• wilma990

    ung mamma?

    Finns det fler yngre mammor här i gruppen? Är själv riktigt ung, väntar mitt första och är 17år om några få dagar. Bf beräknad i september, någon som har Bf i närheten som vill följas åt? Skulle vara så himla bra!

    Behöver inte veta att jag är ung och massa diskussioner om hur jag ska ta hand om mitt barn. Tack :)

  • Svar på tråden ung mamma?
  • Mammatillelise

    Av ren nyfikenhet. Bor du hemma eller med en pojkvän?:) hur ser det ut med skola osv? Jag var 20 när jag fick min dotter för 7 månader sen, blev gravid som 19åring :) kram

  • wilma990

    Hej, jag bor för tillfället hemma! Och med tanke på att jag går i gymnasie så trodde jag det skulle bli komplicerat, vilket jag hade fel om. Jag går klart så mycket jag kan i 1an nu, annars pluggar jag hemifrån. Klarar jag denna årskurs med godkända betyg, får jag ta ett år mamma ledigt, för att sen hoppa in i 2an med dom som är ett år yngre än mig. (låter mer komplicerat än vad det är).

    Kram/ W :)

  • Mammatillelise
    wilma990 skrev 2016-02-25 07:21:45 följande:

    Hej, jag bor för tillfället hemma! Och med tanke på att jag går i gymnasie så trodde jag det skulle bli komplicerat, vilket jag hade fel om. Jag går klart så mycket jag kan i 1an nu, annars pluggar jag hemifrån. Klarar jag denna årskurs med godkända betyg, får jag ta ett år mamma ledigt, för att sen hoppa in i 2an med dom som är ett år yngre än mig. (låter mer komplicerat än vad det är).

    Kram/ W :)


    Tycker inte det låter så komplicerat, hoppas det går bra :)
  • iris96
    wilma990 skrev 2016-02-24 19:55:11 följande:

    Finns det fler yngre mammor här i gruppen? Är själv riktigt ung, väntar mitt första och är 17år om några få dagar. Bf beräknad i september, någon som har Bf i närheten som vill följas åt? Skulle vara så himla bra!

    Behöver inte veta att jag är ung och massa diskussioner om hur jag ska ta hand om mitt barn. Tack :)


    Jag är 19 år och är beräknad i september :)
  • wilma990
    iris96 skrev 2016-02-25 17:56:23 följande:

    Jag är 19 år och är beräknad i september :)


    Åh vad kul, vart kommer du ifrån? :)
  • wilma990
    Mammatillelise skrev 2016-02-25 08:25:26 följande:

    Tycker inte det låter så komplicerat, hoppas det går bra :)


    tycker jag krånglade till det, haha! Tack så mycket! :)
  • sommarsaga

    Hejhej, vad kul för dig TS, hoppas du är glad över din graviditet. Gymnasiet fixar du alltid förr eller senare, bara man har tydliga mål.

    Jag är 19 år och ska få barn i november, (född 96). Inte superdupertidigt men anser mig och anses av andra vara ung mamma. Men är superglad. Var är ni alla ifrån? :)

  • klaber
    wilma990 skrev 2016-02-24 19:55:11 följande:

    Finns det fler yngre mammor här i gruppen? Är själv riktigt ung, väntar mitt första och är 17år om några få dagar. Bf beräknad i september, någon som har Bf i närheten som vill följas åt? Skulle vara så himla bra!

    Behöver inte veta att jag är ung och massa diskussioner om hur jag ska ta hand om mitt barn. Tack :)


    Hej! Jag är nitton år och är också beräknad med mitt första i september :) följs gärna åt!
  • wilma990
    sommarsaga skrev 2016-02-27 08:54:27 följande:

    Hejhej, vad kul för dig TS, hoppas du är glad över din graviditet. Gymnasiet fixar du alltid förr eller senare, bara man har tydliga mål.

    Jag är 19 år och ska få barn i november, (född 96). Inte superdupertidigt men anser mig och anses av andra vara ung mamma. Men är superglad. Var är ni alla ifrån? :)


    åh vad kul! Tycker det är rätt ungt ändå. Jag kommer ifrån tierp, ligger mellan gävle/uppsala! :)
  • wilma990
    klaber skrev 2016-02-27 08:56:45 följande:

    Hej! Jag är nitton år och är också beräknad med mitt första i september :) följs gärna åt!


    Åh vad kul! Så himla kul att det är många som är beräknade ungefär samtidigt! :)
Svar på tråden ung mamma?