• Silverguld

    Volvo s40

    Vi letar efter en bilbarnstol som kan passa bra i främst en volvo s40 men även i volvo v70. Vi kommer flytta stolen mellan bilarna relativt ofta så gärna en som är enkel att montera. Vi har tyvärr inte isofix så det måste vara en stol som kan fästas med bälte/förankringsband.

    Vad kan ni tipsa om? och rent allmänt, värdesätter man att kunna luta stolen under färd eller man använder inte den funktionen? Vi har nämligen kollat lite på Maxi-Cosi Mobi XP och Axkid Minikid och det är framför allt att kunna luta under färd (samt att klädseln känns bättre) som gör att vi lutar mot maxi-cosin, men axkiden är plustestad..

  • Svar på tråden Volvo s40
  • Mika86

    Det dör att luta under färd är rätt meningslöst tycker jag, ha en sån stol men aldrig använt det.

    Britax maxway har vi med o är jätte nöjda med, lätt att montera, lätt att lyfta, superlättatt ändra höjden på bältet/nackstödet, plustestad o räcker länge med, många som rekommendera den.

    På facebook finns en grupp som heter bilstolar, där ha vi fåt mycket hjälp

  • Sassy2891

    Jag kastar mig in i denna tråd och hoppas på att få lite vägledning (mitt första inlägg någonsin här på Familjeliv...)

    Vi är på gång att skaffa vår första bilbarnstol till vår snart 8 mån grabb. (första babyskyddet, köpte vi bättre begagnat av några vänner).
    Men det är en djungel! 

    Efter en massa googlande och butiksbesök så lutar vi åt en Maxi Cosi Mobi XP Comfort. Men är osäker på om den skulle passa i vår bil.

    Så, är det någon som har erfarenhet av en Maxi Cosi Mobi XP Comfort i en Volvo S40 (årsmodell -03)???
    Är det någon som kan säga något om detta, både för och nackdelar?

    Tack!

Svar på tråden Volvo s40