Inlägg från: Anonym (orolig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (orolig)

    Hon vill ha öppet förhållande

    Min fru och jag träffades som unga, hon var oskuld och jag näst intill. Vi har hållit ihop, gift oss och fått barn. Vårt sexliv är bra, vi provar lite av varje, hon är också öppen och nyfiken och säger iaf att hon blir tillfredsställd. Men nu vill hon plötsligt ha ett öppet förhållande, vara ihop med en annan man och ta igen lite av det hon missat då vi blev ihop unga. Hon säger att hon älskar mig över allt, det är bara nyfikenhet och hon vill passa på medan hon har en kropp som går att visa upp för andra.

    Jag är inte svartsjuk av mig och öppen för experiment. Men jag är livrädd att hon ska bli kär i någon annan och lämna mig. Och givetvis känner jag mig otillräcklig, fast hon säger att det inte är något fel på mig eller vårt sexliv.

    Hur ska jag agera?

  • Svar på tråden Hon vill ha öppet förhållande
  • Anonym (orolig)
    Anonym (m) skrev 2016-03-04 17:43:04 följande:
     hur gamla är ni? Hur har ni för övrigt, inte bara sexlivet ska ju funka. Du skriver inget om det. Jobb, sjukdomar, barn osv. Om allt är i harmoni kanske on bara är nyfiken. Om ni har problem på något sätt, kanske det är något annat .
    Vi är 30+, jag är egen företagare och hon har bra jobb, hon är social och utåtriktad, till skillnad från mig. Två barn och inga sjukdomar, ok ekonomi.
  • Anonym (orolig)
    Rakad Apa skrev 2016-03-04 17:48:24 följande:
    Om du inte vill detta så ska du ju inte gå med på det. Är nog ganska lätt att det kan uppstå svartsjuka som sabbar relationen. Kan ni inte testa att vara swingers då, att han sex med andra par?

    Om min flickvän skulle komma med det förslaget så hade jag nog varit öppen för det, förutsatt att man satte upp förhandsregler. T ex att man inte skaffar sig fasta älskare, eller att ha sex med någons vän etc.
    Ja jag har varit inne på detta med klubb och swingers, då är vi liksom två och har iaf lite koll på varann. Men hon säger att hon är för oerfaren och inte vågar det än men är inte främmande för det i framtiden. Hon vill prova vanligt och utan mig först och det gör mig lite misstänksam, samtidigt som hon har en poäng i det hon säger.

    Det ska inte vara en fast älskare och ingen hon känner eller på jobbet, det har jag frågat och det är en förutsättning för mig.. Antingen vill hon bli uppraggad på krogen eller sexkontakt på nätet.
  • Anonym (orolig)
    Anonym (m) skrev 2016-03-04 17:58:54 följande:
    fast det svarar ingenting på hur ni har det :)
    Men jag skrev ju att vi har det bra, bra sex, inga konflikter eller gräl.
  • Anonym (orolig)
    Tecum skrev 2016-03-04 17:48:01 följande:
    Det låter på dig som att vi kan lämna den moraliska biten därhän? Men det är ändå svårt läge, risken är uppenbar att hon blir kär i en annan, i synnerhet mtp att hon är "nästanoskuld" och inte van vid andra män och kanske därför lättpåverkad. Å andra sidan, om du säger nej är hon kanske otrogen på riktigt så att säga, då har du ingen koll och då ännu större risk att hon lämnar.

    Du har väl påpekat att öppet förhållande funkar åt bägge håll, hur känner hon för att du kan ha andra kvinnor? Ibland kan den insikten göra att lusten att prova andra dämpas rejält. 
    Jo hon är medveten om att även jag kan ha andra, det är inget hon jublar över men är beredd att ta för att få som hon vill. Men det är inte så lätt för oss män att få tag i villiga kvinnor, jag jobbar massor och är för trött för att orka ragga och vet knappt hur man gör. Tror att hon vet att risken inte är så stor att hon behöver dela mig med någon. Själv är hon skitsnygg och social, hon kommer att få napp direkt.

    Men som du skriver, säger jag nej kanske hon gör som hon vill ändå, bakom min rygg. Hon är envis och har hon fått något i huvudet så ska det genomföras. Sen är hon påverkad av skilda väninnor på jobbet som skryter om hur bra de har det och vilket fantastiskt sexliv de har som singlar. Antagligen lögn men hon köper det. 
  • Anonym (orolig)

    Jag är inte negativ till tanken som sådan, jag unnar henne att leka lite och är själv nyfiken. Hon bedyrar att hon inte vill lämna relationen och att hon inte kommer att bli kär i någon annan. Men hur kan man lova det? Tiden känns inte rätt för mig, jag har inte tid och det känns inte som att vi är på samma nivå. Därför föreslog jag swingersklubb men det gick som sagt inte.

  • Anonym (orolig)
    Anonym (m) skrev 2016-03-04 18:49:46 följande:
    för mig låter det som om hon vill få ett "godkännande" för att vara otrogen.
    Hon försöker att inte gå bakom ryggen på dig, men som du skriver kommer hon ev ha fler möjligheter än du att skapa de här relationerna och det verkar du inte ok med, att det blir "obalans" mellan er. 
    Exakt, det blir en obalans. Att hon kanske knullar en annan är inget jag bangar för, jag har svårt för den gammalmodiga inställningen att man äger en annans kropp bara för att man råkar vara gifta eller sambo. Men följderna, att jag inte längre duger och att hon väljer att leva med en annan, skrämmer mig. Lyckligtvis kan vi prata med varann, om allt (hoppas jag) och vi kommer att gå igenom detta noga.
  • Anonym (orolig)
    Johannaaaa skrev 2016-03-04 18:46:11 följande:
    Är också intressant av ett öppet förhållande, men har inte vågat ta upp det med sambon. Vi har varit tillsammans i 8 år. Stabilt förhållande, både ekonomisk, känslomässigt ja allt. Jag är fortfarande attraherad av han, men jag fantiserar ofta om nån som är helt olik min sambo. Känns fel ????
    Saknar du något i ert förhållande då du fantiserar om andra? Om ni skulle bli överens om öppet förhållande, hur ser du på risken att någon av er blir kär i någon annan och vill ha skilsmässa? 
  • Anonym (orolig)

    Tack alla för svar, det är alltid bra att få in olika synpunkter även om det mesta är banor jag själv funderat i. Magkänslan säger att hon inte är trött på mig och vill lämna förhållandet, inte än iaf. Jag vill inte gå in på detaljer men vi har mycket gemensamt, inte bara känslomässigt och mentalt utan även praktiskt. Däremot kan det mycket väl vara så att hon spanat in någon som triggat igång hennes nyfikenhet.

    Men som Tecum skrev, vad har jag för val? Om jag säger nej kan hon lämna mig ändå, eller vara otrogen. Eller bli kär i någon annan. Kan det inte lika gärna vara så att det stärker förhållandet om jag släpper på tyglarna? Hon får leva ut sin nyfikenhet och förhoppningsvis upptäcka att gräset inte är grönare på andra sidan. Kanske en from förhoppning, men varför inte? Som jag sagt tidigare är själva sexet inget problem för mig, utan följderna.
    Men följderna kan ju komma ändå...

  • Anonym (orolig)
    SupersurasunkSara skrev 2016-03-06 10:34:29 följande:
    Folk har olika önskemål och böjelser och så länge de inblandade vuxna personerna är överens så är det ju helt ok.

    Du TS måste dock ta reda på hur du känner inför detta och om du, ifall du är ok med det, vill ha några regler kring det.

    Vissa vill veta när deras partner ska träffa någon, andra inte. En del är ok med att man träffar samma person flera gånger, andra inte osv.

    Och, om HON ska få träffa andra, vill du det också? Är hon isf ok med det?
    Hej kloka Sara! Hon är ok med att jag träffar andra, inte för att hon är bekväm med det utan för att det är det pris hon får betala. Det ska vara rättvist, hon inser att det inte funkar annars. Jag känner inget direkt behov av att träffa andra, men visst vore det spännande. Det jag däremot inte vill är att lägga tid på att ragga upp någon, jag varken hinner eller orkar. Där har ni kvinnor det mycket lättare... 
    Men om någon trevlig kvinna typ föll ner från himlen skulle jag inte säga nej. Det är därför som jag var inne på att prova swingersklubb, där finns folket på plats så att säga.
  • Anonym (orolig)
    SupersurasunkSara skrev 2016-03-06 15:21:36 följande:
    Oj, tack för dina fina ord smile1.gif

    Jag måste ha missat det du skrev om swingersklubb, det låter ju som en kanonidé. Kanske kan ni gå dit för att känna er för, ni MÅSTE ju inte ha sex med någon även om det erbjuds smile1.gif

    Ett annat tips är att ni går med på någon erotisk sida på nätet, gemensamt, så att ni kan forska lite och titta runt, prata med andra i samma sits eller som redan har tagit steget till sex med andra.

    Som jag skrev tidigare är min fru inte redo för en swingersklubb, säger hon. Hon är för oerfaren och det blir liksom för mycket. Kanske i framtiden säger hon, men hon vill hellre börja med bara en, i enskild miljö. Jag sa som du, vi behöver inte göra något, bara titta och känna oss för, men men...
  • Anonym (orolig)
    SupersurasunkSara skrev 2016-03-06 15:49:30 följande:
    Ah ok, ja men testa nätet då? Titta på andra tillsammans, prata med andra i samma sits. Kanske hittar ni ett par som ni finner trevliga och som ni kan träffa, utan att ha sex till att börja med. Ni måste ju inte gå vidare med dem, utan kan sen på varsitt håll hitta någon att träffa.

    Eller kan hon tänka sig att NI tar med en extra kille i er sängkammare?

    Som du skriver, känslor kan komma oavsett om du tillåter henne ha sex med andra eller inte.


    Trekant har vi snackat om lite löst, men ingen av oss är entusiastisk. Det känns för intimt, låter det dumt? Hon är rädd att känna sig hämmad av min närvaro, jag föredrar isf ett par så vi blir mer jämspelta. Det är även svårare att hitta rätt person.

    Du är inte så negativ som många andra här, har du egen erfarenhet av öppna förhållanden eller kan du tänka dig det?
  • Anonym (orolig)
    Anonym (Asimovaren) skrev 2016-03-09 17:34:34 följande:
    Jag tror fortfarande att hon har tänt på en speciell kille eftersom hennes vilja att knulla en annan poppade upp så fort .

    Har ni diskuterat under vilka former det skulle ske hemma hos er eller kanske hos älskaren som hon inte vet något om?

    Tyvärr så finns det en del könssjukdomar som hon kan bli smittad av, HIV är ganska vanlig i Afrika söder om ekvatorn, kanske kan vara något at tänka på.
    Innan ni kommer till skott, hur känner du innerst inne att din fru knullar med en annan, du vet inte med vem, du vet inte hur
    Kanske dags för en uppdatering, det är ju många som skrivit här. I veckan har det inte hänt så mycket, men även det som inte hänt stör mig. Visserligen har vi haft mycket bägge två, men det är liksom locket på. Hon vill inte prata om saken alls, från att hon haft många hypotetiska tankar om hur det skulle vara. Hon verkar disträ och bekymrad, men när jag frågar är det bara "mycket på jobbet". Dock är hon inte avig mot mig och vi har haft sex som vanligt. Men vi får väl se, magkänslan säger att det är något som inte stämmer.
  • Anonym (orolig)
    Anonym (Kvinna 2) skrev 2018-03-09 09:34:35 följande:
    Skulle också vilja höra hur det gått.
    Det gick sådär, kan man säga. Jag gick med på att hon skulle få ha sex med en annan och jag skulle ha samma möjlighet (fast jag egentligen inte var sugen). Villkoren var total öppenhet, bara ons och att det var någon okänd. Jag förslog att hon skulle söka via nätet för att garantera att han inte kände oss eller var från trakten. Men det gick hon inte med på, hon ville träffa honom live så att säga, för att direkt veta om hon var attraherad eller ej.

    För att göra en lång historia kort, hon träffade någon, de hade sex och hon berättade. Dock inte hela sanningen visade det sig. Hon försa sig, jag blev misstänksam och ställde henne mot väggen. Och naturligtvis var det någon hon kände och hade spanat in länge. Plus att de hade haft sex flera gånger efter den första gången och att hon hade känslor för honom. Man kan aldrig lita på kvinnor...

    Det blev kris förstås, hårda ord och det gick mot skilsmässa. Jag mådde jättedåligt. Men så hände två saker. Dels fick killen kalla fötter när hon började antyda att hon skulle lämna mig, en efterhängsen milf ingick inte i hans planer. Dels ville jag hämnas och reggade mig på nätet. Konstigt nog fick jag napp, eller två. En kvinna på en datingsida och en på en vanlig chat. Det hände inget sexuellt, vi bara snackade och fick bra kontakt. Jag sa som det var till dem, att min fru varit otrogen och att jag mådde dåligt.  Naturligtvis såg jag till att hustrun fick veta om mina kontakter och det tog skruv. Plötsligt var skilsmässa inte aktuellt, allt var hennes fel och hon ville ha en nystart.

    Så där står vi idag, ett fredsavtal baserat på maktbalans. Vi har det bra, har sex som förr, gör saker tillsammans och visar varann kärlek och omtänksamhet. Men jag litar inte riktigt på henne och skulle inte bli förvånad om hon är eller kommer att vara otrogen i smyg. För öppet förhållande är inte på tapeten längre... 

    Som kuriosa måste jag nämna att jag fick ett anonymt brev om att min fru var otrogen, strax efter att jag avslöjar henne. Skulle gärna vilja vet var det är för skvallerbytta som nödvändigtvis ska lägga sig i andras relationer. Snopet för vederbörande att vi fortfarande är ett par...
  • Anonym (orolig)
    Anonym (Poly) skrev 2018-03-09 21:47:32 följande:
    Så hon är polyamorös, men du är den hon vill leva resten av sitt liv med? Jag är i hennes gamla skor, och känner att det var en bra historia att läsa om. Mer bestämd än någonsin på att trycka bort attraktionen til en annan. Man kan inte styra att man plötsligt faller för någon, men man kan styra sina handlingar. Jag kommer ihärdigt vänta ut den tid det tar för denna attraktion att dö ut. Min man är bättre på alla sätt och vis än denna andre, på ALLA vis, så jag fattar inte hur jag kan falla. Men det känns som om jag kan börja få hjärnan att fatta det. Tror det är för att jag gillar hans bekräftande ord och blickar, inget mer.
    Tack för att du delade!
    Så bra skrivet, det är lätt att få attraktion och känslor för någon annan, men man väljer själv hur och om man ska agera!
  • Anonym (orolig)

    Ärligt talat vet jag inte. Jag ser inte en enstaka otrohet som en katastrof, inte ens under rådande omständigheter med tidigare svek. Å andra sidan är det ett tecken på att hon inte får ut vad hon vill av vår relation, allt är inte ok. Om hon inleder en längre relation med en annan vid sidan av är det nog kört.

  • Anonym (orolig)
    Anonym (Skild och gift) skrev 2018-03-09 22:47:54 följande:
    Du skrev MILF? Så det finns barn med inblandade?

    Så det var alltså viktigare att knulla än att tänka på att det kanske skulle bryta upp familjen?

    TS det var många som sa till dig att hon redan spanat in någon och vill vara otrogen utan att typ känna att hon varit just otrogen. Dom hade rätt! Du gav henne helt enkelt ett frikort att vara otrogen!?

    Ja du, ska jag vara helt ärlig så är chansen att hon ska vara otrogen igen större än att hon inte kommer att vara det.

    Inte ofta jag kallar mannen i en relation för dörrmatta men i ditt fall är du nog det. (Jag var själv en i mitt tidigare liv...)

    Lyssan på dig själv människa. Hon var redo att skilja sig från dig (och era barn?) men eftersom älskaren fick kalla fötter så sprang hon tillbaka till dig. Så du är med andra ord hennes andra val!? Tycker du det är okej?

    Jag skulle tipsa dig om att lada ner en spion app på hennes telefon eller eran gemensamma dator. Jag vet att det är olagligt men det är köra för fort också.

    Själv kom jag på min ex fru med hjälp av spion app på datorn. (Bara att googla på dom apparna.) I bästa fall upptäcker du att det inte finns något att vara orolig för. I sämsta fall (eller bästa kanske) så får du svar på det din magkänsla redan vet...

    Sen vet jag att ni varit tillsammas länge med mycket gemensamt. Tro mig grabben, det hade jag också! Vi har även barn ihope och hade flera fastigheter som vi ägde ihop... Jag till och med bytte land för henne!

    Föresten min ex fru ville också ha tillbaka mig när jag träffade en snyggare, yngre och mer framgångsrikare kvinna. Men aldrig! Vem vill leva med en lögnare? Inte jag iallafall.

    Lycka till i livet!
    Ja vi har barn.

    Du skriver inget som jag själv inte tänkt. Men frågan är vad alternativet  varit. Om jag sagt tvärt nej hade resultatet blivit en sur fru och antingen otrohet eller separation, kanske bägge. Nu har jag varit "the bigger person" och hon fick chansen men sumpade den. Intrycket är också att gräset inte var grönare på andra sidan och att hon värderar vår relation högre nu.

    Det där med andrahandsval är intressant, enligt dig så innebär det alltså att alla som någon gång blivit dumpade men träffat en ny lever med sitt "andrahandsval"? Då är vi många...

    Vi är ett bra team och hon har mer att förlora på en skilsmässa än vad jag har, ekonomiskt sett. Inte oväsentligt för kvinnor. Dessutom har jag "ett upp" på henne om jag skulle träffa någon speciell...
  • Anonym (orolig)
    Anonym (Asimovaren) skrev 2018-03-10 10:39:11 följande:
    Citat: Vi är ett bra team och hon har mer att förlora på en skilsmässa än vad jag har, ekonomiskt sett. Inte oväsentligt för kvinnor. Dessutom har jag "ett upp" på henne om jag skulle träffa någon speciell...slut citat

    Hur ställer hon sig till att du utnyttjar ditt "frikort"?

    Kanske ska tala om att du oxå kan blir kär i en eventuell KK:n.

    En fortsatt fundering, hade hon klart vad hon la i vågskålen när hon var med den andre snubben?

    Antar att hon vet att blir det en till otrohet så är det slut?
    Jag tror att hon agerade mycket på impuls, mycket mer känsla än förnuft. Nu har verkligheten hunnit ifatt henne och hon inser vad det höll på att kosta. Vi har pratat mycket, hoppas att hon inte glömmer läxan.

    Jag har inte tänkt utnyttja frikortet i första taget, då tappar jag mitt övertag. Kanske om jag kommer på henne med otrohet igen.
  • Anonym (orolig)
    Anonym (Poly) skrev 2018-03-10 13:14:14 följande:
    Du har rätt, det var på impuls, hon blev förälskad, men visste att du är den hon vill leva resten av sitt liv med. Hon visste inte hur hon skulle hantera förälskelsen, och kanske med hjälp av tanken att hon ej fått prova andra sexpartners, gav det ännu mer anledning att följa känslan.
    Jag förstår hennes känslor då jag själv är där (har bara haft 2 partners). Dock har jag inte gjort något, och kommer heller inte. Vill inte riskera att såra min man, han är för viktig. Din tjej trodde att hon kunde undvika att såra dig. Men med facit i hand gick det inte, och jag är säker på att hon skulle önska allt ogjort.

    Hon fick nog själv panik när du hotade med skilsmässa, du är ju förstahandsvalet, livspartnern.
    Vet din man om att du är lockad av andra? Har ni pratat om öppet förhållande? Känner du att du har en sämre livskvalité, när du måste avstå sex med andra?
  • Anonym (orolig)
    molly50 skrev 2018-03-13 09:31:17 följande:
    Har ni funderat på parterapi?
    Kanske är det lättare för er att prata om ev problem där?
    Nja, vi har pratat och jag tycker att det fungerat bra. Jag har tagit upp frågan om terapi men det vill hon absolut inte då hon känner sig "skyldig" och vill slippa outa sig för någon utomstående. Hon säger att det inte är något som är fel i vår relation utan att det som hände var tillfällig förvirring hos henne. Så jag tror inte heller att terapi gör någon nytta, i dagens läge iaf. Hoppas att hon tänker som sign. "Poly" och att hon sätter mig och familjen först.
    Men jag är väl medveten att det inte finns några garantier.
Svar på tråden Hon vill ha öppet förhållande