• Lilla Luna

    Första barnet - November 2016

    Jag har nyligen plussat och börjar precis att greppa att jag är gravid.

    Jag blir 24 i år och sambon blir 23. Detta är vårt första barn. Vårt "blir det så blir det". Jag är så nervös och rädd och lycklig och allt! Allt på samma gång. Hoppas liten vill stanna nu bara.

    Fler i samma sits? Följas åt? Peppa, stötta tipsa. Alla är välkommna!

  • Svar på tråden Första barnet - November 2016
  • Bennijenni

    Hej :)

    Jag fyller 25 i år och sambon fyller 24!

    Slutade med cerazette för vi hört att det kan ta ett tag, 3 veckor senare o woops så e jag gravid!

    Känner mej både överlycklig, vettskrämd, overkligt och mysigt. Tror inte sambon ens har fattat än..

    Hah han hör säkert det vid rul elr när magen syns.

    Är i vecka 10 nu :)

  • Lilla Luna
    Bennijenni skrev 2016-02-29 17:02:49 följande:

    Hej :)

    Jag fyller 25 i år och sambon fyller 24!

    Slutade med cerazette för vi hört att det kan ta ett tag, 3 veckor senare o woops så e jag gravid!

    Känner mej både överlycklig, vettskrämd, overkligt och mysigt. Tror inte sambon ens har fattat än..

    Hah han hör säkert det vid rul elr när magen syns.

    Är i vecka 10 nu :)


    Åh, så spännande! Är i v.6 (5+1) men kanske blir flyttat av bm. Ska på inskrivnining på torsdag. Har inte berättat för sambon än. Har förberett en present som jag vill ge han då vi har tid att umgås. Vi jobbar om varandra liksom. Så först på onsdag. Aah! Jag kan knappt fatta det!
  • Bennijenni

    Åh va kul, hahah förr mej vart de inte särskild romantiskt jag hade suttit i 2 timmar o vräkt ur mej skit pga hormoner. Alltså jag var riktigt elak så han vart så sårad att han inte pratade med mej på 2 dar o sen mitt i natten började ja störtgrina o ba ja tror ja är gravid förlåt! Hahah o han ba o du har låtit mej gå o ignorera dej i 2 dar, sen på morgonen tog ja ett gravtest o plussade :p

    Hade vart trevligt o berättat på en lite finare sätt :)

  • Lilla Luna


    Nytaget. Sambon kommer hem om två timmar. Skrev till han: "har en present till dig då du kommer hem. hoppas du gillar den, jag älskar den! <3"
  • farmgirl

    hoppar in här jag med! plussade igår, gick in i v.6 idag :) är 21 och sambon 33år, vårt första:)

  • 0lsson89

    Plussade i fredags, så hoppar gärna in här! :) 


    Har ett MA i bagaget, började blöda på nyårsafton då vi trodde vi var inne i v.8 men graviditeten hade avstannat i vecka 7. Nu är vi såklart jätteroliga för ännu ett missfall men försöker vänta till v.12 innan vi tror på att det är sant.


    Vi är 26 och 29 och de är vårt första barn också! Bor i Göteborg :)


    MA 151223 - v.6+2 --> nytt BF 161117
  • 0lsson89
    Lilla Luna skrev 2016-02-29 18:06:50 följande:


    Nytaget. Sambon kommer hem om två timmar. Skrev till han: "har en present till dig då du kommer hem. hoppas du gillar den, jag älskar den! <3"
    Men åh, så fint gjort! Att det är Newbie-grejer gjorde ju inte saken värre, hihi :D 
    MA 151223 - v.6+2 --> nytt BF 161117
  • Let it Rain

    Jag plussade den 10:e (förra veckan) och har BF den 20 november. Är snart 37 år och bosatt i Sthlm. :)

  • Lilla Luna

    Grattis och välkomna! Nu hoppas jag att vi alla får en mysig och problemfri graviditet och att vi får avsluta detta år med varsin liten bebis i famnen!


    farmgirl skrev 2016-03-17 12:45:50 följande:

    hoppar in här jag med! plussade igår, gick in i v.6 idag :) är 21 och sambon 33år, vårt första:)


    0lsson89 skrev 2016-03-17 13:49:01 följande:

    Plussade i fredags, så hoppar gärna in här! :) 

    Har ett MA i bagaget, började blöda på nyårsafton då vi trodde vi var inne i v.8 men graviditeten hade avstannat i vecka 7. Nu är vi såklart jätteroliga för ännu ett missfall men försöker vänta till v.12 innan vi tror på att det är sant.

    Vi är 26 och 29 och de är vårt första barn också! Bor i Göteborg :)


    Let it Rain skrev 2016-03-17 14:55:51 följande:

    Jag plussade den 10:e (förra veckan) och har BF den 20 november. Är snart 37 år och bosatt i Sthlm. :)


Svar på tråden Första barnet - November 2016