tog jag även ett predict erly som var negativt. Hade G.K testerna som mäter från 25 varit svagt positiva på riktigt så hade det synts på predict erly som visar från 12. Nu var jag visserligen gravid ändå :) Men det visade sig först svagt på äl+14 (bim) med andra test. Testade inget de sista dagarna innan bim eftersom jag inte hade några test hemma.

    Men jag tror som sagt att det är en väldigt god chans att du är gravid. Ditt streck syns ju ganska väl och ser rosa ut:) men kolla iväg och köp ett bättre test:) jag tror att cb+ är lite känsligare än cb digital. Men båda borde visa nu :)

  • AnnieLii
    Anonym (LS) skrev 2016-02-15 07:31:48 följande:

    Jag tog dem 6 dagar efter äl. Därav visste jag att det troligtvis var falskt då det omöjligt skulle kunna visa positivt så tidigt. De negativa tog jag någon dag före och varje dag i flera dagar efteråt (slösade upp de jag hade hemma eftersom jag ändå inte litade på dem längre). Samma dag tog jag även ett predict erly som var negativt. Hade G.K testerna som mäter från 25 varit svagt positiva på riktigt så hade det synts på predict erly som visar från 12. Nu var jag visserligen gravid ändå :) Men det visade sig först svagt på äl+14 (bim) med andra test. Testade inget de sista dagarna innan bim eftersom jag inte hade några test hemma.

    Men jag tror som sagt att det är en väldigt god chans att du är gravid. Ditt streck syns ju ganska väl och ser rosa ut:) men kolla iväg och köp ett bättre test:) jag tror att cb+ är lite känsligare än cb digital. Men båda borde visa nu :)


    Ja som sagt jag skulle bli förvånad om jag inte var det haha, eftersom det känns så pch nu också Ligger kvar i sängen illamående måste upp o äta ngt.. Har varit skenis förut heh men då har mensen kommit som en klocka efter att jag testat negativt. 25mIU är ju ganska mycket, har fått för mig att jag testat med andra test innan som varit känsligare :/ ja vi har 3 olika apotek här jg bor så borde finnas på ngn...

    Föresten jag Tog ett test när jag vaknade men den visade också svag positiv men endå rosa liksom... Tänker om testerna inte är tillräckligt känsliga, eller jag inte har samlat på tillräckligt mycket hgc pga jag har ju 28 dagars cykel men förra månaden va den 30 dagar o därför min app säger jag skulle få mens imorgon men jag räknar på igår eftersom den annars i snitt alltid kommit den 28 prick.
  • Anonym (LS)
    AnnieLii skrev 2016-02-15 13:03:02 följande:

    Ja som sagt jag skulle bli förvånad om jag inte var det haha, eftersom det känns så pch nu också Ligger kvar i sängen illamående måste upp o äta ngt.. Har varit skenis förut heh men då har mensen kommit som en klocka efter att jag testat negativt. 25mIU är ju ganska mycket, har fått för mig att jag testat med andra test innan som varit känsligare :/ ja vi har 3 olika apotek här jg bor så borde finnas på ngn...

    Föresten jag Tog ett test när jag vaknade men den visade också svag positiv men endå rosa liksom... Tänker om testerna inte är tillräckligt känsliga, eller jag inte har samlat på tillräckligt mycket hgc pga jag har ju 28 dagars cykel men förra månaden va den 30 dagar o därför min app säger jag skulle få mens imorgon men jag räknar på igår eftersom den annars i snitt alltid kommit den 28 prick.


    Hej! Hur har det gått? Jag testade som sagt svagt positivt på bim (äl+14) med test för 25 mlu. Men ett som var från 10 mlu visade tydligt. Hur mycket hcg man har i kroppen vid en viss tid beror ju på flera olika saker
  • AnnieLii
    Anonym (LS) skrev 2016-02-16 12:28:49 följande:

    Hej! Hur har det gått? Jag testade som sagt svagt positivt på bim (äl+14) med test för 25 mlu. Men ett som var från 10 mlu visade tydligt. Hur mycket hcg man har i kroppen vid en viss tid beror ju på flera olika saker


    Hej :) jag har låtit blir testa med egen test idag, ska svänga förbi barnmorskan för de har drop in tid idag, ta ett test och ventilera lite :) men igår fick jag ett paket CB+ och testade den på kvällen för kunde ej låta bli. De va ett plus men väldigt svag men min man kunde endå se de o han visste ej vart han skulle titta hahah. Sparade den andra o tänkte ska ta imorgon :) den syns också tydligare i verkligheten

  • Anonym (LS)
    AnnieLii skrev 2016-02-16 12:35:51 följande:

    Hej :) jag har låtit blir testa med egen test idag, ska svänga förbi barnmorskan för de har drop in tid idag, ta ett test och ventilera lite :) men igår fick jag ett paket CB+ och testade den på kvällen för kunde ej låta bli. De va ett plus men väldigt svag men min man kunde endå se de o han visste ej vart han skulle titta hahah. Sparade den andra o tänkte ska ta imorgon :) den syns också tydligare i verkligheten


    Jag ser ett streck där och jag tror att cb+ är pålitligare än gravkollens :)
  • AnnieLii

    Ja men den va också tydligare IRL än på bild. Men man behöver livsom inte vrida eller ngt utan såg strierade o säb när plusset dök upp efter 30 sekunder , även väldigt svagt dock. Håll tummarna att det blir starkare. :D jag har börjar liksom ta det som ett pluss just för att andra 3 testerna va blanka o sen kom de 2 på GK o sen en till svag på CB. Hoppas hoppas, har världens molvärk i magen o ryggen nu, haft så iofs i typ 12 dagar nu fram o tillbaka men endå o riktigt rinner till av flytningar så trodde de va mensen men nej.. Måste våga lita på plusset så ska till mvc som sagt o typ bara för att hon ska lugna mig, :p


    Anonym (LS) skrev 2016-02-16 13:30:27 följande:

    Jag ser ett streck där och jag tror att cb+ är pålitligare än gravkollens :)


  • Anonym (E)

    Bumpar upp den här . Tog tre från graviditetskoklen imorse som alla visade svaga streck som syns i alla vinklar . Tog ett till senare för vågade inte lita på det och det visade ingenting . Har BMI om 2 dagar . Kan det va att morgonurinet var starkare eller är deras test dåliga ? Någon som råkat ut för samma ? Jämförde med ägglossningstest för å veta vart strecket ska va .

  • Anonym (L)

    Hej! Hur har det gått? :) visst kan det vara så att det är positiva test eftersom de är endå så synliga så på inga spök, och att det kan vara så att eftersom det är så tidigt så att urinet på morgonen var starkare. För mig har de aldrig missvisat, dock hade en tidig missfall som jag troligen hade tagit för rikligare mens om jag inte hållt på testat som jag gjorde :/ men sen säger människor så olika om alla dessa nättesten, för mig har graviditetskollens ÄL funkat bra iaf O


    Anonym (E) skrev 2016-08-02 13:38:28 följande:

    Bumpar upp den här . Tog tre från graviditetskoklen imorse som alla visade svaga streck som syns i alla vinklar . Tog ett till senare för vågade inte lita på det och det visade ingenting . Har BMI om 2 dagar . Kan det va att morgonurinet var starkare eller är deras test dåliga ? Någon som råkat ut för samma ? Jämförde med ägglossningstest för å veta vart strecket ska va .


  • AnonymEå

    Hej , tog ett clear blue igår på eftermiddagen , negativt . Tog två till från gravidkollen imorse likadana streck som på dessa som kom något snabbare men litar inte riktigt på dom . Ska ha mens idag egentligen så jag väntar ut å ser :)


    Anonym (L) skrev 2016-08-04 07:09:19 följande:

    Hej! Hur har det gått? :) visst kan det vara så att det är positiva test eftersom de är endå så synliga så på inga spök, och att det kan vara så att eftersom det är så tidigt så att urinet på morgonen var starkare. För mig har de aldrig missvisat, dock hade en tidig missfall som jag troligen hade tagit för rikligare mens om jag inte hållt på testat som jag gjorde :/ men sen säger människor så olika om alla dessa nättesten, för mig har graviditetskollens ÄL funkat bra iaf O


  • AnonymEå

    Ingen mens än och negativt på RFSu imorse . Vad händer ? Kan man bli så skengravid ? Och kan dom andra vara spökstreck ?

Svar på tråden Vilket test är bäst att köpa? Plussade svag på graviditetskollen idag